Gå til innhold

Koranen - Tillates sex med prepubertale jenter?


Anbefalte innlegg

Heisann Folkens! ;)

 

 

Jeg er ny her på forumet. Interessante temaer som blir diskutert her. Har gjerne lyst til å være med jeg også. Jeg vil starte aller først med all respekt å gi svar til Kafir:

 

Jeg vil starte med å si at det kom herksere som forandret mye av Jesus sitt vakre budskap. De kristne korstogene og dermed grilling av muslimske spedbarn på bål er bare et eksempel av det. Men betyr det at det var dette den EGENTLIGE kristendommen lærte? Langt ifra! Sånne avikere har alltid eksistert, som egentlig har "forurenset" det virkelige budskapet. Men dette kommer vi tilbake til senere.

 

Å spre hat eller fordommer mot andre kommer man ikke langt med. Men det du har tatt opp er viktig tema. Det er om Islam virkelig tillater noe slikt noe i det hele tatt? Eller det det propaganda på høyt nivå?

 

Ifølge Islam er det En allmektig skaper som har skapt alt sammen. Og den beste skapningen er mennesket. Ser vi på et menneskets oppbygning og og kompliserte, perfekte bilogiske og spirituelle oppsett ser vi selveste undre. Medisinen har ennå ikke klart å finne svar på hvordan menneskehjernen egentlig fungerer. Hva forskjellige deler gjør det har dem funnet ut, men funksjonen er forskningen stille på. Hver del av menneskets kropp er der for en oppgave. F eks: Hjertet pumper blodet rundt, nervene sender signaler, nyrene renser blodet, øynene ser vi med osv. Når hver eneste del ikke er der uten en mening, hvordan kan det være at menneskets eksistens i sin helhet er der uten en mening og oppgave? Og denne meningen finner man ikke andre steder enn fra den allvitne Skaperen som faktisk ER årsaken til all eksistens og perfeksjon.

 

Denne Skaperen har gitt mennesket instrukser og en en nydelig mening med livet. Og det er å oppnå perfeksjon på topp. Islam har lært oss hvordan man skal spise, sove, drikke, utdannelse, familieliv, sex, moral, styrke spiritualitet, etikk, og osv.. u name it. Samtidig har Gud gitt oss det beste Han har skapt.. og det er menneskelig sunn fornuft. Det heter i Islam at "Sunn fornuft er ditt indre budbringer fra Gud"

 

Ethvert menneske med sunn fornuft kan forstå at pedofili er en kvalm og helt barbarisk handling, som ALDRI kan være lov i Islam. Gud som har skapt mennesket, har gitt et komplett og perfekt livstil å leve etter, som går perfekt i takt med vår natur og eksistens. Og pedofili er LANGT ifra lovlig i Islam.Faktisk er det strenge straff mot udyr som begår slike handlinger (Det er noe annet at islam-fiender da også kommer og kritiserer, men denne gangen på straffene).. anyway

 

Jeg vil raskt før jeg avslutter fortelle at akkurat som de krisne korsfarere gjorde kriminelle handlinger, var det korrupte ledere som tok makten RETT etter Muhammeds bortgang fra denne verden. Det disse herskerne eller "Khalifene" gjorde rett etter å komme til makten var å drepe Muhammeds egne familie. Det var disse såkalte "Khalifene" som satte igang egne meninger og barbariske lover og regler. Og faktisk var det også dem som ble de første til å brukte terrorisme i Islams navn. og vet du imot hvem? IMOT Muhammeds hushold. Noe som hadde langt fra noe med Islamske læren å gjøre. Følgere av dette korrupte lederskapet ble til en trosretning som idag blir kalt WAHABISMEN (og også sunnimuslimer) (Vi sjiamuslimer som tror på Muhamed og hans families sanne Islam, tar sterkt avstand fra slikt galskapet)Det er Wahabistiske udyra som står bak terrorisme idag også, Al-Qaida, Taliban, og disse overgitte videoklippene er av denne. Dette er et UGREN som IKKE tolker Qor`aan slik Gud hadde åpenbart det, og slik Guds utvalgte Sendebud hadde fortaltHåper det hjalp noe :)

 

Endret av Prisonedboy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har besvart innlegget ditt i en annen tråd:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1240314&view=findpost&p=15971218

 

Angående trådens tema så sier du ikke stort.

