Gå til innhold

Ny touch-telefon med Android under 3000-3500 kr.


Anbefalte innlegg

Hei:)

 

Nå har jeg tenkt til å bytte ut den gammle telefonen. har tenkt meg en touch-telefon. Den skal helst kjøre Android 2.1 men Windows kan gå. Den skal ikke koste mer enn 3000 kr.

 

Har for det meste sett på HTC telefoner. Er det noen som har noe erfaring med: Hero,Legend og HD Mini?

 

Jeg kan også kjøpe mobilen med abo, men da skal ikke totalprisen komme over 3500 Kr

Endret av sawfish
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke særlig god oversikt over mobil markedet idag - men ser at HTC Hero nå kan kjøpes til rundt 2500,- Den kommer fremdeles med 1.5 out of the box tror jeg, men det skal ikke være noe problem å oppgradere den til 2.1 på egen hånd.

 

HTC Legend får du vel innenfor ditt budsjett - jeg synes likevel at Hero er bedre valuta for pengene. Dersom du vurderer å strekke deg til 3500 så kan du like godt strekke deg til 3800 og kjøpe Desire isteden.

 

På den andre siden - så har vel HTC sagt at hva Hero angår så er 2.1 den siste oppgraderingen telefonen får med Sense. Skal du opp på 2.2 så mister du med andre ord Sense fra HTC. 2.2 er vel såpass greit OS at jeg tviler på at du vil savne leverandør spesifikke skall uansett.

 

Om du strekker deg til rundt 3800,- for bare telefon så får du HTC Desire. Du bør vurdere kjøp av ekstra minnekort og ekstra mini.usb for lading.

Lenke til kommentar

Jeg var på elkjøp i dag. der har de et bra tilbud på HTC Legend: 699 kr med Djuice Phone 175. Jeg vet ikke hvor mye telefonregningen vil forandre seg med bytte til smartphone. Jeg betaler ca 150 kr i mnd nå.sender litt sms og ringer endel, men bruker lite nett. Kommer regningen til å "eksplodere"? (fra 150 til 300 for eks)

Lenke til kommentar

Jeg var på elkjøp i dag. der har de et bra tilbud på HTC Legend: 699 kr med Djuice Phone 175. Jeg vet ikke hvor mye telefonregningen vil forandre seg med bytte til smartphone. Jeg betaler ca 150 kr i mnd nå.sender litt sms og ringer endel, men bruker lite nett. Kommer regningen til å "eksplodere"? (fra 150 til 300 for eks)

Kommer helt an på hvor forsiktig du er med 3g bruken. Telenor har vel en grense på 10kr dagen.

Lenke til kommentar

Telenor driver fortsatt å "gir bort" Samsung Galaxy Spica til totalt 907 kroner, og dermed synes jeg ikke det virker verdt å satse på noen andre av de eksisterende mid-range Android-telefonene som HTC Hero etc. Spicaen kommer ulåst og med 2.1 ut av esken. Den har sine negative sider, men er et varp til den prisen.

 

Hvis Spica av en eller annen grunn ikke skulle friste, ville jeg heller satset på noe som er allerede er garantert oppgradering til 2.2 (edit: HTC Legend er vel sånn halvoffisielt lovet oppgradering senere i år) eller ventet til neste "slipprunde" hva Android angår.

Endret av qwert
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...