Gå til innhold

E8500 vs. i5-750


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har PC med Intel C2D E8500 cpu og jeg lurte at er det lurt å oppgradere den med i5-750?

 

I dag kjører jeg E8500 med et Nvidia 8800GTS 640MB kort. Jeg har også tenkt å oppgradere kortet med Radeon HD 5850 men er litt usikker på i5-750. Fordi på grunn av i5-750 jeg må oppgradere både hovedkort og minne...

 

Jeg har sett i en del tester at E8600 og i5-750 har ikke så mye forskjell... :dontgetit:

 

Hva vil dere anbefale? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skjermkort kommer jeg til å kjøpe... :D

 

Men jeg lurte på at de som har oppgradert sine CPU fra C2D E8xxx serie har dem merket noe merkbar forskjell ved bruk av i5-750? Jeg har hørt at det er kun GTA 4 som bruker Quad Core CPU og ingen andre spill tenger dem ennå... :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg gikk fra e7400(et par hakk under din c2d), til en i5 750 overclocked til 4.2ghz. Har samme skjermkort som med den cpuen, bare minne, hk og cpu som er bytta, gikk opp fra 150-200 til rundt 450fps i css. :) Så joda, med litt overclock vil den hvertfall yte merkbart bedre, tror jeg. :)

Lenke til kommentar

Jeg gikk fra e7400(et par hakk under din c2d), til en i5 750 overclocked til 4.2ghz. Har samme skjermkort som med den cpuen, bare minne, hk og cpu som er bytta, gikk opp fra 150-200 til rundt 450fps i css. :) Så joda, med litt overclock vil den hvertfall yte merkbart bedre, tror jeg. :)

og hva m uten overclocking? :hmm:

Endret av Agent 47
Lenke til kommentar

Supreme Commander elsker flere kjerner for eksempel, vet ikke om 2'rn gjør det men tviler, Square Enix har vell ødelagt det meste der allerede.

Uansett, forbi det så har vi Bad Company 2 med 6'er bruk, FSX og sist men ikke minst så har vi Resident Evil 5.

Så det ruller fremover, men overheaden begynner å bli stor, varer vell ikke lenge før vi får en egen prosessor dedikert til overhead beregninger ala det man har for RAID kontrollere.

Lenke til kommentar

Har lenge fundert på det samme, sitter med en E8400 og et HD5870. Men har så å si bestemt meg for å vente på neste generasjon med cpu og sokkel. Sandy Bridge og AMD sitt motsvar kommer vel om ikke sååå alt for lenge, jeg tipper rundt årskiftet. Litt kjedelig å sitte på utgående teknologier 2 ganger på rad, synes jeg iallefall som ikke har så mye penger å bruke på hardware.

Lenke til kommentar

Har lenge fundert på det samme, sitter med en E8400 og et HD5870. Men har så å si bestemt meg for å vente på neste generasjon med cpu og sokkel. Sandy Bridge og AMD sitt motsvar kommer vel om ikke sååå alt for lenge, jeg tipper rundt årskiftet. Litt kjedelig å sitte på utgående teknologier 2 ganger på rad, synes jeg iallefall som ikke har så mye penger å bruke på hardware.

 

Samme her har ikke så god råd til å bruke så mye penger på Hardware... Har tenkt å vente til det kommer 32nm CPU. :dribble:

 

Men hva mener du om E8400 og HD 5870?

Er dem bra for spill? Fordi jeg selv har lyst til å bruke min gamle E8500 og HD5850 for mint 8-9mnd til...

Lenke til kommentar

Jada får bra FPS på det meste, eneste jeg spiller som sliter litt er Napoleon Total War på høyeste settings, samt Metro 2033 seff, men er vel ingen som kan kjøre det helt bra enda. Ellers tror jeg ikke du -trenger- quad-core med mindre du vil spille BF BC2 på høye settings.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

HD 5850 Vs GTX 460

Hva bør jeg velge? :hmm:

Har tenkt å beholde E8500 en stund til men GPU skal oppgraderes... :)

 

Jeg ville satsa på ATI. Jeg har alltid hatt NVIDIA, men sist valgte jeg 5870, som jeg er fornøyd med ytelsen og prisen.

 

Jeg har en I7 860 stock, og 5870, og jeg kjører BC2 på full grafikk med 2xAA og full HD. Det fungerer smertefritt.

 

Har ikke sett så mye på de nye NVIDIA GTX 460 osv, men at dem blir 100 grader... ooh :no:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

GTX460 blir da ikke 100c, det er 480 som blir varm. ville valgt 460 framfor 5850

 

Men gtx460 er litt svakere enn 5850. Men igjenn, GTX460 er utrolig billig. Men nok en gang, er snakk om bare 500 kr, er ikke all verden.

 

Anbefaler at du kjøper gtx460 om du ikke vil ha 5850. Om du vil ha 5850, anbefaler jeg at du heller kjøper Gtx470.

Endret av MadRos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...