Gå til innhold

Nokia mister grepet på hjemmebane


Anbefalte innlegg

Jeg prøvde både N97 og 5800 over tid og det virket mest som jeg brukte 5 år gamle mobiler. UI i symbian er som fra en annen tidsalder å regne når man har blitt vant med Android/m Sense og iOS. Og alle som har forsøkt å bruke Symbian på en touchskjerm skjønner med engang at det hverken er modent, stabilt eller bedre og aller minst optimalisert!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg prøvde både N97 og 5800 over tid og det virket mest som jeg brukte 5 år gamle mobiler. UI i symbian er som fra en annen tidsalder å regne når man har blitt vant med Android/m Sense og iOS. Og alle som har forsøkt å bruke Symbian på en touchskjerm skjønner med engang at det hverken er modent, stabilt eller bedre og aller minst optimalisert!

Jepp, prøve å fikse WAP innstillinger til en kompis i går, touchen var helt jævlig å bruke, siden jeg er vant med iPhone, og innstillingene var håpløse å finne fram til.

Lenke til kommentar

Er det litt vanskelig for deg å forstå ironi?

Det var veldig lite obvious ja. Du må fatte at det sies mye dumt på nettet som er seriøst. Og om man ikke skriver ting på en åpenbar ironisk måte så er det ikke noe tonefall eller slikt som kan hjelpe med å vise hva du mener.

Lenke til kommentar
Symbian er greit det, men preges av årene

Med "preget av årene" forstår jeg at at Nokia har hatt lengre erfaring med Symbian enn andre produsenter har med Android, fått det mer modent, mer stabilt, mer optimalisert og bedre. Da skjønner jeg ikke hvordan du i samme setning kan si at du føler Android ligger et hestehode foran. Kan du forklare?

Jeg vil vel heller si det slik at Symbian fremstår som gammelt og utdatert (at noe er gammelt og modent betyr ikke at det er tilpasset nye tider og bruksmønstre). Nå baserer jeg dette på telefoner som N97, så det er mulig det har skjedd noe siden den gang.

Lenke til kommentar
Symbian er greit det, men preges av årene

Med "preget av årene" forstår jeg at at Nokia har hatt lengre erfaring med Symbian enn andre produsenter har med Android, fått det mer modent, mer stabilt, mer optimalisert og bedre. Da skjønner jeg ikke hvordan du i samme setning kan si at du føler Android ligger et hestehode foran. Kan du forklare?

Jeg kunne vell heller sagt at symbian er et gammelt operativsystem som må gjennom mer enn noen små finpusser for å hevde seg på touchtlfer. Stabilt og bra utprøvd er det, men jeg misunner brukergrensesnittet på feks x10 mini og wave når jeg sitter med en satio som tidvis ikke føles tilpassa touch.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...