Gå til innhold

Ny gaming PC.


Anbefalte innlegg

Har vært ute av gaming industrien et par år nå. Var alltid 100% oppdatert på det nyeste tidligere, men nå har jeg falt litt ut av det, så håper det er noen som kan gi meg litt hjelp..

Skal ha et nytt oppsett.. Trenger ny skjerm, PC og headset. Av programvare er kun OS nødvendig. Altså XP e.l. ettersom jeg er litt XP fan frem til noe nytt klarer å imponere meg.

 

Budsjettet er egentlig ikke satt.. Men lavest mulig pris for best mulig PC såklart. Kan bygge selv så det er ingen problem.

Burde kunne kjøre de fleste nye spill på temmelig høy kvalitet uten at FPS går til H.....

 

En annen ting er at må være stillegående, så stille som mulig.

 

Takker for all hjelp som fåes :)

 

Mvh

 

Benjamin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal ha et relativt rimelig oppsett i forhold til ytelse, ville jeg konfigurert en PC rundt et 1156-hovedkort og i7-860 CPU fra Intel. Fractal Design Define R2 er et rimelig men greit kabinett. Strømforsyning på 650W/750W vil gi deg litt fleksibilitet i forhold til skjermkort-oppsett. Corsair har litt dyre strømforsyninger, men byggekvaliteten er på topp.

 

Skjønner forresten ikke hvorfor du vil bruke XP på et moderne gamingoppsett. DX11 er på full vei inn, og XP støtter ikke dette.

Lenke til kommentar

Hvis du skal ha et relativt rimelig oppsett i forhold til ytelse, ville jeg konfigurert en PC rundt et 1156-hovedkort og i7-860 CPU fra Intel. Fractal Design Define R2 er et rimelig men greit kabinett. Strømforsyning på 650W/750W vil gi deg litt fleksibilitet i forhold til skjermkort-oppsett. Corsair har litt dyre strømforsyninger, men byggekvaliteten er på topp.

 

Skjønner forresten ikke hvorfor du vil bruke XP på et moderne gamingoppsett. DX11 er på full vei inn, og XP støtter ikke dette.

Du har et godt poeng.. Windows 7 it is i guess.. Bare ikke stor fan av det, men får vel bite det i meg.

Når det kommer til skjermkort, hva er å anbefale?

Lenke til kommentar

hd 5970:)

Først og fremst hvis du bare skal spille og drive med alt ellers så er AMD mye rimeligere og gir ytelse på lik linje, samt at AMD har gitt ut 6-kjerne prosessor.

 

For det andre så ville han ha det rimelig men også kjøre spill på maks, hvorfor anbefale 5970 til 5000? Så useriøse svar at jeg blir iritert.

 

Har satt opp et oppsett for deg som fungerer helt knall og drar alle spill nå til dags på maks.

 

http://www.dustinhome.no/Favorites.aspx?list=cd41765fa0ec45d1a523397d4179d894

Lenke til kommentar

+1 til knutsen92! Jeg hadde dog gått for Corsair TX850Wi stedet for PSUen fra Fractal Design.

 

Edit: Bør også vurdere om ikke en x4 er et bedre valg enn x6 da klokkefrekvens inntil videre stort sett har mer å si for ytelse enn antall kjerner, særlig i spill. Men slik jeg har skjønt det klokker x6 automatisk opp når kun 1-2kjerner benyttes.

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar

Intel i5 750 og et rimelig P55-hovedkort er ingen dum idé... Klokker rimelig bra, og yter veldig godt.

Også ville jeg vurdert å sjekke ut Sapphire 5850 Vapor-X som de har på Netshop til 2290kr nå. Overklokket og ny kjøler som ikke lager lyd i det hele tatt. Overklokka det kortet selv, og dro både gpu og minne til maks uten problemer i Catalyst-programvaren :)

 

Også vil jeg absolutt vurdere å handle fra flere nettbutikker, kan spare en koselig sum penger på det. Porto er ikke mer enn 100kr, så ikke store prisforskjellen før det lønner seg. I tilegg får man akkurat de komponentene man ønsker seg.

 

Anbefaler faktisk å sjekke ut Asus P7P55D Premium. Litt dyrt hovedkort, men veldig bra. Og litt praktisk at man kan styre frekvenser på cpu/minne via fjernkontroll når man driver med overklokking

Lenke til kommentar

Intel P55- og AMD 890-plattformene er sånn ca. like pris og ytelsesmessig, så generelt blir det vel litt hipp-som-happ hva man velger. Jeg hadde personlig gått for AMD mtp at de tradisjonelt har bedre kompabilitet på tvers av sokler (altså mer oppgraderingsvennelige/lengre levetid på HK), samt full Crossfire-støtte på AMD890FX.

 

Edit: HD5970 blir vel uansett lite nyttig med mindre man skal kjøre spill i veldig høy oppløsning. Til 1900x1080/1200 holder et HD5850 fint. Max som kan forsvares ift. pris blir vel HD5870 og selv det blir vel på grensen til "overkill". Bedre å legge pengene i andre ting, feks en SSD.

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

hd 5970:)

Først og fremst hvis du bare skal spille og drive med alt ellers så er AMD mye rimeligere og gir ytelse på lik linje, samt at AMD har gitt ut 6-kjerne prosessor.

 

For det andre så ville han ha det rimelig men også kjøre spill på maks, hvorfor anbefale 5970 til 5000? Så useriøse svar at jeg blir iritert.

 

Har satt opp et oppsett for deg som fungerer helt knall og drar alle spill nå til dags på maks.

 

http://www.dustinhome.no/Favorites.aspx?list=cd41765fa0ec45d1a523397d4179d894

 

5870 klarer fint de nyeste spillene uten at FPSen går til helvette. Isteden for å betale dyrt for to-kjerners kort som 5970, så kan du senere kjøpe et ekstra 5870 og sette det i crossfire. Bedre løsning en ett 5970-kort.

 

5970 er for status.. :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...