Gå til innhold

Geil Golden Dragon


Boralis

Anbefalte innlegg

Snekkern... så du hadde testet med p4pe kortet i tillegg..

Har du noe erfaring med at dette kortet er kresent med RAM'en.

Kjøpte nett 512MB pc3200 Twinmos m/winbond.. dette er riktignok ch5 og ikke den "berømte" bh5 versjonen. Må opp på 2.9V for i det hele tatt å boote på 400MHz. Stein stabilt på dette med 2-3-2-5, men klarer ikke en Hz mer, slappere timings hjelper heller ikke.

Uheldig brikke eller?

Ser jo ut som p4pe virker ok med Geil!

 

Ellers bare bra!

 

Da jeg hadde dette i min maskin brukte jeg corsair brikker og det fungerte greit,men ser at det når lenger med geil utover dette har jeg ikke noen erfaring med annen ram på det men syntes det var litt rart at du måtte stille volten så høyt,kan det vere brikkene som er dårlige?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på en ting om disse brikkene... Hvis man har råd, lønner det seg ikke da å kjøpe PC3700? De bruker jo 4ns chips, noe som vil si at de har en teoretisk grense på 250 MHz :o

PC3200 bruker 5ns chips og PC3500 4,5. Det betyr jo at PC3700 vil kunne nå en god del bedre hastigheter enn de andre.

 

Noen som har noen invendinger her?

Lenke til kommentar
Jeg lurer på en ting om disse brikkene... Hvis man har råd, lønner det seg ikke da å kjøpe PC3700? De bruker jo 4ns chips, noe som vil si at de har en teoretisk grense på 250 MHz :o

PC3200 bruker 5ns chips og PC3500 4,5. Det betyr jo at PC3700 vil kunne nå en god del bedre hastigheter enn de andre.

 

Noen som har noen invendinger her?

 

Det du sier er nok rett,men det som kan bli problemet er at hk ikke klarer og starte da brikkene blir for "raske" ser selv at de 3500 brikkene jeg kjøpte må ha 2,7 volt går jeg under det får jeg en feilmelding som sier at det ikke klarer å boote pga for raskt minne.

Lenke til kommentar

Interessant tråd.

 

Jeg synes du som klager på at Snekker`n "reklamerer" for PSData

er litt ute å sykler. Det er jo bedre å se at faktisk noen har de på

lager, så vidt jeg vet fører ikke mange andre butikker Geil.

 

For min egen del så skal jeg kjøpe OCZ PC3700 Gold. :D

 

http://www.abxzone.com/forums/showthread.p...&threadid=47532

 

Om noen her i Norge i det hele tatt får de på lager, vel og merke.

Lenke til kommentar

Når jeg snakket om at de ikke tapte penger er det for at når du kjøpte din 2.8GHz så var innkjøpsprisen dems (inn til dem) ganske høy siden du kjøpte din 2.8GHz mens den ennå var ny og når den ble ødelagt så hadde jo 3.06GHz prosessoren vært ute på markedet en liten stund så da har innkjøpsprisen til 3.06GHz gått ned (du må ikke bry deg om hva slags priser som vi må betale for dem men hva de må betale for den!)

 

Når det gjelder det andre med "lån" av data deler så er det vel ikka alle kundene som er så priviligerte og får lov til det!

Men det er jo kult at de er så snille og sender deg et variert oppsett

slik at du kan se hva som klokker best og beholde det og sende resten

tilbake. For den "passer ikke sammen greia" må du ro litt lenger ut med.....

Dessuten er det dems jobb å vite hva som funker med hva!!!

Det jeg prøver å si er at de har jo skutt gullfulen sin med den "gode" servicen sin det er jo ikke en dag du ikke kommer med en eller annen posetiv uttaelse om hvor snille de var mot deg og hvor gode tildbud!

Skjønn nå at det er folk som da naturligvis drar sine egne konklusjoner!!

Lenke til kommentar
Når jeg snakket om at de ikke tapte penger er det for at når du kjøpte din 2.8GHz så var innkjøpsprisen dems  (inn til dem) ganske høy siden  du kjøpte din 2.8GHz mens den ennå var ny og når den ble ødelagt så hadde jo 3.06GHz prosessoren vært ute på markedet en liten stund så da har innkjøpsprisen til 3.06GHz gått ned (du må ikke bry deg om hva slags priser som vi må betale for dem men hva de må betale for den!)

 

Når det gjelder det andre med "lån" av data deler så er det vel ikka alle kundene som er så priviligerte og får lov til det!

Men det er jo kult at de er så snille og sender deg et variert oppsett  

slik at du kan se hva som klokker best og beholde det og sende resten  

tilbake. For den "passer ikke sammen greia" må du ro litt lenger ut med.....

Dessuten er det dems jobb å vite hva som funker med hva!!!

