Gå til innhold

spm.om siemens sx1


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har noen spørsmål om simens sx1:

 

1. Hvordan er kamera på denne mobilen? ( kanskje en samenligning av en annen telefon ), og hvor mange pixler?

 

2. Hvor lange video opptak går det ann lage?

 

3. Hvordan er den liksom og skrive sms med, med tanke på di " fancye " knappene? ( satser på hjelp fra molna )

 

4. følger det med minnekort på den?

 

Og sist men ikke minst: 5. hvordan er skjermen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1: Ingen som vet enda, men blir nok på nivå med kameraene på 7650/3650/S55

 

2: Bare begrenset av ledig plass på MMC-kortet

 

3: SMS-skriving går greit, har selv prøvd det. Tar litt tid innen du blir vant til tastene.

 

4: Nei. Ville uansett vært liten nytte i f,eks et 16MB-kort slik 3650 kommer med. Siden SX1 har MP3 bør man kjøpe f,eks et 128MB-kort, det koster 3-400,-

 

5: Brilliant. Tenk på en 3650-skjerm med 60.000 flere farger og enda litt større. Siste nytt er at Siemens ombestemte seg i valg av skjermteknologi. SX1 får nå TFT i stedet for TFD.

Lenke til kommentar

Men er TFD bedre enn TFT på andre ting bortsett fra strømforbruk? Hva er egentlig forskjellen, bortsett fra at TFD trekker mindre strøm? Sorry om dette er beskrevet i annen post...

 

Leste også i itavisen at sx1 er utsatt, men den er vel ikke mer utsatt/forsinket enn hva man hadde regnet med? ...Molna?

Lenke til kommentar

Har vært kjent i et par måneder at SX1 kommer i august. Var bare under presentasjonen i februar at det ble opplyst juni som lanseringsdato.

 

TFD har såvidt jeg vet ingen annen fordel enn at det bruker mindre strøm.

 

Vi hadde den første SX1'en i loggen på wap-sidene våre igår :wink:

Lenke til kommentar

ja, men da bør SX1 ha et meget sterkt batteri, ellers så kommer den til å falle i samme kategori som samsung sine skjermer, og deres dårlige batterilevetid. Det er ikke uten grunn at Samsung leveres med 2 batterier originalt!

 

Dessuten er jo skjermen på SX1 mye større enn 128x160 pixels skjermene man finner i de nyeste Samsungene på det norske markedet.

Lenke til kommentar
Begge deler faktisk.

 

Nokia bruker 176x208 mens SX1 har 176x220.

 

De ekstra 176x12 kan ikke aksesseres via Symbian/Series 60/Java-applikasjoner for å unngå kompatibilitets-problemer. De ekstra pixlene brukes til å vise klokkeslett, dato, batteri osv.

 

Praktisk... T720 viser batteri, om det har kommet en ny SMS, dekning, om du er GPRS-tilkoblet, og hviken profil du har, uansett hvilken meny du er i, bortsett fra akkurat hovedmenyen... Me digg that!

Lenke til kommentar
ja, men da bør SX1 ha et meget sterkt batteri, ellers så kommer den til å falle i samme kategori som samsung sine skjermer, og deres dårlige batterilevetid. Det er ikke uten grunn at Samsung leveres med 2 batterier originalt!

 

Dessuten er jo skjermen på SX1 mye større enn 128x160 pixels skjermene man finner i de nyeste Samsungene på det norske markedet.

Molna, siden jeg ble litt skeptisk da jeg så "TFT" i denne posten vil jeg gjerne stille spørsmålet:

Hvor lang er stand-by tid på sx1?

Lenke til kommentar

Tele-Harry: taletiden skal være ca 4 timer.

 

Vedgy: Nei, 100% sikker er jeg ikke, men jeg håper Siemens har funnet en bedre løsning enn Nokia på dette :) SX1 har jo mer internminne også. Ellers kommer det sikkert 3.parts-software som lagrer direkte på MMC hvis ikke SX1 har denne funksjonen fra før.

Lenke til kommentar

Telcontar: M55 koster 2000,- uten binding hos butikker som Telebutikken, og vil nok legge seg rundt 1700,- på webshopper.

 

I forhold til S55 mangler M55:

Infrarød

Bluetooth

M55 har GPRS klasse 8 (S55 har klasse 10)

 

M55 har i tillegg:

4096 fargers display

1,9MB minne

WAV-støtte

Flash-lights på sidene...

Kulere ikoner (tonene/wallpapersene er ungdommelige)

DJ Cubasis (komponere polytoner)

Støtter delvis WAP 2.0

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...