Gå til innhold

Akambrukernes bilder - August 2010


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tok dette i hagen, hadde hjelp av en 430EX gjennom en hvit paraply :)

Vakkert, men litt kalde fargetoner? (jeg er veldig ivrig på kalde toner selv, men siden man her prøver å antyde sollys tror jeg det hadde gjort seg med litt varmere toner).

 

 

skjønner hva du mener. kan kanskje prøv å redigere litt varmere farger, MEN skal sies at jeg er udugelig på redigering!

Endret av tomme86
Lenke til kommentar

Fant ut at jeg av og til kunne hatt en telezoom så jeg kjøpte meg et Canon EF 70-300mm F4-5.6 IS USM. Her er et par av de første bildene. Ifølge min bedre halvdel så kunne de to småfuglene være et bilde på oss. Ei som drikker pent og en som stuper ut i det med hode først.

 

961382748_ZKTLx-XL.jpg

 

961379801_mxBgh-XL.jpg

 

Begge bildene er tatt med 40D, 300mm, f/8, ISO200 og 1/320 sek. Bildene er ikke beskåret eller gjort noe med utenom raw konvertering i DPP.

Lenke til kommentar

Jeg prøver meg med lys. Meget vanskelig å kontrollere uten en skikkelig bakgrunn og liten plass.

 

Er ikke sånn kjempebegeistret over hva jeg klarte å få til med så sykt lite rom og lite erfaring med lys, og de bildene jeg ble mest fornøyd med er av madammen i undertøy. De får jeg visstnok ikke legge ut her for dere da hun er meget fisefin på slikt. Litt dumt, men men.

 

 

img3919edit.jpg

img3931edit.jpg

 

 

Disse to er kun skutt med innstillingslampene mens jeg bare prøvde å finne fokus i mørket, men de var litt gøy. Skutt på 1.8 da.harhar.gif

Lenke til kommentar

Noen som vet hva denne planten heter? :hmm:

Finner den ikke i noen florabøker!

post-149000-1281222884,2053_thumb.jpg

Minnet litt om en rosa Achillea millefolium (Ryllik), men er ikke sikkert. (Villblomst?)

Det er ikke Ryllik, den har 4 kronblader. Den jeg lurer på har fem

Jepp den er en villblomst. Kom over den ved Bygdin (innsjø i Vagn kommune, Oppland)

Endret av Natrich
Lenke til kommentar

Det er ikke Ryllik, den har 4 kronblader. Den jeg lurer på har fem

Jepp den er en villblomst. Kom over den ved Bygdin (innsjø i Vagn kommune, Oppland)

Ser litt nærmere på den, det er nok Valeriana sambucifolia (Vendelrot) (Valeriana officinalis - Legevendelrot er mer sjelden, blomsten er mindre på denne , så jeg tror det er den vanlige, fin den - brukes til natur-sovemedisin)

Lenke til kommentar

Det er ikke Ryllik, den har 4 kronblader. Den jeg lurer på har fem

Jepp den er en villblomst. Kom over den ved Bygdin (innsjø i Vagn kommune, Oppland)

Ser litt nærmere på den, det er nok Valeriana sambucifolia (Vendelrot) (Valeriana officinalis - Legevendelrot er mer sjelden, blomsten er mindre på denne , så jeg tror det er den vanlige, fin den - brukes til natur-sovemedisin)

Takk for hjelpen! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...