sdf123 Skrevet 23. juni 2010 Skrevet 23. juni 2010 Har en harddisk jeg har problemer med, 750GB Samsung F1 disk. Før jeg reklamerer på den ville dem at jeg skulle kjøre en form for diagnoseverktøy på den, og foreslo: http://www.samsung.com/global/business/hdd/support/utilities/Support_HUTIL.html Men denne kan kun kjøres via floppy, noe jeg ikke har. ISO versjonen skal man kunne brenne ut på cd, men jeg har ikke cd brenner og i tillegg virker det som fra forskjellige forum at ISO utgaven ikke funker særlig bra. Noen vet om et freeware program som kan kjøres i windows 7?
Dabola Skrevet 24. juni 2010 Skrevet 24. juni 2010 (endret) Anbefaler GSmartControl, som er eit GUI-versjon av kommandoprogrammet Smartmontools Køyrer den sjølv i win7. Installèr, klikk ctrl+t for å få opp test-verktøyet. Der kan du utføre fleire tester med ulik "dybde" (lengde). Den kjappaste tek eit par minutter. Klikk "wiew output" og du får ei tekstfil du kan lagre med mykje info om disken, smart-info og resultatet av testen. Kun SATA/ATA disker (ATA/ATAPI/SATA-3 to -8 disks and SCSI disks). Merk også at programmet krever GTK+, som automatisk vil bli installert om ikkje du allereie har det. Endret 24. juni 2010 av Dabola
Killer_DT Skrevet 24. juni 2010 Skrevet 24. juni 2010 Har en harddisk jeg har problemer med, 750GB Samsung F1 disk. Før jeg reklamerer på den ville dem at jeg skulle kjøre en form for diagnoseverktøy på den, og foreslo: http://www.samsung.com/global/business/hdd/support/utilities/Support_HUTIL.html Men denne kan kun kjøres via floppy, noe jeg ikke har. ISO versjonen skal man kunne brenne ut på cd, men jeg har ikke cd brenner og i tillegg virker det som fra forskjellige forum at ISO utgaven ikke funker særlig bra. Noen vet om et freeware program som kan kjøres i windows 7? Satt akkurat med det samme nå på formiddagen. Også jeg med en samsung-disk. Problemet med cd-isoen til samsung er at den rett og slett ikke funker. Men akkurat det samme verktøyet ligger på siste UBCD (v502 tror eg). Brenn UBCD ut på en cd, gå inn under: HDD -> diagnistics -> litt ned på listen ligger "Hutil v2.10". Hutil v2.10 er samsungs eget verktøy for disktest. Det er også nyeste versjonen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå