danny17 Skrevet 25. juni 2010 Skrevet 25. juni 2010 (endret) hei, jeg lurer på om en vw passet 1.8T er et bra førstebil valg eller om det er mye feil med denne bil typen? jeg har også sett på en 1999 modell 1.8T som har kjørt 200 tusen, som er rustfri og fin til bare 45tusen kr. virker det rimlig? takk for all hjelp ^^ Endret 25. juni 2010 av danny17
rublings Skrevet 25. juni 2010 Skrevet 25. juni 2010 Nå har du nok linket feil, men jeg svarer det jeg kan. Pass på å sjekke alt i forstilling, mye dritt på de årsmodellene der. Ellers må du sjekke om bl.a. luftmassemåler og oljepumpe er skiftet. Du bør også sjekke om dynamo og turbo er skiftet. Generelt MYE som kan gå galt på de bilene der, men du kan jo finne en i fin stand. Jeg personlig ville ikke tatt sjansen. Og en ting til; hvis den har Multitronic girkasse ville jeg tråd veldig forsiktig, makan til drittkasse har aldri vært laget. Den er fin å kjøre med, for all del, men den holder aldri bilens levetid. Vår ble skiftet på ca 100.000km, så nå er det vel snart på tide med ny girkasse igjen tenker jeg..
Hestekølle Skrevet 25. juni 2010 Skrevet 25. juni 2010 Personlig ville jeg sett etter noe som hadde gått litt mindre. 200.000 er temmelig mye, sier ikke at bilen ikke er driftsikker for VW har jo et ry for å være pålitelige og gode biler. Men 200.000 er temmelig mye, sjekk i alle fall at alle servicer er fulgt opp og at den er en god stand.
Mythos Skrevet 25. juni 2010 Skrevet 25. juni 2010 Først og fremst bør du lære deg å stave Passat. Når det gjelder Passat fra 98/99 er ikke det akkurat verdens beste biler. Jeg hadde en 98 modell TDI, og det var mye plunder med dørlåser, hjuloppheng og annet småplunder. Men bortsett fra det var det en fin bil. Det er antakeligvis ikke spesielt farlig å kjøpe en av de modellene nå, for tidligere eiere har antakeligvis fått fikset det som var barnesykdommer på den modellen.
danny17 Skrevet 25. juni 2010 Forfatter Skrevet 25. juni 2010 wow, dette hørest jo ikke helt bra ut, og det er lett å trykke feil sent på kvelden vettu xD hehe
Penance Skrevet 25. juni 2010 Skrevet 25. juni 2010 Jeg er ikke helt sikker, men tipper svakhetene på B5 er lik de på B6, som jeg har. De svakheten jeg kjenner til på disse er; - forstilling - luftmasse/mengde-måler - låsekasser - midtkonsoll Jeg har ikke opplevd andre problemer enn de jeg listet opp (somjeg var klar over før kjøpet) med min B6. Har hatt den i over 3 år. Ellers ville jeg holdt et øye med turboen. Og hoppet elegant over multitronic.
Wisd0m Skrevet 28. juni 2010 Skrevet 28. juni 2010 Kan jo gjenta det han tidligere sa her - typisk er dynamo, forstilling og turbo. Jeg vil råde deg til å finne en annen bil, gjerne en som har gått mindre. Fokuser mer på kilometerstand og litt mindre på turbo og størrelse når du skal ha bil i denne prisklassen.
Gjest Slettet+13412342564 Skrevet 28. juni 2010 Skrevet 28. juni 2010 Nå skal det også sies at 1.8T er en kjempemotor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå