Gå til innhold

Kroppsbygger uten bol?


Anbefalte innlegg

Hei

 

 

 

 

 

Var på jobb her forleden dag og hadde ein diskusjon med en eg jobber med. Fyren er god trent, 183cm høg og 107kg så han kan sitt om trening.

Og siden eg er treningsentusiast og ønsker og stille som kroppsbygger om eit par års tid så diskuterte vi dette.

 

Han mener at eg ikkje har mulighet til og nå det nivået som de som stiller i klassen 190cm+ uten og bruke bol.

Er dette sant? Sjøl med ed godt kosthold og har trening kan ikkje eg nå det? Vart litt i stuss siden fyren har trent siden han var 18 så tenkte eg skulle spørre.

 

Mvh stussa treningsentusiast :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må nesten skjønne tegningen av hva kroppsbygging er.

 

Det er showbussiness. I forhold til andre type sport er kroppsbygging litt mer av det ekstreme, der du må nesten bruke 24/7 av livet ditt på sporten. Jo, folk liker å se svære kjemper voske seg større og større, og det er jo der alle disse steoridene kommer.

 

Alle* som stiller opp på profesionel nivå av kroppsbyggning bruker anabole steorider. Hvorfor? For å henge med i svingene.

 

Men for all del, så er det også noe som kalles Natural Bodybuilding. Der dopingsjekker de hver utøver. Men for all del, mange som slipper lett unna denne doppingtesten.

Lenke til kommentar

Hvis du er "liten" kan du jo f. eks stille i athletic fitness, om du har et mål om å gå på scenen. Da trenger du ikke være like grisesvær som byggerne. Men, om bygging er det eneste du kunne tenke deg kan det bli litt verre ja. Det er jo ikke det beste å være den minste i din klasse sånn sett. Når det er sagt ser jo dommerne også på sammensetningen av muskler og helhet og slikt også.

 

Hvorfor mente han forresten at du ikke kunne nå et kroppsbyggernivå?

Lenke til kommentar

Du må nesten skjønne tegningen av hva kroppsbygging er.

 

Det er showbussiness. I forhold til andre type sport er kroppsbygging litt mer av det ekstreme, der du må nesten bruke 24/7 av livet ditt på sporten. Jo, folk liker å se svære kjemper voske seg større og større, og det er jo der alle disse steoridene kommer.

 

Alle* som stiller opp på profesionel nivå av kroppsbyggning bruker anabole steorider. Hvorfor? For å henge med i svingene.

 

Men for all del, så er det også noe som kalles Natural Bodybuilding. Der dopingsjekker de hver utøver. Men for all del, mange som slipper lett unna denne doppingtesten.

 

Med proffesjonelt nivå mener du?

Sandvik Open eller Mr.Olympia?

Lenke til kommentar

Som Pijus sier, for å komme konkurrere i den "vanlige" kroppsbygger konkurransen, så er nok bol nødvendig (eventuelt holdt på fra 12år+)

 

Men du har forskjellige fitness klasser som kan være aktuelle, men dette er relativt små personer, som er veldig markerte. Uansett så krever dette veldig mye arbeid og strickt kosthold (da snakker vi ikke en burger i året) for å holde optimal form..

Lenke til kommentar

Hvordan skal vi kunne svare på om du kan stille eller ikke hvis vi ikke vet grunnlaget ditt? Du kan jo være alt fra utrent til meget godt trent for alt jeg vet. Men siden du er treningsentusiast, så gjetter jeg også på at du ikke kan stille i 190+ om "et par års tid". Det vil si, du kan stille, men det er ikke noe poeng i å gjøre det for å få et elendig resultat. Først og fremst så tar det en god del lengre tid enn 2 år å utvikle en god fysikk, bol eller ei. For det andre så har du ikke høyden på din side med 190+ cm. Jo høyere du er, jo lengre tid tar det å "fylle ut" fysikken din, som regel.Når det kommer til de beste utøverne i diverse fitnessklasser så bør man heller ikke undervurdere mengden muskler de bærer.

Endret av awkward
Lenke til kommentar

Når det kommer til de beste utøverne i diverse fitnessklasser så bør man heller ikke undervurdere mengden muskler de bærer.

 

Går ut i fra at den var til meg.. Ja, jeg vet at dette er veldig godt trente personer. Men i Bodybuilding sammenheng er det relativt små. Lange muskler vs bulkete muskler.

 

ronnie-coleman.jpg

Bodybuilding

 

Jorgren%20Corneliussen9.jpg

Fitness

Lenke til kommentar

Hvordan skal vi kunne svare på om du kan stille eller ikke hvis vi ikke vet grunnlaget ditt? Du kan jo være alt fra utrent til meget godt trent for alt jeg vet. Men siden du er treningsentusiast, så gjetter jeg også på at du ikke kan stille i 190+ om "et par års tid". Det vil si, du kan stille, men det er ikke noe poeng i å gjøre det for å få et elendig resultat. Først og fremst så tar det en god del lengre tid enn 2 år å utvikle en god fysikk, bol eller ei. For det andre så har du ikke høyden på din side med 190+ cm. Jo høyere du er, jo lengre tid tar det å "fylle ut" fysikken din, som regel.Når det kommer til de beste utøverne i diverse fitnessklasser så bør man heller ikke undervurdere mengden muskler de bærer.

 

 

 

Med par års tid mener eg om 8-10 år.

Godt trent? Vell, har trent i 1 års tid 6mnd bulk og 6mnd deff. Fulgt et 5x5 programm i den perioden. Men er ikkje så godt trent at folk snur seg når de ser meg.

Lenke til kommentar

Når det kommer til de beste utøverne i diverse fitnessklasser så bør man heller ikke undervurdere mengden muskler de bærer.

 

Går ut i fra at den var til meg.. Ja, jeg vet at dette er veldig godt trente personer. Men i Bodybuilding sammenheng er det relativt små. Lange muskler vs bulkete muskler.

 

http://www.images.hotusd.com/img/ronnie-coleman.jpg

Bodybuilding

 

http://www.iform.no/images/artikkel/profiler_norske/Jorgren%20Corneliussen9.jpg

Fitness

 

Det var noen grove fitnessutøvere ... :(

 

http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=566

Endret av benchmeister
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...