Hvilke tanker gjør du deg om trådens første post?

Er ikke den bevis for at Islam tillater sex med prepubertale jenter?

 

Hva med denne fatwa?

http://www.islamweb.net/ver2/Fatwa/ShowFatwa.php?lang=A&Id=23672&Option=FatwaId&x=40&y=13

 

Der avgjøres det av islamske lærde at muslimske menn kan ha sex med prepubertale jenter, men ikke penetrere dem dersom de ikke tåler det. Hva er din kommentar til dette?

 

Sammtykker du i den islamske praksis Mufa’Khathat, der menn plasserer sin penis mellom lårene på barn ned til spedbarns alder, og masturberer?

Lenke til kommentar

Her er en fatwa hvor en lærd muslim tilsynelatende bekrefter det jeg misstenkte angående den første posten i tråden, alltså at koranverset jeg siterte tillater menn å gifte seg med prepubertale jenter.

 

http://www.islamweb.net/emainpage/index.php?page=showfatwa&Option=FatwaId&Id=88089

 

 

"In some Muslim countries, the marriage for girls has been delayed by many years beyond the age of puberty. This has indeed led to an increase in the removal of the veil from the face, and increased fornication and adultery, as well as the emergence of deviation in conduct and religion among the youth. They had become morally unstable as they lack affection, chastity, and protection their private parts from illegal sexual relations.

 

By delaying marriage, there is also a reduction in the number of Muslims in the Ummah, and this is contrary to the order of the Prophet (Sallallahu Alaihi wa Sallam), as he ordered us to have many children so that the Muslim nation will be greater in number than the previous nations."

Lenke til kommentar

Han kaller også alle norske muslimer som henger på www.islam.no (Og deres synspunkter) for wahhabister, som ikke representerer Islam, gennerelt. Og det er akkurat her han tar feil. DERES synspunkter har legitimitet utifra islams lære og koranen.

 

Det at du han har et mer nyansert forhold til islam, er mest sannsynlig fordi du er født og oppvokst i et sekulært samfunn, bygget på moderne, vestlige tradisjoner.. Og prøver dermed å ta avstand fra alle grusomhetene som finner sted, av ISLAMISTER, med legitimitet fra koranen og dens islamske skrifter.

 

Det finnest kanskje moderate muslimer, men INTET moderat islam.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Han kaller også alle norske muslimer som henger på www.islam.no (Og deres synspunkter) for wahhabister, som ikke representerer Islam, gennerelt. Og det er akkurat her han tar feil. DERES synspunkter har legitimitet utifra islams lære og koranen.

 

Det at du han har et mer nyansert forhold til islam, er mest sannsynlig fordi du er født og oppvokst i et sekulært samfunn, bygget på moderne, vestlige tradisjoner.. Og prøver dermed å ta avstand fra alle grusomhetene som finner sted, av ISLAMISTER, med legitimitet fra koranen og dens islamske skrifter.

 

Det finnest kanskje moderate muslimer, men INTET moderat islam.

 

Du lyder som korsfarere i filmen Kingdom of Heaven nå hehe

 

Reis ned til Iran og studer Islam der. Jeg kan ordne en gratis tur for deg med mat og opphold gratis der. Se folket der. Les bøkene på engelsk. Snakk med øverste åndelige lærde. Om dem ikke parkerer evolusjonsfolka og alt det andre kun utfra logiske bevis så kan du si noe. Og samtidig kan jeg si du ikke engang vil lukte fundamentalisme der.

 

Ikke velg å tro blindt på medien.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Wahabistene representerer Islam og muslimer generelt like mye som sunni, shia og Ahmediyene. Jeg vil ikke tro at du kaller alle Saudi-Arabere som vantro, eller?

