Gå til innhold

Tips til parfyme til gutt 18


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tips? Dra til Steen & Strøm Magasin (eller en lokal parfymeforretning) og begynn å test parfymer. Parfymer er så individuelt at det er vanskelig å gi tips. Jeg kan f.eks. ikke vite om du vil ha en fresh, søt eller krydret parfyme. Om den er til kveldsbruk eller hverdags (noe som dog ikke er så viktig å følge). Men prøv bare å holde deg unna de virkelig enkle, kommersielle duftene. Prøv å utfordre deg selv litt.

Hvis du dog ønsker noen litt enklere, kommersielle parfymer kan jeg anbefale Lacoste Red. Bruker den på sommeren og generelt på lyse dager. Den er fresh og søt og relativt enkel. På kvelden og på mørkere dager kan jeg finne på å slenge på Armani Code som er mer krydret og mer maskulin, men allikevel ikke så veldig kompleks..

Endret av lokeland
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er 19 og har,

Lacoste RED: Synes den dør ut fort men før den gjør det, lukter den friskt av frukt og sommer.

Davidoff Cool Water: Lukter litt sterkt med mint tendenser, kjølig lukt, lukter rent synes jeg.

Armani Mania: Sitrusaktig og kjølig frisk lukt, den jeg bruker mest for tiden.

Bvlgari Aqua pour Homme: Lukter nesten som aqua di gio armani, passer nå om sommeren.

 

Venter på: Loris Azzaro chrome og muligens Versace Blue jeans om jeg tør:P

 

Sjekk ut denne linken og les på siden til høyre.

Der er det mange populære som det er vanskelig å tråkke feil med, men du burdte lukte de før du bestiller.

http://www.basenotes.net/fragrancereviews/

 

Jeg er langt fra noen ekspert og har nettopp begynt å kjøpe slikt selv, men synes det er spennende å kjøpe nye å bruke dem:D

Lenke til kommentar

Emporio Armani Diamonds er en grei førstegangsparfyme som ikke koster all verden, og som varer nogenlunde lenge i forhold til mange andre parfymer :) Den lukter i tillegg godt.

Som nevnt ovenfor, STYR UNNA JEAN PAUL GAULTIER for guds skyld. Hver eneste 14-åring eier den, den lukter også ekkelt imo.

Endret av SML
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+132

Tja, det kan diskuteres. Det kommer helt an på hvilken parfyme du bruker. Min erfaring tilsier at Jean Paul og andre parfymer det reklameres heftig for blir brukt av mennesker uten dannelse.

 

;)

 

 

Lenke til kommentar

Begynner i tredjeklasse studiespesialisering, så jeg er vel uten utdannelse.

Jeg mener allikevel at CK IN2U, Gant Advendure, Van Gils: Between Sheets og Gucci by Gucci Sport (min duftsamling atm) ikke utstråler dumhet :hmm:

 

EDIT: typo D:

Endret av Noburu
Lenke til kommentar

Jeg anbefaler å prøve så mye så mulig før man kjøper noe :)

Jeg kjøper f.eks. veldig mange prøverør -- det er ikke dyrt, og utvider horisonten masse.

 

Jeg har ikke kjennskap til samtlige i denne, men går god for mange av de!

 

Etter min erfaring må man lete litt utenom de store butikkene før man finner noe godt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...