Gå til innhold

Kommentar på oppset ca. 17.000


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begge vil fungere, men ville nok valgt data nr.2, du får et bedre Skjermkort og en bedre cpu.

 

Hvorfor har du valgt xeon cpu? Hvorfor ikke kjøre på en i7 eller noe sånt? Hvis du skal ha intel burde du også kjøre på med et litt skjermkort for å holde tritt med resten av datan.

Endret av Ritualz1
Lenke til kommentar

Det var bedre ja, men hva skal maskinen brukes til?

 

Er det kun gaming? Da bør du vurdere å spare inn litt penger på strømforsyning, cpu/hk (gå for i5 750 eller phenom x4/x6) eller liknende og da få råd til et Radeon 5970 :thumbup:

 

Er det derimot en blading av gaming og redigering så vil 5870 sammen med i7 930 fungere ypperlig.

Lenke til kommentar

Det var bedre ja, men hva skal maskinen brukes til?

 

Er det kun gaming? Da bør du vurdere å spare inn litt penger på strømforsyning, cpu/hk (gå for i5 750 eller phenom x4/x6) eller liknende og da få råd til et Radeon 5970 :thumbup:

 

Er det derimot en blading av gaming og redigering så vil 5870 sammen med i7 930 fungere ypperlig.

 

den skal brukes til litt diverse men mest gaming og redigering

 

Skal funke fjell det der :D Men vet nå ikke hvor effektiv den der kjølingen er, men det får noen andre svare på. Personlig ville jeg kanksje kjørt samme greia som du brukte på amd oppsettet eller liknene...

 

så eg skal bytte ut

Corsair H50 Liquid Cooling

med

Noctua NH-U12P SE2 S-775/1156/1366/AM2+/AM3

Lenke til kommentar

Hmm. Oppsett til 17.000 burde nok minst ha et 58xx skjermkort, uten tvil :) De er ikke så dyre engang.

 

Bytt til et bedre skjermkort, du kommer garantert ikke til å angre et sekund. Ellers ville jeg ha gått for et annet hovedkort , i og med at det du valgte er overkill. Bruk ca 2000kr på det, så legger du tusenlappen i et 5870 kort. Forskjellen vil merkes i en langt større grad enn i "Et dyrt hovedkort/billig skjermkort" kombo.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq

Det skjermkortet er Eyefinity 6, altså du kan kjøre 6 skjermer på det. Dette trenger du kanskje ikke`? For det var noe dyrere enn de vanlege 5870.

Velg http://www.dustinhome.no/pd_5010443381.aspx f.eks.

 

Edit: HK'et er også mATX. Kanskje du burde gå for vanleg ATX? mATX vil nok se veldig lite ut i 800d :p

Endret av Slettet-J0FoqSqMwq
Lenke til kommentar

Uten noen tvil et langt bedre alternativ enn det første du satte opp ja. Ser veldig bra ut. Så takler du de nyeste spillene med bra fps nå :)

 

edit: Jeg har forresten et så å si likt oppsett ( 80gb som hovedpartisjon var lite for meg så jeg gikk for 160Gb , angrer ikke men dette er avhengig av dine behov ) Dvs, samme cpu, psu , kabinett, ssd ( bare 160Gb ) , vifte og faktisk samme tastatur. Hovedkortet mitt er fra asus. Husker ikke helt nøyaktig hva modellen heter.

 

Kan godt sjekke hvis du vil, og hvis du da kjøper det samme kunne du fått bilder av bios-oppsettet for overklokking, noe som tok meg 3 dager med googling å få til å kjøre på 4ghz stabilt. Med mindre du vil finne ut av ting selv såklart, noe som er morro det og.

 

Cpu/vifte/hovedkort komboen din vil gi deg 4Ghz overklokket, det er hva jeg kjører på i 3 mnd nå. Dønn stabilt på 40-44 grader på hver kjerne under idle. Bra oppsett det der!

 

edit2: P6T SE het det. Her er hva jeg endte opp med å kjøpe etter en grundig og langvarig diskusjon med våre forumbrukere:

 

post-7927-1276955818,67_thumb.jpg

Endret av asad
Lenke til kommentar

hvis du da kjøper det samme kunne du fått bilder av bios-oppsettet for overklokking, noe som tok meg 3 dager med googling å få til å kjøre på 4ghz stabilt. Med mindre du vil finne ut av ting selv såklart, noe som er morro det og.

 

hadde vert fint det :yes:

___________________________________

 

noe mer som må til for å klare de nyeste spillene på max grafikk, eller holder dette?

Endret av stelar7
Lenke til kommentar

hvis du da kjøper det samme kunne du fått bilder av bios-oppsettet for overklokking, noe som tok meg 3 dager med googling å få til å kjøre på 4ghz stabilt. Med mindre du vil finne ut av ting selv såklart, noe som er morro det og.

 

hadde vert fint det :yes:

___________________________________

 

noe mer som må til for å klare de nyeste spillene på max grafikk, eller holder dette?

 

Ok. Du får sjekke om de har samme kort som jeg kjøpte på lager da eller om det har gått ut av produskjon eller liknende. Så sender jeg de 3-4 bildene jeg har av biosen. Jeg var litt overrasket over at et såpass billig kort ytet som det gjorde.

 

Noe annet , vel, jeg gikk for et 5970 kort noe som gir en del mer fps på høyere oppløsninger ( hva slags skjerm har du? ) og jeg er veldig fornøyd med valget men det koster da overkant av 4 tusen. 5870 er jo et veldig bra kort det også. Så utenom det er det ikke så mye som kan gjøres nei :)

 

 

Edit: jeg ser de har et 5970 kort til 4739 kr. En løsning (dog ikke å anbefale av åpenbare grunner) ville vært å få tak i operativsystemet på en alternativ måte og kjøpe dette kortet istedet, uten at prisen hadde blitt noe høyere på totaloppsettet ditt.

 

Men ellers ser det helt perfekt ut.

Endret av asad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...