Gå til innhold

Legge på meg 10-15kg med trening og kosthold. Hvordan?


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har trent i nesten et halvt år, men er av natur veldig tynn og spinkel (høy forbrenning antar jeg). Jeg har derfor bestemt meg for at det er på tide å legge på seg, forså å gå på en "deffe-runde" når våren kommer.

Her er litt enkel info om meg:

Kjønn: Gutt

Alder: 18 år

Høyde: 198cm

Vekt: 78kg

 

Det jeg ønsker, er hjelp av noen erfarne som kan fortelle meg hva jeg burde basere kostholdet mitt på, samt hvilken type trening jeg burde fokusere på i "oppbygnings-fasen". Jeg har lest litt rundt på nettet og det er så mange meninger. Derfor tenkte jeg å starte en egen tråd der JEG henter MIN info fra. Har blant annet lest at 1-2ss olivenolje etter hvert måltid skal være supert. Er dette noe som burde praktiseres?

 

Takker på forhånd for alle svar og håper virkelig at dette vil gi resultater!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har mange ganger brukt "Release your potensial" heftet som er å finne på www.tn.no

 

De har tre programmer du kan kjøre.

1. grunnprogram

2. maks forbrenning.

3. maks muskelvekst.

 

Vil anta at du vil ha mer vekt i form av muskler og ikke fett, så ville prøvd maks muskler viss jeg var deg.

 

Selv kjører jeg bare på deler av grunnprog og forbrenning siden jeg driver med kondisjons idrett, men vil anta at muskelprogrammet er sabla bra også.

 

Det er masse info i heftet om kalorier, fett, kosttilskudd, kreatin osv.

Lenke til kommentar

- Havregryn (!)

- H-melk

- Maccern et par dager i uka

- Grandis har mye kcals

- 6-10ss olivenolje om dagen

- Spis 2 bokser tunfisk i vann per dag

- Egetnlig, spis det du kommer over

-- Grunnen til at du er tynn er at du ikke spiser nok

-- Hjelper det ikke; spis mer

-- Hjelper ikke det nå heller; spis enda mer

-----------------

- Big Mass (supplement)

- Muscle Juice (supplement)

 

PS. Du bør ikke være redd for å legge på deg fett etter dette, men det regner jeg med at du takler rimelig fint.

Lenke til kommentar

- Havregryn (!)

- H-melk

- Maccern et par dager i uka

- Grandis har mye kcals

- 6-10ss olivenolje om dagen

- Spis 2 bokser tunfisk i vann per dag

- Egetnlig, spis det du kommer over

-- Grunnen til at du er tynn er at du ikke spiser nok

-- Hjelper det ikke; spis mer

-- Hjelper ikke det nå heller; spis enda mer

-----------------

- Big Mass (supplement)

- Muscle Juice (supplement)

 

PS. Du bør ikke være redd for å legge på deg fett etter dette, men det regner jeg med at du takler rimelig fint.

Ikke råd han til å gå på mc donalds og å spis grandiosa. Han skal bygge muskler, ikke forsøke å legge på seg mest mulig fett.

Endret av TheFighter94
Lenke til kommentar

Mcdonalds eller Clean food?

 

Slik jeg ser på det er at kroppen trenger x kalorier om dagen.

 

Clean food inneholder reine kalorier kroppen kan bruke på best mulig måte, altså vitaminer, proteiner og alt det der.

 

Billig/fast food inneholder ikke fult så reine kalorier, altså egentlig ikke det kroppen trenger og klarer å bruke. Blant annet så gir heller ikke slik mat de rette signalene til hjernen om at kroppen har fått det den trenger, og derfor er det vanlig å spise mer for å bli mett.

 

Så kan du ta et valg, enten kan du spise alle kaloriene som clean og få mest mulig ut av kroppen. Eller 500kcal i fast food. Spiller det noe rolle kan du spørre? Ikke om du kokurrer på elite nivå. Så for all del, ikke vær redd for mc'n og slikt, bare pass på å hold %80-95 av kaloriene clean.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...