Gå til innhold

SSD med både SATA og USB


Anbefalte innlegg

Jeg tror bare problemet er at den forbrukeren du beskriver knapt nok finnes. Jeg tror de som vet nok om data til å se behovet for dette produktet også vet...:

...nok til at de kobler om disker, har ekstra SATA-kabler og strømkabler liggende, vet hvor man får tak i programvare for kloning og hvordan dette gjøres osv.
Eller at de heller tar backup av viktige filer og tar en fresh reinstall på den nye disken. Da hjelper det lite at produktet er genialt, noe jeg er nokså enig i.

 

Fungerer denne enheten uten ekstern strømkilde når USB benyttes forresten?

 

BTW: Og vi trenger et nytt "norsk" ord for harddisk nå som SSD virkelig begynner å få fotfeste på markdet.

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

men må ikke denne disken monteres inn et kabinett etter på.

 

når det gjelder stasjonære pcer så ser jeg ikke det store poenget her. da det er enklere å koble til med rett kabel første gangen .

da kjører man med åpent kabinett ( det må jo åpnes uansett ) .

til slut plaser man bare disken der den skal være

( lit enkelt forklart men der skjønner sikkert ).

 

 

når det gjelder de bærbare . er det for å skifte ute hele harddisken med en SSD.

når er det ikke alle bærbare som har plass til 2 disker.

SSD disken vil jo også ha mye mindre lagringsplass en den som stod der fra før og da må man bruke en annen (ekstern) disk i tillegg og permanent .

 

så jeg har forsatt problemer med å se det store poenget her.

Lenke til kommentar

Nå bruker jeg modern som målestokk på "hvermansen" her, men det er vel sjeldent at den gjennomsnittlige forbruker har så veldig store mengder data liggende på systemdisken. Har inntrykk av at de fleste legger bilder o.l. på en ekstern disk (og ikke tar back-up :roll: ). De som evt. kjøper et slikt produkt har vel trolig også nok kunnskap til å forstå at de må ha en SSD med tilsvarende kapasitet som disken som skal speiles, eller at de må flytte innhold over på en ekstern enhet.

 

Men jo, størrelsesforskjellen vil nok by på utfordringer dersom produktet virkelig slår an blant hvermansen. Ser for meg Ola Nordmann prøver å speile den gamle disken på 250GB med feriebilder fra de siste 10 årene over på en 60GB SSD :D

Lenke til kommentar

nå er vel disken på en bærbar oppe i 500 GB .

er disse SSD diskene kommet over 60 GB.

 

eksemplet med han som hadde 250GB med feriebilder vil jo trenge mer en 4 SSD disker hvis han skulle legge bildene over på slike .

nå er det nok heller ikke noen poeng å bruke slik disker til feriebilder.

 

hadde det vær meg så hadde jeg nok heller valgt mellom.

ekstern disk, minne penn eller DVD for å lagre disse bildene.

 

nå klare jeg heller ikke å se at SSD disk gjøre en bærbar maskin så mye raskere i forhold til originaldisken

Lenke til kommentar
Ultradrive MX SSD sendes til butikkene 1.september og blir tilgjengelig med kapasitetene 60, 120, 240 og 480 GB.

 

Er med andre ord mange størrelser å velge mellom, og jeg tror ikke gjennomsnittlig HDD-størrelse på hvermansens laptop overskrider 500GB.

 

En SSD gjør jo ganske mye forskjell for den totale brukeropplevelsen av en maskin ettersom det særlig er oppstartstider som forbedres.

 

HVIS dette produktet skal slå an fordet, så vil det kreve både aggressiv prising OG markedsføring. Som jeg har nevnt flere ganger tror jeg dog dette vil gå målgruppen hus forbi.

Lenke til kommentar
Ultradrive MX SSD sendes til butikkene 1.september og blir tilgjengelig med kapasitetene 60, 120, 240 og 480 GB.

 

Er med andre ord mange størrelser å velge mellom, og jeg tror ikke gjennomsnittlig HDD-størrelse på hvermansens laptop overskrider 500GB.

 

En SSD gjør jo ganske mye forskjell for den totale brukeropplevelsen av en maskin ettersom det særlig er oppstartstider som forbedres.

 

HVIS dette produktet skal slå an fordet, så vil det kreve både aggressiv prising OG markedsføring. Som jeg har nevnt flere ganger tror jeg dog dette vil gå målgruppen hus forbi.

 

til hvilken pris hvis man sammenligner med andre lagringsmedier ?

Lenke til kommentar

Vanskelig å si, men jeg tror ærlig talt at det må prises lavere enn det som er mulig hvis det skal slå igjennom. Nå som prisnivået på PC er så lavt som det er, så tror jeg heller at de som begynner å merke at maskinen sliter og tenker oppgradering, ærlig talt finner det mer gunstig å kjøpe ny maskin enn å legge penger i et slikt produkt. SSD er jo fortsatt såpass dyrt at de som kjøper det gjerne er de om allerede sitter på et high-end produkt, og for dem er vel vanlig SSD fortsatt et mer aktuelt valg.

 

Men produktet kan vel slå igjennom hvis det pris/ytelsesmessig legger seg ganske likt med andre SSD'er på markedet. Men da blir det den sedvanlige SSD-kjøperen som går for det, ikke "hvermansen med litt datakunnskaper" ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...