Gå til innhold

Hvilken er best til BluRay avspilling?


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe ny pc og for meg er det viktig at den klarer å spille av BluRay filmer og HD filmer (1080p) helt fint. Den jeg har nå bare lagger da jeg spiller av i fullskjerm.

 

Jeg kan ingenting om hva slags specs som trengs eller hvor mye grafikkort eller prosessor har og si. Så hvilken av disse to er det beste valget:

 

http://www.elkjop.no/product/data/stasjonar-pc/PAP6301SC/hp-dt-pavilion-p6301sc

http://www.elkjop.no/product/data/stasjonar-pc/PAP6360SC/hp-pavilion-p6360

 

Tenkte også på denne, men vet ikke om den er noe merkbart bedre:

 

http://www.elkjop.no/product/data/stasjonar-pc/PAP6550SC/hp-pavilion-p6550sc

 

Hvilken er også best ellers? Hvilken yter mest? Og hvem er best med tanke på pris? Har ikke så mye penger jeg kan bruke på en pc, helst under 6000 kroner.

 

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da må jeg sjekke ut det å bygge en egen pc. Hvor er det best å gjøre dette?

 

Om man ikke vet hvordan man bygger en PC selv, eller har bekjente som kan hjelpe til. Så kan du bare kontakte salgsavdelingen til Netsho, Komplett eller en av de andre webshoppene. De trenger da å vite hvilket budsjett du har og hva du skal bruke maskinen til. Greit å gi dem info om hva du har fra før av, f.eks skjerm, tastatur, mus, høytalere, interne komponenter eventuelt.

 

Da tar de å snekrer sammen ett tilbud til deg, du går igjennom det (evt spør her i forumet med klipp og lim inn av dataene fra butikken) og så aksepterer du bestillingen. Da vil de bygge maskinen for deg for en pris og sender den til deg. :)

Lenke til kommentar

som Zimon sa er det veldig enkelt og greit. Men du kan også bygge helt selv. Da kjenner du maksinen bedre og kan lett bytte ut komponeneter senere.

 

Det er skummelt 1. gang. men det er utrolig lett hvis man først tør. Finnes utrolig mye om det på nettet. Ta en titt før du bestemmer deg. :)

Lenke til kommentar

Man lærer ekstremt mye av å bygge selv! Når bygger jeg PCer til kompiser ganske ofte. :)

Sist 2 stk i5 cpu basert system til 2 kompiser. :)

 

Er faktisk ikke så vanskelig for CPU med boxed vifte har alltid goop(kjølepasta som mange kaller det) ferdig påsmurt. Er bare å klikke på plass. Alle ledninger kan du ikke sette feil da det enten er forskjellig farge eller form på dem. Form på selve pluggene gjør at de ikke kan settes feil vei heller! Eneste som du kan "bomme" på er vifter, men det står på hovedkortene cpu_fan f.eks og det er der du plugger til prosessor viften. Chassis_fan eller Cha_fan = vifter til selve kabinettet. :)

 

Så tørr man selv + evt har en kompis som kan hjelpe deg første gang. Evt har tid til å ta bilder og legge ut i forumet og spørre om hjelp der, så gjør det selv. :)

 

Tips. Skaff gjerne en slik - http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=303162

 

Om du setter klypa fast i ett gjordet punkt, for eksempel i jordingspunktet i en stikk kontakt (OBS er du i tvil spør hva er jordingspunktet) og armlenken setter man rundt ene håndleddet. Da lades du ut til jord potensiale og det blir mindre sjanse for å at du har statisk elektrisitet i kroppen som kan skade komponenter. Om man behandler komponentene riktig og først bare tar på ett jordingspunkt + unngår ullsokker og teppe etc så går det som regel helt bra uten armlenke også. :)

Lenke til kommentar

Har aldri hatt problemer med jording selv. Er bare å unngå å stå med fleece-sokker på ullteppe så går det meste greit. Pc-komponenter er ikke spesielt skjøre.

 

Bygg selv, det er ikke spesielt vanskelig. som nevnt over, komponenter passer kun en plass, og leser man hovedkortmanualen kan man som regel ikke gjøre feil.

(eneste som kan være tricky er de små kablene til power switch, reset switch, hdd led og speaker)

 

Man lærer masse, og så lenge man tar seg litt tid og ikke stresser blir resultatet alltid perfekt. Også sparer man masse penger, i og med at man kan velge komponenter fra flere forskjellige nettbutikker. Og Komplett er sjelden butikken å velge hvis pris er viktig, da de er blitt rimelig dyre siste årene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...