Det jeg prøver å si er at de har jo skutt gullfulen sin med den "gode" servicen sin det er jo ikke en dag du ikke kommer med en eller annen posetiv uttaelse om hvor snille de var mot deg og hvor gode tildbud!

Skjønn nå at det er folk som da naturligvis drar sine egne konklusjoner!!

 

Du får dra så mange konklusjoner som du vill, men at jeg reklamerer for god service ofte har vel muligens med det å gjøre at jeg handler pc deler mellom fem og ti ganger pr mnd.

Og hvor langt på landet jeg skal dra ja det er det ivertfall ikke du som skal avgjøre. Det er ikke snakk om hva som klokker best eller ikke, jeg fikk først opp et hk av typen asus dette var helt håpløst så de sente et msi som forhåndsretur dette funket ikke og dermed så sendte de det jeg nå har også som forhåndsretur ,dette betyr at for hvert kort jeg fikk opp måtte jeg vente kun en dag, til sammenligning hadde jeg et hk fra en annen webshop tidligere dette var det feil på ved leveransen,meen de forlangte kortet til test før de kunne sende et nytt dette tok 30 dager.

Så skulle det ha vert sånn i disse tilfellene ville det på disse 3 kortene ha gått 60 dager, istedet ordnet de forhåndsretur så den totale ventetid for meg ble 3 dager,hvist det ikke er lov til å reklamere for en slik service ja da bør det bli totalforbud mot å fortelle om servicen her på forumet.

At jeg forteller om slike ting oftere enn andre er vel fordi de fleste handler varer 4-5 ganger i året mot at jeg handler 70-80 ganger i året.

Lenke til kommentar
Greit nok med tipsinga' date=' det jeg reagerer på er selges hos psdata til den og den prisen...Bare synes det er litt rart, i to tråder i forrige gjør du alt du kan for å henge ut komplett, og nå ja...resten kan du gjette deg til selv.[/quote']

Komplett har vel nok kunder til at de greier seg (nordens største nettbutikk).

 

Nettopp! Komplett vet at de er størst, etter min mening blir servicen værre av slikt.... :shrug:

Lenke til kommentar
Greit nok med tipsinga' date=' det jeg reagerer på er selges hos psdata til den og den prisen...Bare synes det er litt rart' date=' i to tråder i forrige gjør du alt du kan for å henge ut komplett, og nå ja...resten kan du gjette deg til selv.[/quote'']

Komplett har vel nok kunder til at de greier seg (nordens største nettbutikk).

 

Nettopp! Komplett vet at de er størst, etter min mening blir servicen værre av slikt.... :shrug:

 

Vel når du avbestiller en vare og de likevel sender den 2 dager etterpå og du da tar kontakt og spør hvorfor,da får du til svar at pakken er nå engang sendt så det blir ditt problem, så spør jeg om hvordan jeg skal forholde meg om jeg kan la vere å hente den. Da er svaret ja det kan du men det blir dyrt for deg, vi annbefaler deg og hente den for å sende den tilbake på angrefristen. OK sier jeg men hva med returfrakten i et sånt tilfelle, svar nei den må du dekke selv.

Er ikke dette grunnlag for kritikk ,ja da vet ikke jeg greit nok at de sendte ut varen med en feil men da burde de i det minste betale reurfrakten.

Lenke til kommentar
Er det bare meg, eller sporet dette her litt av?

 

Hva er det meste du har klart å presse ut av disse brikkene? Ser at du snakker om 470 "uten problemer", men har du kommet høyere enn dette?

 

Nei nå har jeg ikke fått testet de noe mer men jeg tror jeg er i grenseland iverfall nå da det er over 20 grader ute og nesten 30 grader inne.

Men jeg skal nå demontere og sette inn et abit ic7-g for test så får vi se.

Lenke til kommentar

Snekker`n skrev :

 

Nei nå har jeg ikke fått testet de noe mer men jeg tror jeg er i grenseland iverfall nå da det er over 20 grader ute og nesten 30 grader inne.  

Men jeg skal nå demontere og sette inn et abit ic7-g for test så får vi se.  

 

Jeg vet det er off topic, men kan du legge ut resultater med Abit IC7-G Snekker`n? Skal ha det kortet og lurer derfor på hva du finner ut. :)

Lenke til kommentar
Snekker`n skrev :  

 

Nei nå har jeg ikke fått testet de noe mer men jeg tror jeg er i grenseland iverfall nå da det er over 20 grader ute og nesten 30 grader inne.  

Men jeg skal nå demontere og sette inn et abit ic7-g for test så får vi se.  

 

Jeg vet det er off topic, men kan du legge ut resultater med Abit IC7-G Snekker`n? Skal ha det kortet og lurer derfor på hva du finner ut. :)

 

Det skal jeg gjøre, har akkurat fått det opp og gå ser ikke ut til at det liker sata disker men vi får se.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...