Gå til innhold

Her er Forskjells-Norge! Hurra!


Anbefalte innlegg

• Inntektsforskjellene øker

 

• Middelklassen blir rikere

 

• De fattige blir fattigere

 

• 10 prosent flere millionærer på ett år

 

• 360 000 nordmenn har vedvarende lavinntekt

 

- De siste åra har de som ligger midt på treet økt inntekten mest — og mer enn de som ligger lavest på inntektsstigen, sier Jon Epland, forsker ved Stastistisk sentralbyrå (SSB). Og tallet på nye millionærer har vokst mye de siste åra.

http://www.dagbladet.no/2010/07/27/nyheter/forskjells-norge/middelklasse/12723756/

 

Den sosialistiske Norge har feilet bestemt for de som allerede har det minst. Lykke til!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da kommer et av mine favorittsitater inn:

‎"Hva skal venstresiden med fiender som Per- Willy Amundsen

når vi har rødgrønne venner som gjør drittjobben for Frp?"

:)

 

Og det er feil å kalle det sosialistisk. Det er jo et sosialdemkratisk styre. De failer på både sosialismen og demokratiet...

Endret av Anarkorken
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da kommer et av mine favorittsitater inn:

‎"Hva skal venstresiden med fiender som Per- Willy Amundsen

når vi har rødgrønne venner som gjør drittjobben for Frp?"

:)

 

Og det er feil å kalle det sosialistisk. Det er jo et sosialdemkratisk styre. De failer på både sosialismen og demokratiet...

 

Demokratisk My ASS. Hvor mange demokratiske "løfter" har de rødgrønne innfridd i de siste åra som Norges mestere?

Endret av arifkarim
Lenke til kommentar

Da kommer et av mine favorittsitater inn:

‎"Hva skal venstresiden med fiender som Per- Willy Amundsen

når vi har rødgrønne venner som gjør drittjobben for Frp?"

:)

 

Og det er feil å kalle det sosialistisk. Det er jo et sosialdemkratisk styre. De failer på både sosialismen og demokratiet...

 

Demokratisk My ASS. Hvor mange demokratiske "løfter" har de rødgrønne innfridd i de siste åra som Norges mestere?

 

Du leste kanskje ikke siste setninga mi?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
• Inntektsforskjellene øker

 

• Middelklassen blir rikere

 

• De fattige blir fattigere

 

• 10 prosent flere millionærer på ett år

 

• 360 000 nordmenn har vedvarende lavinntekt

 

- De siste åra har de som ligger midt på treet økt inntekten mest — og mer enn de som ligger lavest på inntektsstigen, sier Jon Epland, forsker ved Stastistisk sentralbyrå (SSB). Og tallet på nye millionærer har vokst mye de siste åra.

http://www.dagbladet.no/2010/07/27/nyheter/forskjells-norge/middelklasse/12723756/

 

Den sosialistiske Norge har feilet bestemt for de som allerede har det minst. Lykke til!

 

Egentlig så har de jo ikke feilet, for det er jo det som er hensikten.

Neste steg, som begynner allerede i januar, er å skru opp skatter og avgifter, samt lage en haug med nye skatter slik dagens fattige blir eliminert, og middelklassen detter ned i fattigdom.

 

Slik virker sosialismen, slik har den alltid virket og slik vil den alltid virke

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Den sosialistiske Norge har feilet bestemt for de som allerede har det minst. Lykke til!
Dette er bare begynnelsen. Pga. innvandringspolitikken som sosialistene fører så man vi fremover kutte langt kraftigere i velferdsstilbudene.

I hege Storhaugs bok Rundlurt skriver hun at Norge , i 2050, vil bruke 34 milliarder årlig på ytelser til arbeidsledige innvandrere, dersom dagens utvikling fortsetter stabilt.

Oljeformuen vår forsvinner på ett år dersom yrkesdeltagelsen i Norge synker med 7%.

Muslimer som helhetlig gruppe i Norge har en yrkesdeltagelse på ca 45%.

Muslimer er den raskest voksende gruppen i Europa.

Etniske Nordmenn føder 1,48 barn pr. par, alltså vi går i minus pr. generasjon.

Og så er det jo de som sier at oljen vår er tom om 8år.

 

Skulle alle disse faktorene gi oss uheldig utfall så blir det handlevogn og boblejakke på oss alle, i beste fall.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og her er siste påfunn fra politikerne: http://www.abcnyheter.no/nyheter/okonomi/100901/vi-er-pa-krigsstien

 

 

Lurer på hvor mye ugagn de greier å utrette før noe(n) sier stopp.

 

I hege Storhaugs bok Rundlurt skriver hun at Norge , i 2050, vil bruke 34 milliarder årlig på ytelser til arbeidsledige innvandrere, dersom dagens utvikling fortsetter stabilt.

