Gå til innhold

Betalt for frostwire , Hjelp !

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du betaler 500Kr for noe du i utgangspunktet ikke ante hva var for noe så har du egentlig KUN deg selv å takke. Nei Frostwire og Limewire er ikke det samme, navnene er ulike.

Du spørr om råd og vink i tråden, folk sier sin mening, og da syns eg det er tåpelig av deg å gå til angrep på folka bare fordi de ikke kommer med de svarene du vil høre.

Lær av feilen(e) dine, (forhåpentligvis) og gå videre.

Skrevet

Var vell ikke noen advarsel, vikingkylling, var vell bare for å si ifra at det finnes flere som er så dumme som meg !

Tømt banken? er det noen muligheter til at jeg kan unngå dette , nå som jeg allerede har betalt de, kan jeg sperre de eller noe lignende ?

Skrevet

Det er neppe noen mulighet for å få igjen penger, uansett hva folkene bak frostwire måtte si om saken på deres nettsted. Programmet er gitt ut under GPL, og GPL lisensen tillater hvem som helst å selge kopier av programmet til en hvilken som helst pris de måtte ønske, så fremt de også gjør det mulig å få tak i kildekoden.

Det disse såkalte "scam sidene" har gjort er fullt lovlig og du kan ikke skylde på noen andre enn deg selv i dette tilfelle.

(PS! Tråden er ryddet for litt off-topic i samme slengen)

Skrevet

Var vell ikke noen advarsel, vikingkylling, var vell bare for å si ifra at det finnes flere som er så dumme som meg !

Tømt banken? er det noen muligheter til at jeg kan unngå dette , nå som jeg allerede har betalt de, kan jeg sperre de eller noe lignende ?

Om det ikke var en advarsel, hva var det? Mener du virkelig at poenget med posten var å skryte av tabben din? :p

Det er dessverre ganske mange som later som om de vil selge det noe kun for å få tak i bankkontoen din. Derfor må du aldri oppgi kortnummer, passord og slike ting til sider du ikke stoler på. Selv har jeg lagt igjen kortnummeret til trygge steder som amazon (engelsk, amerikansk og tysk) og play,com, men er det sider jeg ikke stoler helt på bruker jeg alltid å betale via PayPal. Det er selvsagt fortsatt mulig å bli svindlet, men jeg har fint lite kontakt med selve selgeren annet enn når jeg sier fra at jeg vil ha varen. Jeg legger ikke igjen noe som helst sensitivt hos dem.

Skrevet

Jeg bruker også som regel paypal, til å betale.

Men til alle dere som var litt negative, så ordnet det seg, jeg kontaktet de, og de har overført pengene.

Skrevet

Bare en liten generell Notis :

Om man betaler for en tjeneste eller produkt på feil grunnlag (for eksempel blir lurt av selger) og benytter seg av kreditkort (Visa) bør man ta kontakt så fort som mulig med kortselskapet og sørge for at dette blir kjent.

Kan lese litt mer om det her : http://forbrukerportalen.no/Artikler/forbrukerrapporten/2004/1096885332.07

Akkurat i dette tilfellet så har nok Trådstarter selv gjort en alvorlig blemme, men det jeg personlig hadde vært mest redd for er ytterligere forsøk på flere fakturaer fra selskapet han kjøpte fra. Dette kan fort bli en veldig dyr affære om han ikke følger med.

Siden jeg personlig har litt "noia" hadde jeg nok fått stengt kortet i et slikt tilfelle og heller fått tak i et nytt et.

Gjest Slettet-T9cKWhDpN0
Skrevet

teit innlegg fra meg, men herrens jesus er det mulig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...