Gå til innhold

Kona har kjøpt iPhone - jeg er livredd iTunes...


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Kona har fått iPhone4 på jobben, og jeg må installere iTunes på hjemme-PC-en. Full av gamle fordommer er jeg livredd og hadde satt pris på noen starttriks sånn at ikke programmet tar livet av alt jeg har liggende.

 

Har opptil flere TB med bilder, musikk og film, og kona ønsker vel etter hvert å kunne synke ett og annet album til iPhone-klienten ( :-) ). Jeg ønsker ikke at iTunes skal røre tagger eller annet jeg har brukt mye tid på å finslipe på egenhånd.

 

Er det noen innstillinger man må være raske med å sette/skru av etter første installasjon?

 

 

 

/r

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Herregud, iTunes sletter ingenting på din Datamaskin? Det er et program du enkelt og greit bruker til å synkronisere ting på din datamaskin mot telefonen. That's it!

 

Bortsett fra at itunes er kjent for å både ødelegge mappestrukturer, id3 tags, samt slette sanger både fra pc og ipod om du ikke er forsiktig? :tease:

Ikke snakk om at den mannskiten noensinne skal i nærheten av noe jeg eier. Bare ta et google søk, så finner du tusenvis av ulykkelige mennesker som har blit rammet av itunes.

 

Det finnes vel uansett alternative programmer til itunes, som for eksempel winamp og mediamonkey.

Endret av likferd
Lenke til kommentar

Hun er over gjennomsnittet datakyndig (etter mange års doktrine :-) ) men jeg er mest redd for hva iTunes gjør uten å spørre. Delvis betryggende at man må _skru på_ terminator-funksjonene, men jeg er ikke helt overbevist :-).

 

Mulig det er lurt å gi henne en bruker som kun har leserettigheter på mediediskene, evt innhold hun selv importerer til iTunes kan vel legges på en annen disk/katalog?

 

 

 

/r

Lenke til kommentar

Bortsett fra at itunes er kjent for å både ødelegge mappestrukturer, id3 tags, samt slette sanger både fra pc og ipod om du ikke er forsiktig? :tease:

Du har rett at iTunes kan til tider ødelegge tags om du ikke er forsiktig :/

Selv har jeg aldri opplevd det da jeg bruker MediaMonkey til å organisere musikken min :thumbup:

Lenke til kommentar

Mitt initiale spørsmål er fortsatt valid; er det noe funksjonalitet jeg bør SKRU AV rett etter installasjon for å begrense skadene iTunes kan gjøre?

 

Jeg bruker selv Media Monkey til å overføre musikk til arvingens iPod, men enn så lenge kan ikke MM erstatte iTunes når det gjelder iPhone...

 

 

/r

Lenke til kommentar

Mitt initiale spørsmål er fortsatt valid; er det noe funksjonalitet jeg bør SKRU AV rett etter installasjon for å begrense skadene iTunes kan gjøre?

 

Jeg bruker selv Media Monkey til å overføre musikk til arvingens iPod, men enn så lenge kan ikke MM erstatte iTunes når det gjelder iPhone...

 

 

/r

 

wow, lenge siden jeg har sett itunes installert noe sted nå, men er overrasket(ok, egentlig ikke) over at Apple enda binder telefonen opp på den måten.

 

En mulig måte å komme rundt synkronisering mot viruTunes kan være å ha spotify på telefonen og synkronisere offline playlists direkte til telefonen der. Vet ikke helt iforhold til bilder.

 

Ett tips i forhold til installering av itunes kan være å fjerne alle muliheter for updates skal skje automatisk. Dermed stopper du automatiske "smarte" funksjoner de leger inn i fremtiden... Er sikkert en setting i programmet i tillegg til et eget apple update program som kan avinstalleres...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...