Gå til innhold

problemer med servicen på elkjøp


Anbefalte innlegg

Problemet ligger vel ikke hos butikkene, men hos Sony Ericsson/Nokia osv.. Butikkene gir ikke ut ny telefon før de har fått det godkjent fra leverandøren. Derfor må den inn med samme feil 2-3 ganger før du får ny.

 

Dette skal strengt tatt ikke kunde vente på, eneste butikken kan kreve er at de får sende produktet inn til verksted for å få bekreftet samme feil. Resten vil bli et oppgjør mellom butikk og produsent som kunden ikke trenger å vente på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I en perfekt verden ville det fungert slik, men det gjør det ikke. Det som ofte skjer er at butikkene sender inn forespørsel til produsent om ny vare eller heving av kjøp og får avslag. Da er det jævla kjipt for butikken når de står igjen med din gamle telefon hvis de har gitt deg en ny vare. Det er en kostnad butikkene ikke kan ta.

 

Folk flest tror jo bare de kan komme innom når det er en liten bug med telefonen å kreve heving av kjøpet eller ny vare med en gang.

 

"Telefonen henger seg hele tiden! - JEG SKAL HA EN NY EN SOM FUNKER NÅÅÅ!"

 

Skjønner ikke hvorfor folk skal ha så "jævla avanserte" telefoner når de ikke klarer å bruke de en gang. Men det er en annen diskusjon. :---D

Endret av bloga
Lenke til kommentar

I en perfekt verden ville det fungert slik, men det gjør det ikke. Det som ofte skjer er at butikkene sender inn forespørsel til produsent om ny vare eller heving av kjøp og får avslag. Da er det jævla kjipt for butikken når de står igjen med din gamle telefon hvis de har gitt deg en ny vare. Det er en kostnad butikkene ikke kan ta.

 

Folk flest tror jo bare de kan komme innom når det er en liten bug med telefonen å kreve heving av kjøpet eller ny vare med en gang.

 

"Telefonen henger seg hele tiden! - JEG SKAL HA EN NY EN SOM FUNKER NÅÅÅ!"

 

Skjønner ikke hvorfor folk skal ha så "jævla avanserte" telefoner når de ikke klarer å bruke de en gang. Men det er en annen diskusjon. :---D

 

Eneste grunnen til at kunden ikke får nytt produkt med en gang det er konstatert 3/4-gangs rep, er at kunden godtar å vente. Butikken har lov til å sende produktet inn for å få en faglig vurdering, men ikke lov til å utsette ombytte til produsent har godkjent reklamasjonen.

Lenke til kommentar

..så hva hvis produsenten ikke godtar det da? hvis ikke jeg tar helt feil så må det være med samme feilen også (3. gangs feil) Tviler på at Elkjøp gir ut ny vare til kunde før de har fått bekreftet at Samsung/Nokia/Sony/Whatever sender de en "bytteenhet" for den telefonen som har blitt sendt inn. Hvis de gjør det, vil de nok tape store summer.

 

Men men.. Folk blir jo aldri fornøyde uansett :--)

Lenke til kommentar

..så hva hvis produsenten ikke godtar det da? hvis ikke jeg tar helt feil så må det være med samme feilen også (3. gangs feil) Tviler på at Elkjøp gir ut ny vare til kunde før de har fått bekreftet at Samsung/Nokia/Sony/Whatever sender de en "bytteenhet" for den telefonen som har blitt sendt inn. Hvis de gjør det, vil de nok tape store summer.

 

Men men.. Folk blir jo aldri fornøyde uansett :--)

 

Som sagt, det er ikke kundens problem. Hvis du ved innlevering krever ombytte på grunnlag av 3 eller 4 gangs reperasjon, så har butikken KUN mulighet til å få bekreftet at dette er samme feil. Når dette er gjort kan kunden kreve nytt produkt, det som ofte skjer der i mot er at butikk ikke gir beskjed når produktet er undersøkt og håper at godkjenningen kommer før kunden klager..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...