 

Feil. De er flere lærder som sier at de ikke er muslimer. Ja, jeg kaller regimet til saudi arabia som vantro. Det samme kaller jeg de som representerer deres ideologi. Jeg kaller også ideologien til taliban og Al Qaida som vantro.

Lenke til kommentar

Poenget mitt er at Kristne samfunn erkjenner universelle verdier som likeverd og den gyldne regel, noe vi tar for gitt fordi vi har hatt det hele livet. Slik er det ikke for alle. Du forstår ikke at vårt samfunn er fundamentert på Kristne verdier, enten du vil det eller ikke.

 

 

 

Forstår du at Norge sammen med resten av Europa er fundamentert på hedenske verdier? Likeverd og gyldne regler er langt eldre enn Jesus.

Lenke til kommentar

Han kaller også alle norske muslimer som henger på www.islam.no (Og deres synspunkter) for wahhabister, som ikke representerer Islam, gennerelt. Og det er akkurat her han tar feil. DERES synspunkter har legitimitet utifra islams lære og koranen.

 

Det at du han har et mer nyansert forhold til islam, er mest sannsynlig fordi du er født og oppvokst i et sekulært samfunn, bygget på moderne, vestlige tradisjoner.. Og prøver dermed å ta avstand fra alle grusomhetene som finner sted, av ISLAMISTER, med legitimitet fra koranen og dens islamske skrifter.

 

Det finnest kanskje moderate muslimer, men INTET moderat islam.

 

Du lyder som korsfarere i filmen Kingdom of Heaven nå hehe

 

Reis ned til Iran og studer Islam der. Jeg kan ordne en gratis tur for deg med mat og opphold gratis der. Se folket der. Les bøkene på engelsk. Snakk med øverste åndelige lærde. Om dem ikke parkerer evolusjonsfolka og alt det andre kun utfra logiske bevis så kan du si noe. Og samtidig kan jeg si du ikke engang vil lukte fundamentalisme der.

 

Ikke velg å tro blindt på medien.

 

 

Okey.. Så det du sier er at det er okey for homofile å utøve sin kjærlighet i Iran? (Eller andre sharia styrte nasjoner?)

Er det ok å tegne karikatur tegninger av Muhammed, eller å stille seg kritisk til Islam som trossrettning der?

 

Nei.. Det vet du like godt som meg, at det ikke er. Brudd på menneskerettigheter er OVER-representert i sharia stater.

 

Og det med FULL DEKNING i koranen og Islams hellige skrifter.

 

Din glorifisering av den barbariske religionen Islam, samtidig som du fornekter evolusjon, er ikke annet enn "ignoranse" på sitt øverste, fullstendig uten rot i rasjonalitet og logikk.

 

La meg stille deg et par personlige spørsmål, siden du (Som mange religiøse), har din HELT egen tolkning av Koranen, og tar ting ut fra sin sammenheng, for å tilpasse den ditt livssyn på best mulig måte:

 

- Hva synest du om homofiles rett til å praktisere sin seksualitet?

- Hva synest du om folk som frafaller Islam (Blir ateist eller konverterer til kristendommen? etc+)

- Folk som åpent og aktivt kritiserer den religion (I dette tilfellet Islam) du holder ditt hjerte nær, og påpeker ÅPENBARE feil med den, bassert på fakta?

- Hva synest du om folks rett til å tegne Jesus, Jens Stoltenberg, Obama, Jomfru Maria eller profeten Muhammed? (Da ALT dette er innefattet i ytringsfriheten vi i VEST har)

- Hva synest du om folks rett (Om de måtte ønske det), til å ha sex utenfor ekteskap?

 

 

Hva synest du er en påpasselig straff for å bryte noen av disse punktene?

 

Prisonedboy sa:

"Om dem ikke parkerer evolusjonsfolka og alt det andre kun utfra logiske bevis så kan du si noe."

 

Hehe.. Har ennå til gode å se noen logiske bevis MOT evolusjon. Jeg har ei også til gode å se noen logiske bevis som underbygger Islams trossrettning (Eller Kristendommen, for den saks skyld).

Endret av NinjaGaiden
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva tenker du om dette?

