Gå til innhold

HP Batteri - DØD

JuC1y

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei :)

Har en HP Pc og batterien har sluttet å virke.. tror den har brent opp pga den har blitt for varmt. Nå tenker jeg å kjøpe en ny og lurte bare på om det er det samme hvilken HP batteri jeg kjøper eller må jeg ha en spesfikk batteri til den HP pcen jeg har? Og hvor er det jeg kan få kjøpt det.. må jeg kjøpe over nettet eller er det butikker her i Oslo hvor jeg kan få kjøpt? :)

Edit:

Kanskje det ikke er batteriet er ikke helt sikker.. Hvordan vet jeg om batteriet eller laderen er død?

Endret av Sepirose
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

For å finne ut om det er batteriet eller laderen som er død kan du prøve å ta ut batteriet å la laderen stå i. Da skal du normalt sett kunne slå på datamaskien. Men jeg kan ikke garantere at akkurat den maskinen du har vil gjøre dette (når det er i orden). Eller så kan du se om lyset på datamaskinen indikerer at den er tilkoblet laderen (her varierer det også fra merke til merke, og modell til modell), så det er ikke sikkert at du kan se det. Du må nesten se i manualen hvilken lampe som skal lyse med hvilken farge.

Eventuelt kan du finne en identisk maskin, og prøve batteri og/eller lader der. Eller så kan du ta den med på en elektrobutikk som har service på laptop (Elkjøp f.eks.) og høre om de kan hjelpe deg.

Nye batteri og lader kan du kjøpe på bla. komplett.no o.l. nettbutikker som selger HP-datamaskiner. Vil du ha fra en butikk er jeg ikke helt sikker om det er andre butikker enn elkjøp, lefdal og expert i Oslo som kan ha slikt. Et godt tips er uansett å gå innom en butikk som selger bærbare datamaskiner.

Du kan ikke kjøpe et hvilket som helst batteri. Du må ha et som fysisk passer i din maskin, i tillegg til at det er rett spenning osv.

På det batteriet du allerede har vil det være en merkelapp som sier hvilket batteri du har (det er som regel en kombinasjon av tall og bokstaver). Evt. kan du finne ut hvilken modell du har, og se om varebeskrivelsen til den aktuelle butikken sier noe om at det skal passe til din modell.

post-6212-1279643008,7101_thumb.png

Dette bildet viser et utklipp fra komplett.no (klikk for større versjon).

I den røde firkanten står det hvilken modell akkurat dette batteriet passer til. I den blå firkanten er typebetegnelsen til batteriet, ved å bruke typebetegnelsen kan sikre deg om at du får et identisk batteri.

Kjøper du batteriet i en vanligbutikk er det egentlig bare å ta med deg det gamle batteriet å si at du skal ha et tilsvarende.

Endret av Dj_eLmO

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...