Gå til innhold

BK: Sulten måser


Anbefalte innlegg

Jeg var ute på fiske tur tok bilde da vi sløyde fisken ...

Så hva mener dere dette bilde trenger det å bli beskjert eller prøve å få der skapere eller

om det er noe se på da...

Kamera er er ett nikon d3000 med kittlinsa dx 18-55mm om dere lurte på den saken

post-44938-1279725711,0664_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann:)

 

Flott landskap og det ser ut som en fin tur.

Men jeg ville faktisk talt -siden du spør- vurdert å kutte landskapet helt her, da det blir så mange elementer som krever oppmerksomhet at det for mange som ser bildet blir vanskelig å konsentrere seg...

Så mitt forslag til crop blir noe som dette:

 

Har da også, for at dette utsnittet skulle være mulig, fjernet noen måser med kloning i Lightroom2 samt lagt på litt mer farger. Eksponeringen i seg selv var veldig fint utført, finfint histogram og lite støy til å være ISO800 (eller er det bare meg som ikke akkurat er forvent med Pentax k10d...?

 

Edit; ser jeg var sløv med kloneverktøyet, men det var bare for å gi et forslag da...

post-179066-1279738728,1426_thumb.jpg

Endret av Larsenio
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette bildet ble ganske spennende faktisk.

Jeg vet egentlig ikke hva jeg skal se på i bildet, men å bare se på alle måsene og fundere over hva hver av dem driver med ble faktisk en litt artig opplevelse.

 

Likte den croppa versjonen jeg også.

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar

Det ble flott bilde jeg funderte på å beskjære bilde men har fint lite med programmer for å ordne såndt så mye av det du skriver blir gresk for meg .... :)

Og takk til resten av dere for flotte kommentarer

 

 

Heisann:)

 

Flott landskap og det ser ut som en fin tur.

Men jeg ville faktisk talt -siden du spør- vurdert å kutte landskapet helt her, da det blir så mange elementer som krever oppmerksomhet at det for mange som ser bildet blir vanskelig å konsentrere seg...

Så mitt forslag til crop blir noe som dette:

 

Har da også, for at dette utsnittet skulle være mulig, fjernet noen måser med kloning i Lightroom2 samt lagt på litt mer farger. Eksponeringen i seg selv var veldig fint utført, finfint histogram og lite støy til å være ISO800 (eller er det bare meg som ikke akkurat er forvent med Pentax k10d...?

 

Edit; ser jeg var sløv med kloneverktøyet, men det var bare for å gi et forslag da...

Endret av jepp300
Lenke til kommentar

Kan ikke si meg helt enig i beskjæringen av bildet.

 

Det hjelper vel strengt tatt ikke trådstarter noe særlig om du bare er uenig i mitt forslag til beskjæring. Som du ser av hans/hennes førstepost ser du at vedkommende spør om beskjæring o.l.

Det har jeg prøvd å hjulpet han/henne med, ut fra mine begrensede kunnskaper.

 

Kan ikke du også gjøre det i stedet for bare poste et innlegg om at du er uenig med meg?

 

Edit, ksirevflei

Endret av Larsenio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...