Gå til innhold

Den råeste gamerPCen til 15K


Anbefalte innlegg

Hei:) Har hatt lyst på gamer PC i lang tid nå, Men har ikke hatt pengene til å finansiere et slik kjøp. Men nå har jeg spart opp ca 15K og vil ha det råeste du får tak i til den prisen per dags dato. Har ikke noe erfaring med å bygge selv men håper det skal gå bra :)

 

Håper noen av dere kan være så snille å sette opp en liste med det dere synst er top notch.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Edit2: Sånn, nå har jeg ordnet strøm i maskina di også..

 

Klarer i grunnen ikke å forsvare de høye prisene til i7, så droppet bare oppsettet. Som jeg sa, du kan alltids droppe SSD og velge et billigere kabinett og kjøpe et HD 5970 i stedet, men det vil jeg ikke anbefale om du ikke skal ha mer enn en skjerm. Et HD 5870 makser alt på 1920x1080 med unntak av Crysis, hvor man begynner å nærme seg 20fps.

 

Ang 6-kjerners CPU, så vil du ikke trenge dette til gaming, men siden den bare er 300,- dyrere enn en 965, hvorfor ikke liksom? :p

 

http://www.dustinhome.no/Favorites.aspx?list=97dfc7c0c4eb4ee8aa6ae2f754a17c20

Endret av Benny
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser bra ut dette! :D Men hva vet jeg?:p Må bare stole på dere. Begge de oppsettene så ganske like ut(?), bare bigggan sitt var uten skjerm.

 

Har ikke tenkt å bruke flere skjermer nei, så tror jeg beholder kabinettet. Får det plass til alt da? trenger jeg noe ekstra kjøling?

 

Å er det billigst å bare kjøpe alt fra dustin? Tenker på frakt å sånn...

Endret av JayP
Lenke til kommentar

Tror Amentio er billigere, men kundeservicen deres er dritt. Har bestilt, vet ikke, 6-7 pakker fra Dustin kanskje, og alle har kommet i posten i god tid. En kompis av meg bestilte fra Amentio siden han ville spare 200,- selv om jeg frarådet han det. Han fikk PCen sin 1 måned forsinket.

Tror Dustin har 100,- i frakt eller noe sånn på alle pakker. Aldri betalt mer selv hvertfall.

 

Oppsettene våre er ganske like ja, men bigggan har valgt en X4 og et Crosshair IV Formula. X4en er jo grei og funker sikkert bedre til gaming kontra prisen, men vil påstå at et IV Formula er overkill og ikke noe vits i om du ikke tenker å kjøre en drøss med skjermkort i Crossfire. Hovedkortet jeg valgte støtter 2 skjerkort i Crossfire, som er det mest vanlige.

 

Du vil få plass til alt i kabinettet. Ekstra kjøling er jo kjekt, men det får du velge selv. Har en NH-U12P fra Noctua til prosessoren selv, og CPU ligger rundt 20c idle og 25c med firefox/div små programmer oppe.

 

Edit: Ah, blingset på strømforsyningen i oppsettet mitt. Corsair HX er bedre enn TX.

Endret av Benny
Lenke til kommentar

Skal ikke blande meg så mye inn i selve pcen, men ang. Amentio. Jeg hadde flaks og fikk alt relativt fort, kompisen min fikk ikke pcen sin før etter 1 mnd eller mer.

I ettertid har jeg funnet ut at det gjelder ganske mange, så hvis du er som meg; utålmodig, så er ikke amentio verdt risikoen :p

Lenke til kommentar

Tusen takk for all hjelp! Tror jeg velger ditt oppsett jeg da Benny, og bare bestiller alt fra Dustin, viss det ikke er noe å utsette på. Gidder ikke å vente lenger en jeg behøver bare for å spare noen hundrelapper.

 

Men viss jeg f.eks vil kjøre Crysis på fullt, hvor mye må jeg oppi da? Hjelper det å bare kjøpe ett bedre skjermkort isåfall? Unnskyld viss jeg spør for dumt her :blush:

Lenke til kommentar

hei

 

Beklager blande meg i emne

 

Tenkte kjøpe nesten samme pc såm JayP

 

Det jeg fårandret på min handlevogn er Kabinett, 4gb mer minne og Cpu kjøler

 

Er denne Pcen bra ?

 

Går alle delene bra sammen Link https://www.dustinhome.no/Checkout.aspx

 

er CPU kjøleren bra eller kan jeg finne noe biligere og bedre ?

 

Vist jeg kjøper alle delene fra Dustinhome kan de bygge den eller må jeg bygge selv ?

 

beklager blanding i emne

 

Takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...