Gå til innhold

Fryse studieplasser pga førstegangstjeneste


tbe1

Anbefalte innlegg

Jeg har innrykk til førsteganstjenesten i slutten av September i år. Og jeg har nå fått studieplass ved NTNU.

 

Holder det å fryse studieplassen for ett år? I og med at jeg regner med at jeg får dimme litt tidligere pga. utdanning?

Endret av tbe1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får antakeligvis skoledimme neste år, reglementet hjemler opptil 6 ukers tidligere dimisjon mtp skole..

Er de nøye med at jeg ikke får mer enn akkurat 6 ukers tidligere dimisjon? Kan jeg ikke spare opp fridager eller noe som jeg kan bruke til å dimme tidligere?

 

For dersom de 12 mnd i førstegangstjenesten regnes fra og med den dagen jeg har innrykk (29. sept 10), vil jeg tidligst få dimme 18. aug 2011. Og i år er skolestart 17. august. Og jeg regner med at skolestart neste år vil bli rundt den samme datoen.

 

Uansett så hadde det vært optimalt og dimme minst et par dager før skolestart.

Lenke til kommentar

Skal inn til førstegangstjeneste jeg og.lurer på hvordan er det man praktisk fryser plassen? Kontakte lærerstedet? Eller på samordna opptak? (NTNU for meg også). Et spørsmål til, Kan jeg søke på nytt gjennom samordna opptak til neste år hvis jeg fryser plass?

Lenke til kommentar

Ringte opptakskontoret på NTNU, de fortalte meg at jeg må skrive en liten tekst hvor jeg forteller at jeg skal avtjene førstegangtjeneste og sende det til dem. Sammen med den selvskrevne teksten må jeg legge ved en attestert kopi av innkallelsen min. Deretter vil de sende noen papirer tilbake og alt er gjort :) Damen på telefonen sa også at man kan søke nye studier til neste år uten å miste den fryste plassen.

Lenke til kommentar
Sammen med den selvskrevne teksten må jeg legge ved en attestert kopi av innkallelsen min.

 

Attestert kopi? Vil det si en kopi med stempel+signatur? Var hos Allkopi og kopierte innkallelsen min i stad, men glemte å spørre om stempel. Tror dere det blir et problem?

Lenke til kommentar
Sammen med den selvskrevne teksten må jeg legge ved en attestert kopi av innkallelsen min.

 

Attestert kopi? Vil det si en kopi med stempel+signatur? Var hos Allkopi og kopierte innkallelsen min i stad, men glemte å spørre om stempel. Tror dere det blir et problem?

 

Ja! Det kan definitivt bli et problem. Ikke ta noen sjanser, fiks det før du sender papirene.

 

Var å fikset det selv i dag. Mye vanskeligere enn jeg hadde trodd. Posten gjorde det ikke lenger, hovedbiblioteket sa det samme, men fikk til slutt napp på bydelskontorene til St. Hanshaugen i Oslo.

Lenke til kommentar

Er i samme situasjon selv. Fått plass på Tek.kyb på NTNU, ønsker å søke om PuP til neste år, og skal inn i luftforsvaret om 8 dager.

 

Pute91: Hun du snakket med på NTNU. Måtte det sendes i posten eller holder det med en mail? Sendte nemlig en mail i dag der jeg spurte hvordan det skulle gjøres, samtidig som jeg la ved all info de trenger (i tilfelle mail holder).

Lenke til kommentar

Hvor lang tid har man på seg å få studieplassen reservert etter at man har takket ja til studieplassen? Har ikke funnet noen frister noe sted.

Fikk svar i dag fra opptakskontoret på NTNU,

Du må søke på samme måte som i år ved reservering av studieplass. Om du kommer inn på et annet studie enn der det er reservert plass vil den falle bort.

Du vil få tilsendt brev med mer informasjon.

 

Virker ikke som om plassen min har blitt reservert nå, så får vel bare se hva forno spennende det er som kommer i posten. Eneste er at jeg er under litt tidspress da jeg forsvinner inn i forsvaret om 6 dager.

Lenke til kommentar

Hvor lang tid har man på seg å få studieplassen reservert etter at man har takket ja til studieplassen? Har ikke funnet noen frister noe sted.

Fikk svar i dag fra opptakskontoret på NTNU,

Du må søke på samme måte som i år ved reservering av studieplass. Om du kommer inn på et annet studie enn der det er reservert plass vil den falle bort.

Du vil få tilsendt brev med mer informasjon.

 

Virker ikke som om plassen min har blitt reservert nå, så får vel bare se hva forno spennende det er som kommer i posten. Eneste er at jeg er under litt tidspress da jeg forsvinner inn i forsvaret om 6 dager.

 

Hvis jeg ikke husker feil så har du 3 uker på deg etter du ble tilbudt plassen, sett at du da har takket ja innen 26. juli.

Lenke til kommentar

Hvor lang tid har man på seg å få studieplassen reservert etter at man har takket ja til studieplassen? Har ikke funnet noen frister noe sted.

Fikk svar i dag fra opptakskontoret på NTNU,

Du må søke på samme måte som i år ved reservering av studieplass. Om du kommer inn på et annet studie enn der det er reservert plass vil den falle bort.

Du vil få tilsendt brev med mer informasjon.

 

Virker ikke som om plassen min har blitt reservert nå, så får vel bare se hva forno spennende det er som kommer i posten. Eneste er at jeg er under litt tidspress da jeg forsvinner inn i forsvaret om 6 dager.

 

Hvis jeg ikke husker feil så har du 3 uker på deg etter du ble tilbudt plassen, sett at du da har takket ja innen 26. juli.

 

Jeg fikk beskjed om å sende for post. Dette er som herr brun sier, fordi de vil ha en rett kopi av innkallelsen. Konvolutten min er klar til å sendes, men venter til den 26. Juli med å sende den. kanskje kommer jeg inn på mitt første valg? Sees i luftforsvaret hvis du skal inn den 28. juli ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...