Gå til innhold

Sende MMS i Kroatia, 33 kr / stk?


Anbefalte innlegg

Hei!

Har et abb fra OneCall og skal til Kroatia i sommer. Der er prisen 89 kr / MB.

Om jeg har lest korrekt på nettet, vil min HTC Desire generere MMS'er som er ca 300k.

Er det slik at om jeg sender ett bilde fra stranda via MMS til 10 mottakere i regntunge kalde Norge så blir prisen bare på datatrafikken 10 x 0.3 x 89 = 267 kr? MMS prisen er 6.25 kr / stk, så totalen blir jo da på dundende 330 kroner. :ohmy:

 

...eller 33 kr stykket...

 

Stemmer det her?

Endret av Millmax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prisene i Kroatia er fra 8,90kr/100Kb til 14,99kr/100Kb.

Prisen regnes for antall KB som brukes for å distribuere meldingen så det kan bli en rimelig heftig pris på en MMS ja.

 

Nå er det heller ikke akkurat gratis å ringe, priser fra 12,90 til 14,99kr pr minutt.

 

Ett atskillig billigere alternativ er å fremkalle fotografier av MMS'en og sende dem pr post. :thumbup:

Lenke til kommentar

Hei!

Har et abb fra OneCall og skal til Kroatia i sommer. Der er prisen 89 kr / MB.

Om jeg har lest korrekt på nettet, vil min HTC Desire generere MMS'er som er ca 300k.

Er det slik at om jeg sender ett bilde fra stranda via MMS til 10 mottakere i regntunge kalde Norge så blir prisen bare på datatrafikken 10 x 0.3 x 89 = 267 kr? MMS prisen er 6.25 kr / stk, så totalen blir jo da på dundende 330 kroner. :ohmy:

 

...eller 33 kr stykket...

 

Stemmer det her?

 

Ser ikke helt problemet - prisene var vesentlig dyrere før, om du koblet til 3G nettverket var du fritt vilt i enkelte land, så at prisene er så lave er egentlig greit (alt er relativt) - men du roamer tross alt hos en annen leverandør, og det kan ikke forventes at prisene er det samme som i Norge..

Lenke til kommentar

Hei!

Har et abb fra OneCall og skal til Kroatia i sommer. Der er prisen 89 kr / MB.

Om jeg har lest korrekt på nettet, vil min HTC Desire generere MMS'er som er ca 300k.

Er det slik at om jeg sender ett bilde fra stranda via MMS til 10 mottakere i regntunge kalde Norge så blir prisen bare på datatrafikken 10 x 0.3 x 89 = 267 kr? MMS prisen er 6.25 kr / stk, så totalen blir jo da på dundende 330 kroner. :ohmy:

 

...eller 33 kr stykket...

 

Stemmer det her?

 

Ser ikke helt problemet - prisene var vesentlig dyrere før, om du koblet til 3G nettverket var du fritt vilt i enkelte land, så at prisene er så lave er egentlig greit (alt er relativt) - men du roamer tross alt hos en annen leverandør, og det kan ikke forventes at prisene er det samme som i Norge..

 

 

 

Det er ikke snakk om at prisene skal være de samme, det er snakk om at selskap bevisst inngår svindelavtaler med andre selskap for å sko seg på din uvitenhet.

I dette tilfellet er det onecall som er synderen. Tror du kroatene selv betaler i nærheten av det trådstarter beskriver? Tror du kroater betaler 9000 kroner pr MB når de er i Norge med vårt komparative pris/lønnsgrunnlag?

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Måtte finne ut av det, så jeg ringte OneCall kundeservice. (svar etter 4 sek, cred for det :-)

Pris: 6.25 kr PLUSS datatrafikk

(eller litt gprs som hun uttrykte det)

Helt enig i at det kommer alt for dårlig frem på nettsiden deres. Det er bortimot villedende å ikke informere om at datatrafikk kommer i tillegg

Lenke til kommentar

Da tror jeg dessverre den du snakket med på KS har feilninformert.. jeg synes dette hørtes rart ut og sendte en mail og sjekket. Utgående MMS til 6,25 pr stykk er inkludert data.. den eneste gangen du må betale datakostnaden er ved mottak av mms i utlandet.... logisk nok..

Lenke til kommentar

Da tror jeg dessverre den du snakket med på KS har feilninformert.. jeg synes dette hørtes rart ut og sendte en mail og sjekket. Utgående MMS til 6,25 pr stykk er inkludert data.. den eneste gangen du må betale datakostnaden er ved mottak av mms i utlandet.... logisk nok..

Kan du lime inn svaret (uredigert) her?

Lenke til kommentar

Det kan jeg gjøre:

 

"

Subject: (saksnr:366848) Forklaring av Pris

 

Hei, og takk for din henvendelse

 

 

Det å sende en MMS i Kroatia koster kr. 6.25 per stk- datatrafikk-kostnaden er inkludert i stykkprisen.

 

Hvis man ønsker å motta en MMS mens man er i Kroatia så blir du belastet for den datatrafikk som MMS-meldingen krever for å bli distribuert. Se feltet Data, pr 100 KB for info om dataprisen ( på link under). Her anbefaler jeg også at du ser på prislisten vår i forhold til hvilken operatør som er billigst i Kroatia- for generell bruk og også datatrafikk.

 

Se vår prisliste for utland her : https://www.onecall.no/abonnement/prisfrautland.php

 

 

Med vennlig hilsen

XXXXXXX

Kundekonsulent

One Call

 

Kontakt: www.onecall.no/kundeservice

 

Ny mobiltelefon?

I One Calls nettbutikk finner du et godt utvalg av de mest populære

mobiltelefonene på markedet. Som One Call-kunde kan du velge å betale

telefonen over 12 eller 24 måneder via mobilregningen. Enkelt for deg, og

du slipper å betale en høy sum for telefonen med én gang. Les mer på

www.onecall.no/nettbutikk

 

 

*Tenk på miljøet før du skriver ut denne e-posten* "

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...