Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Går det bra med senka bil på Horten - Moss ferga?


Anbefalte innlegg

Dere som er kjent med ferger med to dekk, eller Horten - Moss ferga som jeg spesifikt lurer på må gjerne svare her :p

 

Jeg lurer på en ting, bilen jeg kjører er litt lav, så jeg lurer på om det er mulig å bli plassert på det øverste dekket hvis man spør om det.

For alt jeg vet kan det hende at bilen min er høy nok til å komme ned til det nedre bildekket, men det er litt kjipt å ta sjansen, så spruter det plast over alt når man kjører ned :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare legg deg langt mot høyre når du kommer mot ferja. Så slipper du at de dirigerer deg ned for nedkjøringa er på venstre side :D

 

Haha, dette funker dårlig på horten-moss ferja. Gjør du dette så får du huden full av kjeft, så det beste han kan gjøre er å spørre pent, men han må treffe rette mannen for at det skal gå, for de fleste vil uansett sende han ned hvis det er mye pågang på ferja....

 

Vi skulle på med en 2005 lamborghini murcielago for noen år siden, og da sendte de oss ned, noe vi prøvde å forklare at var umulig, men de skulle på død og liv prøve. Men når vi da ikke kom over kanten inn på selve ferja engang uten å subbe nedi, så ombestemte de seg.

Lenke til kommentar

Bare legg deg langt mot høyre når du kommer mot ferja. Så slipper du at de dirigerer deg ned for nedkjøringa er på venstre side :D

 

Haha, dette funker dårlig på horten-moss ferja. Gjør du dette så får du huden full av kjeft, så det beste han kan gjøre er å spørre pent, men han må treffe rette mannen for at det skal gå, for de fleste vil uansett sende han ned hvis det er mye pågang på ferja....

 

Vi skulle på med en 2005 lamborghini murcielago for noen år siden, og da sendte de oss ned, noe vi prøvde å forklare at var umulig, men de skulle på død og liv prøve. Men når vi da ikke kom over kanten inn på selve ferja engang uten å subbe nedi, så ombestemte de seg.

Funka fett for meg.. Du legger deg bare helt til høyre med en gang du er borte fra nummergrid'en så er det jo flere linjer med kø hen.. De gidder ikke å få deg til å krysse køen. Kanskje de var snille med meg da (A)

Lenke til kommentar

Haha :p

Jeg spurte den søta jenta om det var mulig å få plass oppe, da sa hun bare at de som styrer hvor vi skal greier å se om bilen er for lav eller ikke, og jeg blei selvfølgelig sendt ned. Heldigvis så spruta det verken plast eller gnister, så jeg er fornøyd :thumbup:

Lenke til kommentar

Var i samme situasjon som deg ikke lenge siden.. Nissan skyline som er senket for japanske vei forhold, spurte han som dirigerte om det virkelig var lurt å kjøre ned i kjelleren, og han sa ja ingen problem. Var svært urolig for frontfangeren, men gikk gikk heldigvis fint med lav fart, så går nok bra med din bil også sålenge du kjører pent :thumbup:

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...