Gå til innhold

Frivillig arbeid i utlandet


Anbefalte innlegg

Hei,

er det noen som har erfaring med frivillig arbeid i utlandet? Det vil si hjelpe fattige og slikt i f.eks Afrika, Brasil etc.

Er ikke nødvendig å være lønnet, men har en gjeld hjemme jeg må betale så er usikker på hvordan det kan løses. Sett et par eksempler hvor man må ut med 20-30.000,- for mat og opphold i 8 uker (tror jeg det var).

Dumt at det skal koste så mye å ville hjelpe andre gratis.

Endret av duppskoen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

All type arbeid.

Jeg har desverre lite erfaring med slikt, men kan gi deg en forklaring på hvorfor du må holde kost og slikt selv.

Du kan gjøre ca samme jobben som en hvilken som helst annen person i f.eks Afrika.

Om hjelpe-organisasjonene skal fly inn "potet-sekker" fra norge til afrika, dekke reise, opphold og mat, så er det ikke mye hjelp lokalbefolkningen kan få til å f.eks bygge opp infrastrukturen.

Så lenge du ikke er noe de trenger(som f.eks leger), så må du nok regne med å dekke alt selv...

Lenke til kommentar

Venninnen min dro med International Volunteer HQ som var veldig flinke og "rimelige". Hvis du skal til f.eks. Kenya kan du hjelpe til på barnehjem, være engelsklærer, sport, helse, osv.

 

http://www.volunteerhq.org/

 

What do my fees pay for?

Registration Fee (Refundable if you choose not to go) – 24/7 support from IVHQ staff, program marketing costs, information pack, administration costs, travel costs to inspect programs and communication costs with volunteers.

Program Fee – Airport pick up, orientation, t-shirt, program supervision, accommodation and meals during volunteer placement period, In-country 24/7 volunteer support and In-country administration costs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...