Du har et arabisk navn. Hvorfor ikke spørre mullaen din? :)

 

 

Du har mangel på kunnskaper. Hvorfor ikke bruke 20 sekunder på å google "kafir"? :)

 

"Kafir (arabisk: كافر, kāfir; flertall كفّار, kuffār; kan oversettes som «vantro», «frafallen» eller «ateist») er en betegnelse i islam for en person som avviser Gud (Allah) eller profeten Muhammed (med andre ord alle ikke-muslimer), eller som gjemmer eller fornekter «sannheten». "

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Kafir

Lenke til kommentar

Jeg ser jeg fremdeles ikke har fått noen svar på spørsmålene mine, da det ser ut som om Prisonedboy har forduftet.

 

Så da overfører jeg spørsmålene mine til Ey Baba (Som ser ut til å være en muslim som fremdeles er aktiv på forumet), eller en HVILKEN som helst muslim som fremdeles er aktiv, og vil velge å svare på det.

 

Nå tror jeg personlig jeg ikke vil få noe annet enn "Svada" svar tilbake, tilsvarende noe alá "Dette er ikke noe jeg kan ta stilling til."

 

Men er det da faktisk slik, at noen av dere, som er sekulære muslimer, vokst opp i et vestlig land, med en vestlig kultur og være måte, faktisk fatter barbarismen og brutatliteten i straffene som blir utført i henhold til Sharia's lovgivning, og velger å "skyve" dette under bordet, siden det er en ubehagelig tankegang?

 

Og rettferdiggjøre dette for en selv, med å tenke "Dette er så barbariskt og grusomt", i forhold til de kontrastene jeg opplever i hverdagen, i ET av verdens beste land å bo i, i følge FN, at jeg velger å la "andre" ta slike avgjørelser.

 

Men da er vi allerede tilbake til utgangspunktet... Mangel på å stille seg kritisk til ens egne lærde, som ønsker å fortelle en HVORDAN en skal leve, hvordan en skal straffe i Allahs navn, hvordan en skal praktisere ens seksualitet og hvor ofte en må tilbe guden sin.

Endret av NinjaGaiden
Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Han kaller også alle norske muslimer som henger på www.islam.no (Og deres synspunkter) for wahhabister, som ikke representerer Islam, gennerelt. Og det er akkurat her han tar feil. DERES synspunkter har legitimitet utifra islams lære og koranen.

 

Det at du han har et mer nyansert forhold til islam, er mest sannsynlig fordi du er født og oppvokst i et sekulært samfunn, bygget på moderne, vestlige tradisjoner.. Og prøver dermed å ta avstand fra alle grusomhetene som finner sted, av ISLAMISTER, med legitimitet fra koranen og dens islamske skrifter.

 

Det finnest kanskje moderate muslimer, men INTET moderat islam.

 

Du lyder som korsfarere i filmen Kingdom of Heaven nå hehe

 

Reis ned til Iran og studer Islam der. Jeg kan ordne en gratis tur for deg med mat og opphold gratis der. Se folket der. Les bøkene på engelsk. Snakk med øverste åndelige lærde. Om dem ikke parkerer evolusjonsfolka og alt det andre kun utfra logiske bevis så kan du si noe. Og samtidig kan jeg si du ikke engang vil lukte fundamentalisme der.

 

Ikke velg å tro blindt på medien.

 

 

 

- Hva synest du om homofiles rett til å praktisere sin seksualitet?

- Hva synest du om folk som frafaller Islam (Blir ateist eller konverterer til kristendommen? etc+)

- Folk som åpent og aktivt kritiserer den religion (I dette tilfellet Islam) du holder ditt hjerte nær, og påpeker ÅPENBARE feil med den, bassert på fakta?

- Hva synest du om folks rett til å tegne Jesus, Jens Stoltenberg, Obama, Jomfru Maria eller profeten Muhammed? (Da ALT dette er innefattet i ytringsfriheten vi i VEST har)

- Hva synest du om folks rett (Om de måtte ønske det), til å ha sex utenfor ekteskap?

