Gå til innhold

Vil kun ha NRK og TV2 - hvilke muligheter?


Anbefalte innlegg

Besteforeldrene mine bor i hus (i Arendal) og har per i dag parabol med digitale mottakere til begge sine HD-tv'er. De har Canal Digital. Nå ønsker de kun å ha NRK-kanalene og TV2. Er det noen annen mulighet enn å bestille Riks-TV? Jeg ser det koster 160,- måneden for dette og synes faktisk det er litt dyrt med tanke på at det er kun disse kanalene de trenger.

 

Noen som vet om andre muligheter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjenner ikke til andre muligheter som kun inneholder TV2 og NRK, bortsett fra løsninger over bredbånd, internett. Har besteforeldrene dine bredbånd?

 

En mulighet, dersom de f.eks. har raskt nok bredbånd fra NextGenTel, er deres "Fri og TV2"-pakke til 49 kr/mnd. Da ser man TV ikke via et PC-grensesnitt, men en dekoder man kobler mellom TV og bredbåndsruter. Med andre ord like brukervennlig som RiksTV eller parabol. Billig dersom man allerede betaler for bredbånd, men et dyrt alternativ dersom besteforeldrene ikke er interessert i nymotens påfunn som internett. Da blir totalprisen minst bortimot 500 kr/mnd dersom man skal bli bredbåndskunde kun for å se TV2.

 

Har de bredbånd fra andre leverandører, sjekk om de har tilsvarende tilbud. Og alle web-kyndige bredbåndsbrukere kan benytte TV2 Sumo fra 59 kr/mnd eller 499 kr/år.

Endret av Svinks
Lenke til kommentar

Takk for svar :) De har faktisk bredbånd (fra Telenor). Det er jo ikke mye å spare for dem ved å gå over til Riks-TV i forhold til hva de betaler for CD's "grunnpakke" så da får de beholde det de har, tenker jeg. Utrolig synd at eldre som bare vil se NRK og TV2 må være stuck med en dekoder og betale 200,- måneden i tillegg til NRK-lisensen som ramler ned i postkassa 2 ganger i året :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...