 

Ikke bare de som er arbeidsledige som koster penger, men også de som jobber, men må ha alt tilrettelagt på grunn av religionen sin.

 

Dernest både arbeidende og arbeidsledige som må få store summer i sosialhjelp når husene deres brenner, eller de blir utsatt for innbrudd fordi religionen deres sier at det ikke er tillatt å være forsikret. Og slikt tillater man :thumbdown::nei:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det var godt vi fikk igang enda en debatt om innvandring. Lenge siden sist.

:roll:

 

Når det gjelder dette emnet som førsteposten tar opp, så ser det ut som det er en negativ trend, noe som bekymrer meg. Jeg legger merke til at Norge i et internasjonalt perspektiv er et ganske egalitært samfunn enda, men det må jo være lov å håpe på at trenden en dag kan stoppes.

Jeg har fortsatt tro på at det er viktig å kunne tilby like muligheter til alle mennesker uansett bakgrunn. Jeg har også ikke noen tro på en slags kollektivistisk tankegang, hvor man grupperer mennesker etter for eksempel rase,religion, sosiale klasse eller kjønn. Alle bør kunne ha de samme mulighetene.

Lenke til kommentar

Vel, det er ikke noe særlig bedre forhold andre steder i verden. Vi er flinke å kritisere Norge uten å ha et sammenlignings grunnlag. Det gjelder å sette ting i perspektiv når man retter kritikk. Ved å sammenligne oss med andre land så finner vi fort ut at det slett ikke er ille å bo i Norge. Artikkel fra i dag:

 

Norge best i vest

 

Norge har like stor verdiskapning nå som landet hadde før finanskrisen. Det er vi alene om blant vestlige land.

 

Norge er det eneste vestlige landet som har tatt igjen det tapte, erklærer Gunnar J. Torgersen i Holbergfondene.

 

Norge har klart seg best gjennom finanskrisen i Norden. For Sverige og andre er det et stykke igjen til den gamle toppen, sier Torgersen.

 

Veksten hos nabolandene er raskere enn i Norge, viser tall fra Holbergfondene. Likevel er arbeidsledigheten fortsatt lavest hos Ola Nordmann.

 

http://e24.no/makro-og-politikk/article3792478.ece

 

Det er tydelig at "sosialistene" gjør noe bra, til tross for at vi har verdigfull ressurs som mange andre land ikke har. Vi må huske at det er mange oljeland der ut i verden som på tross for oljeressurser ikke har klart å forvalte rikdommen like godt som Norge.

 

 

For alle her som ønsker å snu enda en tråd til å omhandle om innvandring:

 

Så langt i år er 3.967 mennesker sendt hjem fra Norge, viser tall fra Politiets Utlendingsenhet og Utlendingsdirektoratet som Aftenposten har fått tilgang til.

 

De som får ja til å være her, må raskt bosettes. De som får nei, må raskt reise hjem. Høyere antall returnerte asylsøkere betyr at færre kommer til landet, sier Storberget til avisen.

 

Han ønsker ikke å skremme folk fra å komme til Norge, men gi dem et realistisk bilde av hvem som får lov til å bli.

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10027025

 

Til tross for at jeg ikke stemmer til venstre i det politiske landskapet så har jeg ingen problemer med å fremme når den rød-grønne regjeringen gjør noe bra.

Endret av statsviter
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg plages ikke, så lenge kjøpekraften min ikke synker så voldsomt. Jeg er midt i middelklassen, og har null problem med at naboen og andre tjener mye mer. Jeg er ikke representativ for Hellevik sin lykkeforskning når det gjelder det økonomiske, tror jeg. Eller jeg er randsone-materiale.

 

Jeg er misunnelig på mennesker som får til mer enn meg, har mer vellykkede liv på andre måter, mer status, mer intelligens, men ikke på penger. Penger og velstand kan avgjøres av tilfeldigheter, jeg er priviligert i den forstand at det ikke spiser meg opp innvendig å se på andre ha mye, mens jeg sitter i en liten hybel og tar vikariatjobber som leilending for staten (kommer nok til å gjøre det til jeg blir 40 - fuck sosialdemokratiet)

Lenke til kommentar

Demokratisk My ASS. Hvor mange demokratiske "løfter" har de rødgrønne innfridd i de siste åra som Norges mestere?

 

De skulle jo stramme inn innvandringen. Så da stemte jeg på de, dum som jeg var.

I stedet kommer det bare flere og flere.

Jeg sitter igjen med følelsen av at de bare sa det, sånn at ikke FRP skulle få stemmene til folk..

 

Ingen tør å si det, men den overdimensjonerte strømmen av innvandring hit legger beslag på enorme økonomiske ressurser vi kunne brukt på å bedre landet, og har ført med seg en enorm kriminalitet!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
De skulle jo stramme inn innvandringen. Så da stemte jeg på de, dum som jeg var.

I stedet kommer det bare flere og flere.