 

 

Snakker vi om hva folk mener eller hva islam mener?. Islam forbyr ikke det å være en homofil. Islam forbyr sex med samme skjønn. Det gjør vel alle religioner. Og det er vel logisk, er det ikke ?

 

Det er forskjell det med å kritisere og latterligjøre en religion. Vi kan godt snakke om kvinne rettigheter. Det kaller vi en diskusjon. Men når man skal starte å tegne profeten Muhammed som en hund eller pedofil eller en terrorist, så man vel langt over den røde streken. Dere kan tegne det. Men ikke forvent at muslimer skal akseptere det. Noen muslimer "gir faen", og andre blir sure. Mennesker er forskjellige.

 

Det står ikke KLART i koranen at man den personen skal få straff i denne verden her. Men i hadither så står det klart at man skla ha straff, og noen hadither nevner det dødsstraff. Så man er ikke klart når det gjelder hvordan man skal behandle de som forlater Islam. Det er en synd, men om muslimer skal gjøre noe med det, er et tema mange muslimske lærder snakker om.

 

Islam forbyr at man skal ha sex untefor ekteskap. Det vet muslimer. Ikke alle følger det, men de vet hva ISLAM mener om det.

 

Det kreves 4 vitner før man blir "tiltalt". Nesten umulig.

 

Endret av medlem-140898
Lenke til kommentar

Han kaller også alle norske muslimer som henger på www.islam.no (Og deres synspunkter) for wahhabister, som ikke representerer Islam, gennerelt. Og det er akkurat her han tar feil. DERES synspunkter har legitimitet utifra islams lære og koranen.

 

Det at du han har et mer nyansert forhold til islam, er mest sannsynlig fordi du er født og oppvokst i et sekulært samfunn, bygget på moderne, vestlige tradisjoner.. Og prøver dermed å ta avstand fra alle grusomhetene som finner sted, av ISLAMISTER, med legitimitet fra koranen og dens islamske skrifter.

 

Det finnest kanskje moderate muslimer, men INTET moderat islam.

 

Du lyder som korsfarere i filmen Kingdom of Heaven nå hehe

 

Reis ned til Iran og studer Islam der. Jeg kan ordne en gratis tur for deg med mat og opphold gratis der. Se folket der. Les bøkene på engelsk. Snakk med øverste åndelige lærde. Om dem ikke parkerer evolusjonsfolka og alt det andre kun utfra logiske bevis så kan du si noe. Og samtidig kan jeg si du ikke engang vil lukte fundamentalisme der.

 

Ikke velg å tro blindt på medien.

 

 

 

- Hva synest du om homofiles rett til å praktisere sin seksualitet?

- Hva synest du om folk som frafaller Islam (Blir ateist eller konverterer til kristendommen? etc+)

- Folk som åpent og aktivt kritiserer den religion (I dette tilfellet Islam) du holder ditt hjerte nær, og påpeker ÅPENBARE feil med den, bassert på fakta?

- Hva synest du om folks rett til å tegne Jesus, Jens Stoltenberg, Obama, Jomfru Maria eller profeten Muhammed? (Da ALT dette er innefattet i ytringsfriheten vi i VEST har)

- Hva synest du om folks rett (Om de måtte ønske det), til å ha sex utenfor ekteskap?

 

 

Snakker vi om hva folk mener eller hva islam mener?. Islam forbyr ikke det å være en homofil. Islam forbyr sex med samme skjønn. Det gjør vel alle religioner. Og det er vel logisk, er det ikke ?

 

Det er forskjell det med å kritisere og latterligjøre en religion. Vi kan godt snakke om kvinne rettigheter. Det kaller vi en diskusjon. Men når man skal starte å tegne profeten Muhammed som en hund eller pedofil eller en terrorist, så man vel langt over den røde streken. Dere kan tegne det. Men ikke forvent at muslimer skal akseptere det. Noen muslimer "gir faen", og andre blir sure. Mennesker er forskjellige.

 

Det står ikke KLART i koranen at man den personen skal få straff i denne verden her. Men i hadither så står det klart at man skla ha straff, og noen hadither nevner det dødsstraff. Så man er ikke klart når det gjelder hvordan man skal behandle de som forlater Islam. Det er en synd, men om muslimer skal gjøre noe med det, er et tema mange muslimske lærder snakker om.

