Mumriken Skrevet 1. juli 2010 Skrevet 1. juli 2010 Jeg har en gammel western 250gig s-ata disk der deler av printkortet er knekt av(området rundt s-ata pluggen). Har vergret meg mot å kaste disken da bildene mine fra de siste 10 år ligg på den og INGEN backup, men lessons learned... Har prøvd printkortet fra en likens disk, men det gikk ikke(nåla sto bare og hoppa). Skulle virklelig hatt en fremgangsmåte for å få ut dataene fra disken!
geir__hk Skrevet 1. juli 2010 Skrevet 1. juli 2010 Blir vel ibas neste. Eller hva det andre firmaet nå het igjen som også kan utføre recovery av hardisker.
Mumriken Skrevet 1. juli 2010 Forfatter Skrevet 1. juli 2010 håper på noen som har litt hyggligere priser enn ibas. ferietid nå vet du
Thorsen Skrevet 1. juli 2010 Skrevet 1. juli 2010 Er det bare selve Sata kontakten du har klart å knekke av skal det alltid være mulig å lodde en ny på. Verre er det om flere komponenter på printkortet er dratt med i uløkka.
Mumriken Skrevet 1. juli 2010 Forfatter Skrevet 1. juli 2010 det er sata kontakta ja, men selges slikt i løsøre da tro?
*F* Skrevet 1. juli 2010 Skrevet 1. juli 2010 tror ikke det selges løst, men du kan jo ta noe fra en annen harddisk.
Thorsen Skrevet 1. juli 2010 Skrevet 1. juli 2010 (endret) Elektronikkleverandører har løst. Eksempel: http://search.digikey.com/scripts/DkSearch/dksus.dll?Detail&name=WM19148-ND Men det kan være litt stress å finne akkurat samme type som på printkortet (vinklet, pinneplassering på loddepinner etc). Endret 1. juli 2010 av Thorsen
Mumriken Skrevet 1. juli 2010 Forfatter Skrevet 1. juli 2010 Takk for gode svar, er jeg heldig så kanskje innholdet kan reddes !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå