Gå til innhold

Apple iOS 4 tråden !


Anbefalte innlegg

ios4.png

 

Da har Apple lansert iOS 4. Det nye operativsystemet inkluderer blandt annet multitasking, mulighet for å legge apps i mapper, bedre mail tjeneste, iBooks, lage spillelister på iPhone, 5x digital zoom og mye mye mer. Her finner du mer info om sistnevnte nyheter:

 

Apple iOS 4

 

iOS 4 virker sammen med iPhone 4, iPhone 3GS og iPhone 3G. Har du noe mer info ang de forskjellige Apple produktene og det nye iOS 4. Post det i tråden under eller send meg en PM så skal jeg legge det til i førsteposten så fort som mulig.

 

 

Quoter fra ITpro.no:

 

"iOS4-oppdateringen er fullt kompatibelt med iPhone 3GS, iPhone 4 samt tredjegenerasjons iPod Touch. iPhone 3G derimot vil ha begrenset tilgang til funksjoner, og vil derfor gå glipp av blant annet mulititasking. iOS4 vil ikke kunne installeres på førstegenerasjons iPhone. For iPad eiere vil oppdateringen være tilgjengelig i løpet av høsten."

 

 

1277116490738_3.jpg

Endret av HansiFansi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leser på Facebook at en kompis prøvde seg på oppdateringen og nå er hans iPhone en papirvekt... Yey!

 

"Funka først ikke å oppgradere, så tok jeg gjenopprett og oppgrader og der står den "fast". Stått sånn i en lang evighet nå..! Med iTunes 9.2.. BLÆH! Jallamob! :p"

 

 

Update:

"Prøvde jo først uten gjenoppretting.. Og nå får jeg feilkode 14 når jeg prøver :("

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

Det er gratis ja. Lastes ned via iTunes (du må ha den nyeste versonen av iTunes)

 

Er litt usikker på om det fungerer med din iPod. Kan se om jeg finner det ut.

 

Leser på Facebook at en kompis prøvde seg på oppdateringen og nå er hans iPhone en papirvekt... Yey!

 

"Funka først ikke å oppgradere, så tok jeg gjenopprett og oppgrader og der står den "fast". Stått sånn i en lang evighet nå..! Med iTunes 9.2.. BLÆH! Jallamob! :p"

 

Min iPhone 3GS fungerer fint :)

 

Mulig han har gjort noe feil ?

Lenke til kommentar

Quoter fra ITpro.no:

 

"iOS4-oppdateringen er fullt kompatibelt med iPhone 3GS, iPhone 4 samt tredjegenerasjons iPod Touch. iPhone 3G derimot vil ha begrenset tilgang til funksjoner, og vil derfor gå glipp av blant annet mulititasking. iOS4 vil ikke kunne installeres på førstegenerasjons iPhone. For iPad eiere vil oppdateringen være tilgjengelig i løpet av høsten."

Lenke til kommentar

Har installert iOS4 på min 3GS og alt virker fint UNTATT bilder og kameraet.

 

Når jeg skal åpne bilde biblioteket starter den "Et øyeblikk Oppdaterer biblioteket"....og da går det ca 4-5 sekunder sen lukker den bilder uten å vise vad jeg har.

 

Akkurat samme skjer når jeg starter kameraet, dvs den kobler opp mot biblioteket, men etter 4-5 sekunder blir jeg kasta ut!:(

 

Jeg tok sikkerhetskopi før oppdatering til iOS4, men det hjulpet ikke å gjenopprette til siste sikkerhetskopi!!

 

Noen som har tips??

Lenke til kommentar

Jeg sliter med at bildene jeg legger over fra PCn vises i utrolig lav oppløsning på telefonen. Kameraet fungerer fint, men ser ikke noe til den digitale zoom funksjonen.

 

 

 

Edit:

 

Er det noen fler som har testet iOS 4 på deres iPhone ?

Endret av HansiFansi
Lenke til kommentar

Vad må jeg gjøre da?

 

Det er vel litt sært med iPhone og Apple når det gjelder support? Føler kanskje ikke at det er det beste å gå til en Telenor forhandler for å få hjelp med en bug slik den jeg opplever med bildene.....

 

Ingen annen som opplever dette og evt har løst det?

 

Tips mottas positivt!:)

Lenke til kommentar

Jeg sliter med at bildene jeg legger over fra PCn vises i utrolig lav oppløsning på telefonen. Kameraet fungerer fint, men ser ikke noe til den digitale zoom funksjonen.

 

 

 

Edit:

 

Er det noen fler som har testet iOS 4 på deres iPhone ?

 

Har nettopp lagt inn iOS4 på min 3GS, et par ting som mangler på min iphone:

 

-ingen zoom på kamera

-mappefunksjonen (mulig jeg ikke forstår hvordan jeg aktiverer den?)

-ibooks?

 

noen andre som har samme problemer?

Lenke til kommentar

 

Har nettopp lagt inn iOS4 på min 3GS, et par ting som mangler på min iphone:

 

-ingen zoom på kamera

-mappefunksjonen (mulig jeg ikke forstår hvordan jeg aktiverer den?)

-ibooks?

 

noen andre som har samme problemer?

- Trykk på skjermen mens du har kameraet oppe for å få frem zoom

- Hold fingeren inne over en app slik at de begynner å riste. Nå kan du dra en app oppå en annen, og slik danner de en mappe. iPhone vil automatisk navngi mappa etter hva slags apps du legger i den, eller du kan velge navn selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg sliter med å skjønne hvorfor det annoseres på blant annet VG om at multitaskingfunksjonen vil fungere for wimp-programmer som Spotify. Jeg har forsøkt dette mange ganger, og hver gang jeg dobbeltklikker på hjem-knappen og velger for eksempel Safari, forsvinner lyden fra Spotify. Med andre ord, lytting til musikk gjennom Spotify må fortsatt gjennomføres ene og alene - og den såkalte "multitaskingen" er det bare å glemme? :roll:

Endret av mosundkv
Lenke til kommentar

Jeg sliter med å skjønne hvorfor det annoseres på blant annet VG om at multitaskingfunksjonen vil fungere for wimp-programmer som Spotify. Jeg har forsøkt dette mange ganger, og hver gang jeg dobbeltklikker på hjem-knappen og velger for eksempel Safari, forsvinner lyden fra Spotify. Med andre ord, lytting til musikk gjennom Spotify må fortsatt gjennomføres ene og alene - og den såkalte "multitaskingen" er det bare å glemme? :roll:

De er ikke oppdatert til å støtte det enda

Lenke til kommentar

Jeg sliter med å skjønne hvorfor det annoseres på blant annet VG om at multitaskingfunksjonen vil fungere for wimp-programmer som Spotify. Jeg har forsøkt dette mange ganger, og hver gang jeg dobbeltklikker på hjem-knappen og velger for eksempel Safari, forsvinner lyden fra Spotify. Med andre ord, lytting til musikk gjennom Spotify må fortsatt gjennomføres ene og alene - og den såkalte "multitaskingen" er det bare å glemme? :roll:

 

Akkurat det samme skjer her

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...