Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvor mye båndbredde trenger jeg på en E-post server?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når det kommer til epostserveren kommer det jo helt ann på hvor mange som sender ting til og fra, og hvor store ting som blir sendt. Det er umulig for oss å forutsi.

 

Teamspeak: http://www.teamspeak.com/?page=faq&cat=general#how_much_bandwidth

Mottar ca 10 e-poster daglig på ca 100kb. Vil det da si at jeg trenger en båndbredde på minst 1mb per dag? Altså 30mb per måned? :)

 

Idiotisk av meg å ikke sjekke Teamspeak sine sider :whistle: Men takk for link :)

Lenke til kommentar

Nå regner jeg jo bare ut hvor mye båndbredde som trenges per konto og multipliserer det med antall kontoer :)

 

Lurer bare på om det er så enkelt å regne ut, eller om det er noe mer jeg må legge til (annet enn sending av e-post) ;)

Lenke til kommentar

Nå regner jeg jo bare ut hvor mye båndbredde som trenges per konto og multipliserer det med antall kontoer :)

 

Lurer bare på om det er så enkelt å regne ut, eller om det er noe mer jeg må legge til (annet enn sending av e-post) ;)

Den utregningen din hører ikke hjemme noen steder.

30mbit linje vil si at du kan ta imot 30mbit(3.75 megabyte) pr sekund, hele døgnet.

 

Ta hensyn til hva du trenger til Teamspeak, og ikke tenk så mye på mailserveren da den knapt tar noe kapasitet når du tar imot så lite mail.

Selv med 10 brukere med tilsvarende bruk vil det ikke være merkbart.

 

Edit: går ut ifra at det er standard bredbånd og ikke via mobiltelefon/mobilt bredbånd?

Om det er via mobiltelefon eller via mobilt bredbånd kan antall megabyte ha noe å si på hvilke abbonoment du velger.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Den utregningen din hører ikke hjemme noen steder.

30mbit linje vil si at du kan ta imot 30mbit(3.75 megabyte) pr sekund, hele døgnet.

 

Ta hensyn til hva du trenger til Teamspeak, og ikke tenk så mye på mailserveren da den knapt tar noe kapasitet når du tar imot så lite mail.

Selv med 10 brukere med tilsvarende bruk vil det ikke være merkbart.

Ok, takk for svar :)

Fordi han vil ha epost-adresse som er sånn [email protected]

Nei, faktisk ikke.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...