Mentalmind Skrevet 19. juni 2003 Skrevet 19. juni 2003 Hvis dere mottar mail fra [email protected], med et vedlegg (mitt het song.pif), vær på vakt. Mitt inneholdt et BugBear virus.
KjellV Skrevet 19. juni 2003 Skrevet 19. juni 2003 Burde vel ikke sende mailen i retur til dem MED viruset?
DevN Skrevet 19. juni 2003 Skrevet 19. juni 2003 Kanskje komplett har fått et virus som videre sender seg selv, eller kanskje du har blitt lurt. Kan hende noen andre sender det ved å lure epost program o.l. hvilken epost adresse det er!
Mentalmind Skrevet 19. juni 2003 Forfatter Skrevet 19. juni 2003 Tja, litt brutalt kanskje. Det er vel ikke deres feil at vi får det. Har mottat flere mail med vedlegg som inneholdt Bugbear Viruset de siste dagene
tigerdip Skrevet 19. juni 2003 Skrevet 19. juni 2003 Hvis dere mottar mail fra [email protected], med et vedlegg (mitt het song.pif), vær på vakt. Mitt inneholdt et BugBear virus. Nå pleier vel de fleste virus å ha falske avsender-adresser. Det er nok større sjanse for at viruset kommer fra en av dine kompiser som har hatt komplett-adressen i sin adressebok.
Jankee Skrevet 19. juni 2003 Skrevet 19. juni 2003 No er bugbear viruset kjent for å forfalske avsendermail. Den kan faktisk hente ein tilfeldig mail og sende denne med original avsender. Viss mulig spor mailen, (er vel berre mulig på *nix maskiner (gi beskjed om andre mailprogram har denne funksjonen) så vil ein sjå kvar mailen kjem frå. dermed kan ein ofte sjå at avsender og avsenderdomene ikkje er det samme. I dette tilfelle vil nok ikkje mail.komplett.no (eksempel) stå som avsender men ei heilt anna adresse. Sansynlegvis er det ein som har fått ein mail frå [email protected] som har fått viruset, og denne personen har di epost adresse. Her står det litt om bugbear B. som er den som sprer seg no. http://www.f-secure.com/v-descs/bugbear_b.shtml mvh JanEirik Edit Her er link til dei som har blitt infisert ftp://ftp.f-secure.com/anti-virus/tools/f-bugbr.zip
tokr Skrevet 19. juni 2003 Skrevet 19. juni 2003 enig med tigerdip... stort sett sendes virus fra person A til Person B med avsender C som finnes i person As adressebok (dermed blir det vanskelig og spore tilbake til person A)... det kan være paven eller komplett data... men skylden ligger hos han med adresseboken ikke komplett.
Lch Skrevet 19. juni 2003 Skrevet 19. juni 2003 Viss mulig spor mailen, (er vel berre mulig på *nix maskiner (gi beskjed om andre mailprogram har denne funksjonen) så vil ein sjå kvar mailen kjem frå. Hva tenker du på da? Hvis du tenker på headerinformasjonen, så kan det meste i headeren forfalskes, riktignok avhengig av eksterne faktorer, som f.eks mailserveren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå