Gå til innhold

Keylogger og muligens mer - loggsjekk

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ikke lenger aktuelt, mod kan stenge tråden.

Holder på å sjekke en maskin nå, der eieren sliter med en paranoid samboer som forsøker å overvåke laptopen hennes (fantastisk situasjon...).

Legger ved DDS-logger fra før og etter MBAM-scanning + MBAM-loggen fra hurtigscanningen. MBAM fant i hvert fall en drøss av keylogger-relaterte filer som ble fjernet. Vet dere om loggen/historikken blir slettet da, eller om det kun er selve keyloggeren som blir fjernet? (Altså, kan man nå, etter at MBAM har fjernet driten, se på tastehistorikken frem til MBAM-scanningen?) Ser det ut som det er noe annet?

Har ellers bl.a. oppdatert diverse SW som var utdatert og kunne utgjøre sikkerhetsrisiko, og holder på å laste ned Vista SP2. Er en rimelig dårlig vedlikeholdt maskin... Legger nå ut loggene jeg har frem til nå, mens jeg kjører fulle MBAM- og Security Essentials-scanninger, oppdaterer med nye logger når de er ferdig (tar nok noen timer).

Tar ellers gjerne i mot forslag til generell tuneup (maskinen er rimelig treig), og hvordan jeg kan legge hindrer for at han får lagt innpå spyware igjen i det øyeblikket hun får maskinen tilbake. Det er vanskelig (les: tilnærmet umulig) så lenge han har fysisk tilgang til maskinen med adminrettigheter, men må jo gjøre et forsøk.

Endret av Peppep

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...