Gå til innhold

Steam: Installere på annen partisjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg vet er det ikke mulig å "dele" opp Steam slik du beskriver

Joda, det kan man.

 

Det er et program (som jeg ikke husker navnet på i farta(skal se om jeg finnner)) hvor man kan lage en "link" fra ei steam mappe og over til en annen harddisk\mappe. Så når steam leser fra denne mappen, leter den automatisk på den andre harddisken.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet er det ikke mulig å "dele" opp Steam slik du beskriver

Joda, det kan man.

 

Det er et program (som jeg ikke husker navnet på i farta(skal se om jeg finnner)) hvor man kan lage en "link" fra ei steam mappe og over til en annen harddisk\mappe. Så når steam leser fra denne mappen, leter den automatisk på den andre harddisken.

Det hørtes svært interessant ut. Håper du finner ut hva det er for noe.

 

Forøvrig noe meningsløst tull at Steam skal være så vanskelige på installasjonsmapper...

Lenke til kommentar

Tror EDIT: VET du kan bruke mklink kommando i CMD

 

Eksempel:

MKLINK /J "C:\programfiler\steam\steamapps\common\call of duty modern warfare 2" "D:\games\call of duty modern warfare 2"

C:\programfiler\steam\steamapps\common\call of duty modern warfare 2 - plaseringen til steam og hvor spillet skulle ha ligget. Her blir det i stedet laget en "Snarvei" til stedet spillet ligger. Navnet på spill mappen kan ikke forandres, for da kjenner ikke steam det igjen.

 

D:\games\call of duty modern warfare 2 - den egentlige plaseringen til spillet

 

vet nok ikke om noen metoder for å få spillet til å installere seg automatisk på et annet sted, men er bare og kopiere hele spiller fra mappen "Steam\steamapps\common\[navn på spill]

 

 

Funker kun i vista og windows 7

 

 

 

mer om mklink

Endret av neruen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...