Gå til innhold

Brenne dvd'er


Anbefalte innlegg

Jeg sitter her med en hel haug film materiale fra en ferie tur!

 

Nå har jeg spilt over på dataen er det omtrent 90 giga med film (.avi) og nå må jeg begynne å brenne dette ut. Har kjøpt meg en DVD brenner, men lurer på hva som er best å gjøre.

 

De største filmene er på omtrent 4,2 giga, hvis jeg brenner dette ut i avi format, kan jeg lese det på DVD spillern min hjemme?

 

Kjøpte meg også et konvertingsprogram fra AVI til MPEG 1 og 2, men resultatet blir utrolig mye dårligere!

 

Noen her som har gjort dette før og vet hva som er best? Hvordan jeg evt kan få lage et film av AVI filene så jeg kan spille dem av på DVD spillern hjemme?

 

Marius

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig så hadde jeg brent de ut som divX,det kan gi utrolig bra bilde-kvalitet.Jeg vet ikke om en stand alone dvd spiller,din i dette tilfellet kan spille det av.Du kan jo prøve å brenne det ut som svcd men det forringer bilde-kvaliteten.Jeg tok backup av en dvd til 2 cd-r men er ikke fornøyd med resultatet.

Det er så mye software til event.dvd redigering og kopiering at d beste er vel ett søk på google med noe al'a"avi to dvd"

 

 

2 cent på morra-kvisten

Lenke til kommentar

Høres ut som om det er en DVD-R film, da er det i allefall bare å brenne den rett ut og den blir god som smør på mais.

 

Tror jeg ei!

 

gjør som Praetorian beskrev, (anbefaler TMPGEnc).

 

authoring program: Prøv TMPGEnc DVD Author, eller DVD Movie Factory fra Ulead, som du får lastet ned en trial av på www.ulead.com

Lenke til kommentar

Høres ut som om det er en DVD-R film, da er det i allefall bare å brenne den rett ut og den blir god som smør på mais.

 

Det er snakk om egenlaget feriefilm.... Hva med å lese litt nøyere etter?

 

 

dreadful: Hva slags .avi-format er det snakk om? Det er vel DV eller noe, regner jeg med?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...