xmariannex Skrevet 22. juni 2010 Skrevet 22. juni 2010 Hee! : ) Jeg har planer om å kjøpe ny bærbar pc. Vil bli brukt til skoleoppgaver, bildebehandling og ellers vanlig internettbruk. Ca. 4000-7000 kr. 13-15 tommer. Har hørt godt om Asus og Acer..Helst matt flate, men betyr ikke så mye. En på expert sa at skjermkort og ? 2 kjerne prosessor? er viktig - er det? og hvordan ser jeg om en pc har det?
Romis Skrevet 22. juni 2010 Skrevet 22. juni 2010 Du skal bruke pc'en til å se youtube videor, og skrive oppgaver i word?
Haugli Skrevet 22. juni 2010 Skrevet 22. juni 2010 Med bildebehandling mener han kanskje Adobe Photoshop, noe som krever ganske mye prosessor og minne i lengden. Skjermkortet er ikke så viktig dersom du ikke skal spille, men det er prosessoren og minnet. Idag får du neppe kjøpt en laptop uten 2 kjernet prosessor, men sjekk i alle fall at PCn har 4GB RAM eller mer.
xmariannex Skrevet 22. juni 2010 Forfatter Skrevet 22. juni 2010 Hee! : ) Jeg har planer om å kjøpe ny bærbar pc. Vil bli brukt til skoleoppgaver, bildebehandling og ellers vanlig internettbruk. Ca. 4000-7000 kr. 13-15 tommer. Har hørt godt om Asus og Acer..Helst matt flate, men betyr ikke så mye. En på expert sa at skjermkort og ? 2 kjerne prosessor? er viktig - er det? og hvordan ser jeg om en pc har det? Noe sånt ja.. Med bildebehandling mener han kanskje Adobe Photoshop, noe som krever ganske mye prosessor og minne i lengden. Skjermkortet er ikke så viktig dersom du ikke skal spille, men det er prosessoren og minnet. Idag får du neppe kjøpt en laptop uten 2 kjernet prosessor, men sjekk i alle fall at PCn har 4GB RAM eller mer. Ok, takk! Har du noen å anbefale da?
xmariannex Skrevet 22. juni 2010 Forfatter Skrevet 22. juni 2010 Du skal bruke pc'en til å se youtube videor, og skrive oppgaver i word? Noe sånt ja..
Haugli Skrevet 22. juni 2010 Skrevet 22. juni 2010 http://www.netonnet.no/art/data/laptop/laptop-15---16-tom/HP-Paviliondv6-1420so/126808.3003/ Denne syns jeg så bra ut. Har ikke prøvd akkurat denne modellen, men har hatt to laptoper fra HP før og de har vært veldig pålitelige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå