Gå til innhold

ps3 på reprasjon i 6 uker har jeg rett på heving av kjøp?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har nok dessverre ikke krav på heving av kjøp enda. Og krav på lånemaskin har du dessverre heller ikke. Men det skader ikke å høre med butikken, har du flaks er de snille og låner deg en. Men krav til det har du dessverre ikke. Begynner det å ta 3mnd kan du nok muligens begynne å kreve heving av kjøp.

Jeg måtte vente 6mnd fra jeg leverte inn en 60gb før jeg fikk en ny fungerende tilbake. Så du må nok bare vente å se hva som skjer. Men hør med butikken, det skader som sagt ikke.

Lenke til kommentar

6 uker er lang tid men det er ikke unormal lang tid når det er ferie o.l.

 

Men det er jo ikke værre enn at du tar en telefon eller går inn på din lokale Siba butikk og ber de høre med Nordisk film hvor langt unna en ny konsoll er da ps3 blir byttet i nye.

Lenke til kommentar

Forbrukerkjøpsloven §30 avsnitt 3

 

Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres.

Endret av Obi-Wan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...