Gå til innhold

Problemer med klokking av IC7


v0id

Anbefalte innlegg

Har nylig fått mitt IC7 og P4 2.4 800 fsb prosessor, med klokking sterkt i bakhodet. Når jeg leser på OCshoot.no og her på Hw.no, ser jeg at begge har fått kortet opp i godt over 270 fsb.

Men her stopper det på 260. :grumpy:

Samme hva jeg gjør, med spenninger på CPU og Minne, minnedividere og PCI-frekvenser, på 260 stopper det uansett.

Skulle tro kortet var godt for mye mer enn dette? har lest på Abit-usa forumene, og det ser ut til at det er flere som har samme problem.

Noe som slo meg var at det hadde noe med biosen å gjøre, derfor flashet jeg til nyeste, uten at det hjalp.

Noen som vet noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har prøvd helt opp til 32, med samme resultat. Det rare er at jeg lånte meg to standard Twinmos 3200-brikker uten winbond og prøvde disse, da kunne jeg fint få bilde på 260 .. :-?

Rammen kjører jo da bare på 173 mhz, så skulle ikke tro det var det som stopper meg da jeg bruker 3200-brikker?

Virker uansett som det er noe med I875p og Winbond Ch-5 brikker.

Altså:

Prøver Twinmos3200 m winbond. Booter fint på 54 på 250 fsb. Prøver 32 og 260 fsb. Ingen boot. Minnet kjører da bare på 173 mhz.

Prøver to Twinmos3200-brikker uten winbond, på 260 og 32. Starter opp, laster windows og er dønn stabil. (Kjørte Prime95 i 8 timer).

Setter i winbond-brikkene uten å røre noe som helst i bios, svart skjerm.

 

Hjelp?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
Mistankene mine ble iallefall bekreftet, fikk tak i 2 winbond bh-5 brikker, kjører i skrivende stund på 300 fsb 32..

 

kunne du gitt meg en link til rammen din? hvor jeg kan bestille, navn paa dem, og hvor jeg kan lese om dem? skal kj0pe samme system som deg skj0nner du.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...