 

Islam forbyr at man skal ha sex untefor ekteskap. Det vet muslimer. Ikke alle følger det, men de vet hva ISLAM mener om det.

 

Det kreves 4 vitner før man blir "tiltalt". Nesten umulig.

 

 

 

Ey Baba, du unngår spørsmålene mine (Ikke overraskende). Hva er DITT personlige synspunkt for en påpasselig straff for å bryte noen av disse punktene?

 

Kan du virkelig ikke ta stilling til dette, uten å måtte refferere til hva/hvordan Imamer, eller dine nærmeste, åndelige ledere måtte se på det?

 

Evner du ikke muligheten til å gjøre deg opp din egen mening, bassert på logikk og rasjonalitet, på den ene siden, og blind, fanatisk tro, på den andre siden?

 

Er det slik, at du ville vært med på å utføre en straff, i henhold til HVORDAN dine nærmeste, åndelige ledere måtte mene det, bassert på HVORDAN de tolker Hadtihene, uansett hva de skulle komme frem til?

 

Mener DU personlig at det er riktig å ta livet av et annet menneske fordi vedkommede er homofil, og praktiserer sin legning/kjærlighet med en av samme kjønn?

 

Mener du personlig det er riktig å straffe folk som velger å ha sex utenfor ekteskap?

 

Mener du personlig det er ritkig å gi konsekvenser for evt. Venner, familie-medlemer eller totalt fremmede, som måtte ønske å bryte ut av Islam?

 

Hvordan stiller DU deg til å evt. Innføre Sharia som lovgivende styresett i Norge?

 

 

Og vedrørende hva du sa om å krysse en rød grense, så er jeg totalt uening.

 

Om folk måtte ønske å tegne profeten Muhammed, Jesus, Mikke Mus eller en Xbox 360, så er det deres FULLE rett til å gjøre så.

 

Om jeg sier at Manchester United suger, så vil jeg mest sannsynlig støte mange supportere.. Noen supportere ville sikkert tatt det VELDIG dypt innover seg, da det nærmest er en religion for de mest ekstreme.

 

Men det er likevel mitt rett til å gjøre det.

 

Og det er faktisk den retten som gir deg muligheten til å praktisere din tro, her, HELT fritt, akkurat slik du måtte ønske (Innenfor rammeverket som er omfattet av de Norges Lover).

Og det er noe jeg ville kjempet for å tillatte folk som deg, til å kunne fortsette med. Jeg er TOTALT imot islam. Jeg synest det er en barbarisk religion, som strider mot en hver form for sunn fornuft. Men likevell støtter jeg din RETT til å praktisere den AKKURAT slik du måtte ønske.

 

Ville du/dere gjort det samme for meg/oss, under Islam... ? Slik at vi kunne ha valgt å tilbe den guden vi måtte ønske, gjøre det vi ville ha ønsket? Å har seksual aktivitet med HVEM vi måtte ønske med, når vi måtte ønske (Uavhengig av kjønn, ekteskap etc??)

 

Å kritisere Islam åpenbart, bassert på dens strenge indoktrinering og barbariske punkter.

 

Å ta avstad fra profetten Muhammed, og hans barbarisme, på en måtte VI ville ha ønsket det? (Gjennom yttringer, debatter, karikatur-tegninger med mer++)

Lenke til kommentar

Det er intresant å se at homofile handlinger var vanlig i mange samfunn spesielt blandt de rike og mektige før vesten kom og spredde sin moral.

 

Det var vanlig i Japan at samuraier og shoguns osv, var bifile eller homofile, var først når japan opnet kontakt med vesten på mitten av 1800tallet av homofili ble forbudt.

Samme med kina før komunismen.

 

Og vi vet jo at både romere og grekere hadde ikke noe problem med homofile før kristendomen kom.

 

Faktisk var kjærlighet mellom to menn sett på som det mest ekte og beste blandt visse grekere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...