Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skal kjøpe bil i Tyskland, og er ute etter tips! (BIL KJØPT!)


Anbefalte innlegg

Von Werk betyr nok heller noe i retningen "Fra fabrikk". (som på norsk; stålverk, aluminiumsverk etc) ;) Men hele setningen gir liten mening; en håndfull fra fabrikk?? Kunne passe på en bil som kun ble produsert i et "begrenset opplag", men gjelder det for MB500E??

Så vidt jeg vet ble disse bilene bygd for hånd på Porsche-fabrikken, så det kan henvise til noe slikt.

Endret av Konformisten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om jeg har så mange interessante betraktninger der, siden jeg liker alt med rekkesekser og bensin. Men det typiske valget står vel mellom BMW E39 og E46.

 

Jeg var også på jakt etter en 3-serie coupé. Endte opp med E39, som minner mer om en limousin. E46 er sportsligere, men også en del trangere. Mulig du kan komme over en 328 eller 330Ci til den prisen. Til ren autobahnkjøring ville jeg valgt E39, fortrinnsvis 523i eller 528i.

Lenke til kommentar

Okey, høres bra ut. Om jeg skulle valgt mot en E39 og en E46, hadde jeg nok tatt en E46. Jeg er uten unger eller behov for plass, så en 2 dørs og evt. litt "trang" er no problem. Har overlevd med en dårlig 1.4l 2dørs corolla i 1 1/2 år, så det går nok fint! :)

 

 

Hva er intressant av BMW kabriolet?

 

Edit: denne frister! http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=131469202&pageNumber=11&lang=en

Endret av SvennAndre
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Oppdatering for de som er intressert.

 

Ankommet tyskland, og har vært rundt omkring en god del og sett mye rart.

 

Valget falt tilslutt på en BMW. Kanskje ikke det største sjokket :p

 

Det ble en sølvfarvet 2001 BMW 530i, gått 113.000km, 3.0l motor med 231HK, fullt skinn int, GPS, og mye mer. Den ble kjøpt av en forhandler, og det ble tatt en såkalt Dekra test (samme som NAF test i norge) før kjøpet, og bilen fikk 10 av 10 mulige "poeng". Rust eksisterer jo ikke her nede så det var heller ikke noe problem. Utseendetmessig har den en til to skjønnhetsfeil på plastikken, da tidligere eier var født i 1938 elns, og han har skrapa litt borti en ting, uvisst hva. Men dette er ikke noe verre enn at det kan fikses uten problem.

 

Kanskje jeg skal opprette en worklogg/showcase?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Oppdatering for de som er intressert.

 

Ankommet tyskland, og har vært rundt omkring en god del og sett mye rart.

 

Valget falt tilslutt på en BMW. Kanskje ikke det største sjokket :p

 

Det ble en sølvfarvet 2001 BMW 530i, gått 113.000km, 3.0l motor med 231HK, fullt skinn int, GPS, og mye mer. Den ble kjøpt av en forhandler, og det ble tatt en såkalt Dekra test (samme som NAF test i norge) før kjøpet, og bilen fikk 10 av 10 mulige "poeng". Rust eksisterer jo ikke her nede så det var heller ikke noe problem. Utseendetmessig har den en til to skjønnhetsfeil på plastikken, da tidligere eier var født i 1938 elns, og han har skrapa litt borti en ting, uvisst hva. Men dette er ikke noe verre enn at det kan fikses uten problem.

 

Kanskje jeg skal opprette en worklogg/showcase?

Yes please!

 

Lurer litt på hvordan du kommer rundt lovverket? Trodde ikke det var lov og kjøre en bil som er registrert i et annet land enn det landet førerkortet ditt er trykket i jeg, (sett bort ifra lånebil, selvfølgelig)? Eller?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
Lurer litt på hvordan du kommer rundt lovverket? Trodde ikke det var lov og kjøre en bil som er registrert i et annet land enn det landet førerkortet ditt er trykket i jeg, (sett bort ifra lånebil, selvfølgelig)? Eller?

 

Han har flyttet til Tyskland som det står i førsteposten. Er ikke snakk om å unngå noe lovverk.

Ja, jeg vett at han bor i Tyskland, men det svarte likevel ikke på spørsmålet mitt :-)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Ja, jeg vett at han bor i Tyskland, men det svarte likevel ikke på spørsmålet mitt :-)

 

Du lurer på om det er ulovlig å eie og bruke en bil som ikke er norskregistrert hvis du bor i utlandet? Det er det selvfølgelig ikke.

Nei, det er absolutt ikke en selvfølge. Så lenge det ikke er lov innenfor Norges landegrenser, så lurer jeg på om dette gjelder i utlandet også?

Lenke til kommentar

Ja, jeg vett at han bor i Tyskland, men det svarte likevel ikke på spørsmålet mitt :-)

 

Du lurer på om det er ulovlig å eie og bruke en bil som ikke er norskregistrert hvis du bor i utlandet? Det er det selvfølgelig ikke.

Nei, det er absolutt ikke en selvfølge. Så lenge det ikke er lov innenfor Norges landegrenser, så lurer jeg på om dette gjelder i utlandet også?

 

Selvsagt er det en selvfølge. Tror du myndighetene krever at du frakter en norsk bil over dammen til USA dersom du bor der og trenger en bil? Det er kun i Norge du får et problem om du kjører utenlandsregistrerte biler.

Lenke til kommentar

Det er en tredje faktor som jeg ikke har sagt noe om, bilen står nå på tyske prøveskilt som jeg fikk skaffet idag(herregud for et styr btw, i forhold til norske prøveskilt, men ingen klaga på at vi var norske btw!), og jeg drar etter planen på onsdagen til et NATO senter og får amerikanske skilt på denne, som ser ut som vanlige tyske, samt amerikansk førekort. Det er en av godene de tilbyr til folk som er bosatt her nede med familie i nato. Komplisert å forklare, men dette er helt lovlig! :) Får da flere goder som pissbillig bensin, tror det ligger på 5-6kr litern etc.

 

Kan ikke se at det er noe problem om jeg kjører denne til Norge heller, på ferie feks. Ingen kan nekte meg det.

 

Skal fikse showcase/worklogg når jeg får tid, skjer litt mye atm og jeg har crap internet, men her er hvertfall et lite teaser bilde:

 

4rry4o.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Takk for det!

 

Ja, felger blir absolutt en prioritet framover når jeg får penger igjen, har sett litt på BBS Le mans replica, de ser veldig bra ut på denne. Ellers kunne jeg godt trengt noen tips, men det får bli i en worklogg/showcase tråd etterhvert.

 

Ting jeg vil endre bortsett fra det, er blinkers. Vil ha nye lykter med blanke blinkers forran, på sidene og bak. På litt lengre sikt vil jeg ha Xenon hovedlys/langlys/tåkelys og gjerne LED angeleyes, for å få bort det "gule" lyset som er der idag. Men dette blir nok ikke med det første.

 

Kanskje soting av vindu? Det er jeg mer usikker på.

Endret av SvennAndre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...