Gå til innhold

Nyeste MacBook Pro - God til Gaming?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
The performance of the GT 330M is similar to the GeForce GT 240M and therefore located in the range of the Mobility Radeon HD 4650. The card supports DirectX 10.1 and all the features of the GT 230M / 240M (as it is based on the same GT216 core). The modern ATI Radeon HD 5650 offers DirectX 11 effects and performs better.

 

Modern and demanding DirectX 10 and 11 games (like Crysis or Risen) can only be played fluently with medium detail settings and resolution settings. Less demanding games like Sims 3 run in high details and resolutions. See the gaming list below for detailed benchmarks.

 

Link

 

Har ingen erfaring med gaming på mac, men dersom du velger en windows basert laptop får du mer ytelse/hardware for pengene som burde tilsi at windows laptops er veien å gå dersom du skal spille.

Endret av Viewety
Lenke til kommentar

Du er velkommen å vise frem en maskin med tilsvarende ytelse, størrelse, batteritid og kvalitet billigere.

Det er ikke mange modeller igjen da, og den eneste modellen jeg kan tenke på i farta er Lenovo ThinkPad w510i, men du må bestille den fra usa om du skal ha den billigere.

Lenke til kommentar

Du er velkommen å vise frem en maskin med tilsvarende ytelse, størrelse, batteritid og kvalitet billigere.

Det er ikke mange modeller igjen da, og den eneste modellen jeg kan tenke på i farta er Lenovo ThinkPad w510i, men du må bestille den fra usa om du skal ha den billigere.

 

Voff voff! Maskiner med mer ytelse kan jeg finne bøttevis av, men et fåtall produsenter lager batterier med li-po.

 

Her har vi Dell XPS 15" som gruser MBP på hardware, selv om den koster 9700kr vs 11000kr

 

 

i7-840QM Quad

Windows 7

4GB DDR3

HD 5730

500GB 7200RPM

15.6 inch 1600x900

85 WHr batteri

Lenke til kommentar

Bra Flimzes, lag nok en PC vs mac tråd. Trådstarter spør om en mac er god til gaming, ikke andre aspekter. Derfor er svaret nei. GT 330M klarer ikke spill på high.

Er vel strengt tatt viewety som dro tråden i den retningen ;)

Skrujernet: Sist jeg sjekket kunne man installere windows på macbook.

Lenke til kommentar

Bra Flimzes, lag nok en PC vs mac tråd. Trådstarter spør om en mac er god til gaming, ikke andre aspekter. Derfor er svaret nei. GT 330M klarer ikke spill på high.

Er vel strengt tatt viewety som dro tråden i den retningen ;)

Skrujernet: Sist jeg sjekket kunne man installere windows på macbook.

 

Jeg våger deg til å spørre når design og batteri var viktig til gaming? Det er det du betaler for i en Macbook Pro.

 

Lag heller din egen Dell, samme kvalitet til en fornuftig pris: http://configure.us.dell.com/dellstore/config.aspx?oc=dydwfs3&c=us&l=en&s=dhs&cs=19&kc=laptop-studio-xps-16

Lenke til kommentar

Du er velkommen å vise frem en maskin med tilsvarende ytelse, størrelse, batteritid og kvalitet billigere.

Det er ikke mange modeller igjen da, og den eneste modellen jeg kan tenke på i farta er Lenovo ThinkPad w510i, men du må bestille den fra usa om du skal ha den billigere.

 

Voff voff! Maskiner med mer ytelse kan jeg finne bøttevis av, men et fåtall produsenter lager batterier med li-po.

 

Her har vi Dell XPS 15" som gruser MBP på hardware, selv om den koster 9700kr vs 11000kr

 

 

i7-840QM Quad

Windows 7

4GB DDR3

HD 5730

500GB 7200RPM

15.6 inch 1600x900

85 WHr batteri

Men den kan ikke måle seg på fysisk kvalitet, eller størrelse, og grafikkortet er marginalt bedre. Så grusing er vel å ta i.

 

Jeg er ikke ute etter noen fanboywar, prøvde faktisk å unngå det ved et rent objektivt: Finn en pc som er like tynn/tynnere, har like mye/mer batteri, tilsvarende ytelse, like bra skjerm (ledbelyst s-ips), like bra fysisk kvalitet og er billigere. Jeg vil gjerne se en slik pc, da jeg har lyst på mbp nå (men har ikke råd).

 

Men hvis ikke så er det ingen vits i å nevne de andre modellene, det er en grunn til at jeg vil ha apple, og ikke msi eller acer.

 

EDIT: Jeg har ikke nevnt design, derimot så er batteritid viktig hver eneste gang jeg ikke sitter ved siden av en stikkontakt, buss, tog, bil, på stranden i visse tilfeller.

 

Fysisk byggekvalitet og vekt er viktig hver eneste dag jeg har dem med på skolen.

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

Bra Flimzes, lag nok en PC vs mac tråd. Trådstarter spør om en mac er god til gaming, ikke andre aspekter. Derfor er svaret nei. GT 330M klarer ikke spill på high.

Er vel strengt tatt viewety som dro tråden i den retningen ;)

Skrujernet: Sist jeg sjekket kunne man installere windows på macbook.

 

Snakket ikke om Macbook, men om Mac OS. Uansett vil han ha windows på Mac, er det bedre og bare kjøpe en windows PC fra starten av.

Lenke til kommentar

Bra Flimzes, lag nok en PC vs mac tråd. Trådstarter spør om en mac er god til gaming, ikke andre aspekter. Derfor er svaret nei. GT 330M klarer ikke spill på high.

Er vel strengt tatt viewety som dro tråden i den retningen ;)

Skrujernet: Sist jeg sjekket kunne man installere windows på macbook.

 

Snakket ikke om Macbook, men om Mac OS. Uansett vil han ha windows på Mac, er det bedre og bare kjøpe en windows PC fra starten av.

Og så kommer vi tilbake igjen til den fysiske maskinen.

 

Er det så vanskelig å skjønne at noen vil ha en tynn maskin av høy kvalitet med lang batteritid? Jeg trodde det var noe de fleste studenter ønsket.

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke kjøpt en MacBook for å primært kjøre Windows på den i hvert fall. Har selv en MacBook Pro og har dårlig erfaring med å kjøre Windows på den igjennom Boot Camp.

 

Batteritiden blir kuttet med over halvparten og den blir ekstremt mye varmere. Mye av det kommer av at den ikke får benyttet 9400m kortet i Windows over Boot Camp, kun 9600m kortet. Vet ikke om dette har blitt bedre i versjonene med 330M kortet.

 

Og som andre har påpekt er ikke GeForce 330M kraftig nok til å dra noe særlig av nye spill på high.

Lenke til kommentar

MacBook Pro er nok ikke laget for å spilles noe særlig på nei. Geforce 330M-kortet er bare ikke kraftig nok til å dra nyere spill. Geforce 480M-kortet eller 58XX-ATI-kort ville derimot være mer passende til spill. Nå er egentlig ikke bærbare noe særlig å spille på.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Macbook Pro er ikke noe særlig til gaming pc nei. Den er kjempebra, men hvis du skal ha en gaming pc, så ville jeg gått for en windows basert pc.

 

Spiller en del selv på min MBP13, og tjah.. Det funker, men jeg prøver å holde meg på den stasjonære pc-en min om jeg skal spille.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...