Gå til innhold

Strøket på førerprøven.


Bootycall

Anbefalte innlegg

Strøk på oppkjøringa i dag på hva jeg syntes er et urimelig grunnlag, da jeg strøk fordi jeg kjørte for nærme midtlinja. Midtlinja delte forøvrig to felt som gikk i samme kjøreretning. Personlig hadde jeg ingen anelse over at man kunne stryke på dette, og trodde ikke at det var noe problem så lenge man holdt seg i sitt eget kjørefelt og ikke hindrer trafikken.

 

Noen som har noen meninger rundt dette? Og om det eventuelt er vits i å klage.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var altså KUN dette? Da virker det litt på kanten, ja. Skader ikke å klage, men det er sjelden det gjøres noe med. Husk å ligge mer riktig neste gang.

 

Å ligge riktig i veibanen var det viktigste mente kjørelæreren min, og under langkjøringen min skreik han til meg at jeg trengte minst 100 timer til, for jeg posisjonerte meg visst helt elendig. Kjørte litt hjemme og to timer til med kjørelærer, så sendte han meg til oppkjøring likevel.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Å ligge riktig i veibanen var det viktigste mente kjørelæreren min, og under langkjøringen min skreik han til meg at jeg trengte minst 100 timer til, for jeg posisjonerte meg visst helt elendig. Kjørte litt hjemme og to timer til med kjørelærer, så sendte han meg til oppkjøring likevel.

 

For en idiot. Vær glad for at du har lappen, og bare drit i sånne sutrete flisespikkere. Greit, jeg syns også det er viktig å posisjonere seg riktig, og ligge mest mulig rett i veibanen, men 100 timer? Tåpelig.

Lenke til kommentar

Jeg fikk også slengt i trynet siste kjøretimen jeg hadde med kjørelærer at jeg var en elendig sjafør og at jeg aldri kom til å få lappen og at jeg egentlig bare kunne gi faen i å ta oppkjøringa. 1 uke etterpå uten ytterligere trening klarte jeg oppkjøringa med glans ;) Ikke hør på kjørelærerene dine når de BARE klager, noe positivt er det alltid hehe..

 

Men hvis det TS beskriver er ENESTE grunnlaget han ble strøket på, ville jeg definitivt sendt inn en klage, med tanke på at man skal ha så og så mange feil før en sensor kan stryke deg. så lenge du ikke var over i det andre kjørefeltet, har det jo ingenting å si om du er nærme midtlinja, så lenge du aldri krysser den!

 

Er det noe jeg har lært meg, så er det å alltid ha en speil lengde mellom ditt speil og midt linja hehe :p

 

 

EDIT: Så forøvrig ikke hvor gammelt dette emnet var, men hvis flere har det problemet så er det jo bare å følge råd som har vært :p

Endret av Elwani
Lenke til kommentar

Vist han ligger for nærme midtlinja kan det utføre farlige situasjoner vist en annen bil på andre siden ligger for nærme den også. Du skal helst prøve å litt mer til høyre enn til venstre.

 

Vist du gjorde dette for lenge er det grunn til stryk. Ettersom det kan bli farlige situasjoner ut av det og de som kommer i mot kan tro du skal på dem sin felt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Å ligge riktig i veibanen var det viktigste mente kjørelæreren min, og under langkjøringen min skreik han til meg at jeg trengte minst 100 timer til, for jeg posisjonerte meg visst helt elendig. Kjørte litt hjemme og to timer til med kjørelærer, så sendte han meg til oppkjøring likevel.

 

Typisk triks dette og en veldig pedagogisk riktig ting å si. Ingen vil eller har råd til 100 kjøretimer til, da tar man dette på alvor og jobber hardt med å få det riktig og vips består man oppkjøringen.

 

Det som er synd er at kidsa på 18 ikke skjønner greia.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet med å klage er at det bare blir ditt ord mot hans, og hans vinner ^^

Har prøvd dette selv.. Jeg strøk på første oppkjøringa mi fordi sensor mente jeg kjørte for sakte og derfor kunne være en fare i trafikken og skape kø. Som var bullshit, men kom ingen vei med å klage selvom jeg klagde til veidirektoratet også. Eneste "fordelen" du kan få ved å klage er at du kan så og si kreve en annen sensor neste gang du kjører opp.

Lenke til kommentar

Jeg hadde også en helt fantastisk idiotisk sensor første gang jeg skulle kjøre opp. Han var så utrolig negativ og dum. At han faktiskt enda jobber på biltilsynet er idiotisk.

Sto selvfølgelig andre gangen..

 

Virker som om noen sensorer stryker deg bare fordi de ikke har fått napp med kona, eller noe.

Det er helt patetisk.

 

Slik som førerprøven er lagt opp til i dag, er teit, idiotisk og fullstending latterlig. At det kommer ann på humøret til sensor, om man består eller stryker er jo merkelig.

Hele opplegget er jo at vi skal kaste alle sparepengene vi har i kassa til biltilsynet.

Lenke til kommentar

Du kan ikke klage på den skjønnsmessige bedømmelsen sensor har gjort, da dette er en avgjørelse som etter sin art er umulig å overprøve i ettertid (trafikkopplæringsforskriften § 31-6).

 

Dette vil i utgangspunktet si at du er begrenset til å klage over jussen (sensor har forstått regelverket feil) eller saksbehandlingen, de såkalt "formelle feil".

 

Så hvis du har klaget på måten sensor har vurdert deg på så er det ikke rart du ikke har fått medhold... Dette er noe du ikke kan klage på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...