Gå til innhold

hvem ram skal jeg velge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kompisen min kjøpte seg PC3200 minne med en feiltagelse da han skulle bygge en pc til seg selv (hovedkortet søttet max PC2700). Det som skjedde var at han fikk en feilmelding i BIOS, og at maskinen nektet å boote. Jeg ville ha kjøpt PC2700 minne hvis hovedkortet ikke søtter mer.

Lenke til kommentar
Kompisen min kjøpte seg PC3200 minne med en feiltagelse da han skulle bygge en pc til seg selv (hovedkortet søttet max PC2700). Det som skjedde var at han fikk en feilmelding i BIOS, og at maskinen nektet å boote. Jeg ville ha kjøpt PC2700 minne hvis hovedkortet ikke søtter mer.

 

Tror ikke dette er tilfellet. Hvis jeg har forstått riktig er egentlig alle av de nevnte RAM-brikkene like. Det eneste forskjellen er hvor mye de "tåler". Så en PC4000 brikke kan brukes på et hovedkort med PC2700.

 

Med et annet ord, det er tilbakekompatibelt.

Lenke til kommentar
Eg har ei maskin frå 1992, der er det flottte swanseikes ram. dei har minne på 2 mg bite per brikke miott råd er. KJøp KJøp KJøp!!! ring :D du kan kontakte meg på www.flava.com

 

Øyhh, du dopa eller?! :grumpy:

 

Ontopic: All slags minne er bakoverkompitabelt, men du vil jo selvfølgelig ikke klare å utnytte en 3200-brikkes kapasitet i et hovedkort som støtter 2700.. Tviler sterkt på at du klarer å klokke så langt. Men det kan jo også være smart å kjøpe noe "fremtidsrettet" som 3200 minne. Da kan jeg trykt anbefale Twinmos w/winbond eller Geil's nye Golden Dragon brikker.

 

Bare et lite spørsmål her på slutten, du sier du skal kjøpe deg ny pc, hvorfor i all verden kjøper du Abit-Bh7?! Gå for IC7 og hvis du trenger raid osv, IC7-G..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...