 

Tilstrømningen av innvandrere er ikke bare avhengig av de interne politiske variabler. Det er sammensatt og kompleks prosess. For eksempel bestemmer antall konflikter i verden om vi får mer eller mindre innvandring. Norges status og høy levestandard i forhold til andre land er også en viktig variabel som bidrar til flere innvandrere. Det største tallet med innvandrere i løpet av et år fikk vi i fjor, rundt 18.000. Det er ikke så langt unna det tallet av innvandrere som kom i 2003 når Bondevik-regjeringen satt i regjerningslokalene, dvs. uten hjelp fra ”sosialister”. Dermed bli det feil å skylde bare på regjeringen. De har strammet inn innvandringspolitikken, men resultater av det fikk vi ikke se før i år. Antall innvandrere er blitt halvert i sammenligning med samme tidspunkt i fjor. Så noe har de gjort, det er bare det at slike innstramninger tar tid før de trår i kraft.

 

 

Ingen tør å si det, men den overdimensjonerte strømmen av innvandring hit legger beslag på enorme økonomiske ressurser vi kunne brukt på å bedre landet, og har ført med seg en enorm kriminalitet!

 

Det har ingenting med det at ingen tør å si. Det henger sammen med det faktumet at ikke alle mener at vi tar i mot ”overdimensjonert” mange innvandrere. I sammenligning med mange andre land tar vi ikke en brøkdel, tatt til etterretning at Norge er at av de rikeste landene i verden. Innvandrere fra den ikke-vestlige verden utgjør ca. 4% av den totale norske befolkningen. Mange av de er i full jobb, lever etter norske normer og verdier, betaler skatt, og begår ikke kriminelle handlinger. Om du syns at 4% er ”overdimensjonert” mye, så er det din subjektive mening. Jeg syns ikke det er ”overdimensjonert” mange innvandrere i dette landet.

Endret av statsviter
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Norge er det eneste vestlige landet som har tatt igjen det tapte, erklærer Gunnar J. Torgersen i Holbergfondene.

Langt ifra, skjøner virkelig ikke at slike løgner blir sluppet ut i norsk media. Hva med Australia som ikke en gang hadde negativ vekst? Eller Singapore?

 

 

Det er tydelig at "sosialistene" gjør noe bra, til tross for at vi har verdigfull ressurs som mange andre land ikke har. Vi må huske at det er mange oljeland der ut i verden som på tross for oljeressurser ikke har klart å forvalte rikdommen like godt som Norge.

Men det er ofte land som ville ha vært ekstremt fattige om de ikke har olje. Altså, det blir feil å sammenligne med dem. Faktisk gjør Norge det ganske dårlig, sammenlignet med andre oljeland som f.eks. Kuwait.

 

 

Og iforholdtil tema. En av grunnene til at inntektforskjellene øker, er på grunn av innvandring. Når du importerer uproduktive innvandre, så vil de heller ikke gjøre det særlig bra. Bare ta en titt på land med grupper med forskjellig produktivitet. F.eks. USA, så er en av grunnene til så store inntektforskjeller, fordi de har en stor gruppe svarte og meksikanere i landet sitt. I Norge vil inntektforskjellene sakte men sikkert øke, mens innvandringsbefolkningen øker. Merkelig hvordan venstrevridde ikke ser dette.

Lenke til kommentar

Norge er det eneste vestlige landet som har tatt igjen det tapte, erklærer Gunnar J. Torgersen i Holbergfondene.

Langt ifra, skjøner virkelig ikke at slike løgner blir sluppet ut i norsk media. Hva med Australia som ikke en gang hadde negativ vekst? Eller Singapore?

 

 

Det er tydelig at "sosialistene" gjør noe bra, til tross for at vi har verdigfull ressurs som mange andre land ikke har. Vi må huske at det er mange oljeland der ut i verden som på tross for oljeressurser ikke har klart å forvalte rikdommen like godt som Norge.

Men det er ofte land som ville ha vært ekstremt fattige om de ikke har olje. Altså, det blir feil å sammenligne med dem. Faktisk gjør Norge det ganske dårlig, sammenlignet med andre oljeland som f.eks. Kuwait.

 

 

Og iforholdtil tema. En av grunnene til at inntektforskjellene øker, er på grunn av innvandring. Når du importerer uproduktive innvandre, så vil de heller ikke gjøre det særlig bra. Bare ta en titt på land med grupper med forskjellig produktivitet. F.eks. USA, så er en av grunnene til så store inntektforskjeller, fordi de har en stor gruppe svarte og meksikanere i landet sitt. I Norge vil inntektforskjellene sakte men sikkert øke, mens innvandringsbefolkningen øker. Merkelig hvordan venstrevridde ikke ser dette.

 

Det fins jo masse fattige hvite innvandrere i Sør-Afrika:

http://www.afrika.no/Detailed/5731.html

Hvordan skal du forklare at de er uproduktive?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...