Gå til innhold

Laptop til studiestart (Visuell Simulering)


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skal studere nå til høsten og trenger en ny laptop. Studiet heter Visuell Simulering det varer i 3 år og stikkord her er:

 

Animasjon

3d-modellering

Bilde og videoredigering

C++ og annen koding

 

Photoshop, 3d studio max, after effects +++

 

Smertegrensen ligger rundt 10.000,- Jeg ville foretrukket et godt kjøp til en billigere penge om det lar seg gjøre.

Hva anbefaler dere?

 

Hilsen Øystein

Endret av s1337en
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal iallfall kjøpe en Asus U45jc, (som kommer ut i august) til mine siste to år på NTNU hvor denne skal brukes til 3D-modellering og skriving av master. Denne koster ca 8000kr. Det er mulig at du vil ha en noe kraftigere maskin enn dette, men det er iallfall mitt forslag.

 

PS: Jeg må bare nevne at det er den lave vekten og lange batteritiden, i tillegg til at det er en passe sterk maskin til de oppgavene jeg ønsker at den skal utføre som gjør at valget mitt faller på denne maskinen.

Lenke til kommentar

Jeg skal iallfall kjøpe en Asus U45jc, (som kommer ut i august) til mine siste to år på NTNU hvor denne skal brukes til 3D-modellering og skriving av master. Denne koster ca 8000kr. Det er mulig at du vil ha en noe kraftigere maskin enn dette, men det er iallfall mitt forslag.

 

PS: Jeg må bare nevne at det er den lave vekten og lange batteritiden, i tillegg til at det er en passe sterk maskin til de oppgavene jeg ønsker at den skal utføre som gjør at valget mitt faller på denne maskinen.

Har du specsa på denne? Er spesielt interessert i skjermoppløsningen.

Lenke til kommentar

Jeg skal iallfall kjøpe en Asus U45jc, (som kommer ut i august) til mine siste to år på NTNU hvor denne skal brukes til 3D-modellering og skriving av master. Denne koster ca 8000kr. Det er mulig at du vil ha en noe kraftigere maskin enn dette, men det er iallfall mitt forslag.

 

PS: Jeg må bare nevne at det er den lave vekten og lange batteritiden, i tillegg til at det er en passe sterk maskin til de oppgavene jeg ønsker at den skal utføre som gjør at valget mitt faller på denne maskinen.

Har du specsa på denne? Er spesielt interessert i skjermoppløsningen.

http://www.prisjakt.no/product.php?p=616758

 

Trykk på egenskaper fanen for specs. Standard 1366x768

 

Andre alternativer som jeg ser for meg som gode kandidater:

 

Acer timelineX serien, mye ytelse og betteritid for en grei pris.

 

HP Envy 14", kan fås med 1600 x 900 skjerm, god ytelse og batteritid, kommer i løpet av august.

Lenke til kommentar

Takk for tipsene så langt!

 

Jeg kan legge til at jeg ikke ønsker mindre skjerm enn 15".

TimelineX serien var hmmm... fyldig! Er det noen spesielle modeller som utmerker seg her?

 

En liten update:

 

Jeg så på TimelineX serien og brukte eliminasjonsmetoden.

Først fjernet jeg alle modellene som var representert i mindre enn 6 nettbutikker. Dette fordi jeg mener de da ikke har nok konkurranse til å presse prisene mest mulig.

Deretter fjernet jeg alle med skjerm mindre enn 15".

Så fjernet jeg de som ikke hadde dedikert grafikkort.

 

Jeg sitter nå igjen med: Acer Aspire TimelineX 5820TG-5454G64Mn (LX.PTN02.188)

http://www.prisjakt.no/product.php?p=614630

 

Hva synes dere om denne til mitt bruk?

 

PS: Prisjakt.no var en drøm å bruke!

Endret av s1337en
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...