Gå til innhold

Den modifiserte kaféen


Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å starte på et nytt prosjekt ... :(

 

Om jeg får råd så tenkte jeg på å bygge en trekasse der utsiden vil bestå av lakkede treplater dekket med aluminiumpå sidene. Tror det kunne blitt kult. :)

 

Men så var det jo det med penger, materialer og verktøy da ...

 

post-103196-0-22112400-1294853437_thumb.png

 

EDIT:

 

Lekt meg videre med ideen min i SketchUp og laget en bedre skisse. :)

 

post-103196-0-20166900-1294864765_thumb.png

post-103196-0-15182900-1294864770_thumb.png

post-103196-0-42081900-1294864776_thumb.png

 

Målene er på rundt 35 - 40 cm i lengde og høyde og noe under 20 cm i bredde, dette utvendig. Altså noe mindre enn Antec P180 Mini.

Stefaren min jobber på et aluminiumsverk, så han kan muligens får skaffet meg aluminium, så om jeg får skaffet meg noe fint treverk med ca. 1 cm tykkelse og får gitt meg et spark bak, kanskje dette prosjektet blir en realitet. :fun:

Endret av KongKake
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også startet opp igjen idag.

Jeg sa jeg skulle melde meg på UKM med pengebingePCn min, nå er jeg påmeldt, og mangler bare å få den paintet! Holde på å lakke dollartegnet nå, regner med update senere i kveld.

 

Har ventet på oppdateringer lenge nå. Driver faktisk å lager en kopi av pengebingen på Minecraft, men det blir vel litt ot.

Lenke til kommentar

Jeg har lyst til å starte på et nytt prosjekt ... :(

 

Om jeg får råd så tenkte jeg på å bygge en trekasse der utsiden vil bestå av lakkede treplater dekket med aluminiumpå sidene. Tror det kunne blitt kult. :)

 

Men så var det jo det med penger, materialer og verktøy da ...

 

post-103196-0-22112400-1294853437_thumb.png

 

EDIT:

 

Lekt meg videre med ideen min i SketchUp og laget en bedre skisse. :)

 

(Bilder)

 

Målene er på rundt 35 - 40 cm i lengde og høyde og noe under 20 cm i bredde, dette utvendig. Altså noe mindre enn Antec P180 Mini.

Stefaren min jobber på et aluminiumsverk, så han kan muligens får skaffet meg aluminium, så om jeg får skaffet meg noe fint treverk med ca. 1 cm tykkelse og får gitt meg et spark bak, kanskje dette prosjektet blir en realitet. :fun:

 

http://www.oslofiner.no/

 

Mahogny sipo er vel det som matcher mest det som du har på tegnignene.

 

Bilder av treverk

Endret av Wilyes
Lenke til kommentar

Ja, det er jo det som ligner mest på skissen min, men mahogny er vel rimelig dyrt? Så tipper jeg heller kjøper noe billigere treverk og lakker det i den fargen jeg ønsker.

 

Men takk for tipset. :)

 

Bruk beis så lakk. Blir finere da.

 

Men tviler på at du finner noe som er bedre. Og for all del ikke bruk furu/gran da det ikke holder i det hele tatt. Men du kan sikker bestille en meter eller to med mahogny for en grei pris.

 

Men jeg tror ikke det blir så mye billigere med annet tre.

Lenke til kommentar

SNAP

 

Bruk beis så lakk. Blir finere da.

 

Men tviler på at du finner noe som er bedre. Og for all del ikke bruk furu/gran da det ikke holder i det hele tatt. Men du kan sikker bestille en meter eller to med mahogny for en grei pris.

 

Men jeg tror ikke det blir så mye billigere med annet tre.

 

er ikke sparkel -> grunning (evt m/filler) -> lakk en bedre combo?

Lenke til kommentar

SNAP

 

Bruk beis så lakk. Blir finere da.

 

Men tviler på at du finner noe som er bedre. Og for all del ikke bruk furu/gran da det ikke holder i det hele tatt. Men du kan sikker bestille en meter eller to med mahogny for en grei pris.

 

Men jeg tror ikke det blir så mye billigere med annet tre.

 

er ikke sparkel -> grunning (evt m/filler) -> lakk en bedre combo?

 

Her snakker vi om lakkering av tre med klarlakk.

 

Men du Kongkake. Tror det ligger rundt 500kr for en massiv 1000mm x 300mm som er 2 tommer tykk.

Du kan evt spørre om de har noen kapprester du kan få.

 

Hvis ikke kan du evt bruke mdf plater og jukse litt med tynne ark av tre (det man lager selve finerplatene av) og så skjære det til og lime på platene. Da slipper du mye høvling og saging. Men det blir kansje ikke like fint da du må være ganske nøyaktig med kniven. Men forresten ønsker du at det skal være solid er dette muligens beste løsningen da mdf er omtrent like hardt som eik. Dette er dog en billigløsning.

 

Mvh

 

William

Endret av Wilyes
Lenke til kommentar

Er nok bare og spørre om de kan kappe det opp eller finne et snekkerverksted som er villige til og kappe stykket til. (Nesten alle gjør det nok da det er et lite oppdrag hvor det er penger og tjene.)

 

Men kappes det hos et snekkerveksted blir da alle sider nesten 100% kantene blir helt i vinkel og sidene blir helt rette. De må bare pusses på da og blåses rent for sagmugg.

 

Jeg har litt mdf liggende her til et hardiskoppheng jeg skal lage en arbeidslogg av. Kan sikkert laste opp et bilde av hvor rette kantene er uten og ha blir gjordt noe med etter sagingen.

Endret av Wilyes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...