Gå til innhold

Hva synes dere om Apple Machintosh (Mac)?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Apple er vel i ferd med å introdusere G5(PPC) i disse dager, så da blir det mer fart på dem også. G5 skal visstnok yte mer på samme frekvens sammenliknet med G4 som igjen yter med pr MHz enn AMD og Intel løsninger... Selv har jeg ikke brukt mac så mye, men de fleste som har er veldig fornøyde, særlig etter at OSX kom

Lenke til kommentar
Hva er grunnen til at du velger PC med Windows eller Linux fremover en Mac med MacOS?

 

Pris, ingenting annet. Sikler nok litt etter en Powerbook, hadde man bare hatt 20k å svi av

 

ja, pluss at jeg er/var redd for manglende støtte i emulatorer for Windowsprogrammer som jeg var ganske avhengig av da jeg kjøpte den bærbare min(brukte den i et skoleprosjekt med programmer jeg fikk på skolen). Det jeg var utrolig redd for var at jeg endte med en forferdelig dyr skrivemaskin og måtte sitte på datasal for å kjøre Windowsprogrammer på skolen, hater datasaler. Dell'en jeg kjøpte var kun 2k billigere enn en Powerbook med omtrent det samme på det tidspunktet, PC bærbare har sunket ekstremt i pris det siste året. Det har forsåvidt Powerbook også, men ikke _så_ mye.

Lenke til kommentar
ja, pluss at jeg er/var redd for manglende støtte i emulatorer for Windowsprogrammer ....

 

Med virtual pc emulerer man ikke windowsprogrammer.

Man emulerer pc-hardwaren.

Dvs at man også her må installere windows med windows-cd slik man må på vanlig pc. Så når man booter opp windows på mac tror windows at den lever ett lykkelig liv på en "ekte" pc.

:wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...