Gå til innhold

Valg av billige høyttalere - Dynavoice


Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Skal gå til innkjøp av et billig stereoanlegg. Har sett på to pakker på surround.no

 

Dynavoice M-65

 

Dynavoice DF-5

 

Begge leveres med forsterkeren Yamaha RX-497 som virker som en solid og god sak :)

 

Hva er egentlig forskjellen på disse to høyttalerne? Er det verdt å betale tusenlappen mer for bånddiskant i tillegg? Og noen som vet forskjell på disse lydmessig?

 

 

Mvh Hesten :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utvendig er M-65 ca 65% større, og elementene har mye større areal enn hos DF-5. Det betyr potensiale for mer og dypere bass. DF-5 har færre elementer og koster mer, noe som kan bety bedre komponenter over hele linja. At den har bånddiskant trenger ikke å gjøre den "bedre", men for meg virker det som DF-5 legge mer vekt på kvalitet enn kvantitet. Siden jeg ikke har hørt noen av dem, er dette generell synsing.

 

Frode

Lenke til kommentar

DF-5 har veldig god lyd i diskantområdet og mellomtonen, men jeg syns de trenger en subwoofer for å fungere optimalt, og skal du har noe som står i stil med resten i kvalitet, så blir det fort dyrt.

m-65 er nok bedre som alenestående høytalere om hi-fi opplevelsen ikke er det ultimate målet.

Lenke til kommentar

Dynavoice DF-5 tror jeg du skal se bortifra. Ikke at jeg har hørt dem, men jeg vet at M-65 har ikke blitt skrytt såpass i skyene uten grunn. En bånddiskant har evne til å spille lysere enn det en standard soft-dome klarer så de vil somregel gi en følelse av at mer av frekvensregisteret er til stede. Ulempen med det er at de ikke har samme dynamikken som en soft-dome, spesielt ikke på lavere volum. For å løse dette har mange produsenter både en bånd og en dome diskant (noe some DF-5 har), men dette igjen krever et delefilter som virkelig vet hva den gjør (noe jeg ikke tror DF-5 har klart til den prisen). Proson Conquest 6030 MK2 har jeg aldri hørt eller hørt noe om, men jeg vet at XTZ er rimelig prisbelønnet i denne prisklassen (jeg er litt usikker på hvilken modell). Jeg har ikke hørt XTZ og M65 opp mot hverandre i denne prisklassen så jeg kan ikke si noe om hvordan de spiller, men jeg vet at de begge er rost veldig opp i skyene.

Lenke til kommentar

Morn! Bestilte M-65 på søndag, fikk dem på tirsdag (+ 1 surround.no) så bestilte jeg en Yamaha rx-797 som jeg fikk i dag :)

 

Spiller meget bra må jeg si. Ikke at jeg er noen HIHI-ekspert eller har HIHI ører, men jeg har ingenting å UTSETTE i alle fall. Eller kanskje...tror foten på den ene høyttaleren er noe ujevn så den står og vipper ganske mye, eller så er det gulvet som er skjevt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...