Gå til innhold

BK: Speilbilde


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Teknisk er det ikke noe å utsette, men for meg mangler det et hovedmotiv.

Du har vannet i forgrunnen og fjellet/bebyggelsen i bakgrunnen. Så hva er det du egentlig skal ta bilde av her? Skal du ta bilde av bebyggelsen kan du ikke fylle halve bildeflaten med hav. Jeg skjønner at denne speilbildingen var fin, men den blir dessverre for kjedelig for å stå som et motiv alene.

En annen "felle" du har gått i her i mine øyne er å midtstille horisonten (her: skillet mellom vannet og fjellet), noe som gjør det kjedelig. Les deg opp på rule-of-thrids så vil du forstå.

Og bebyggelsen; Utgjør en så liten del at den er mer til bry enn til nytte. Benytt heller en større brennvidde og gjør bebyggelsen til et betydelig element i bildet.

 

Selv om dette kanskje høres veldig negativt ut, så er det sagt i beste mening. Prøv ut, eksperimenter, få inspirasjon av andre og stå på!

:)

Lenke til kommentar

Teknisk er det ikke noe å utsette, men for meg mangler det et hovedmotiv.

Du har vannet i forgrunnen og fjellet/bebyggelsen i bakgrunnen. Så hva er det du egentlig skal ta bilde av her? Skal du ta bilde av bebyggelsen kan du ikke fylle halve bildeflaten med hav. Jeg skjønner at denne speilbildingen var fin, men den blir dessverre for kjedelig for å stå som et motiv alene.

En annen "felle" du har gått i her i mine øyne er å midtstille horisonten (her: skillet mellom vannet og fjellet), noe som gjør det kjedelig. Les deg opp på rule-of-thrids så vil du forstå.

Og bebyggelsen; Utgjør en så liten del at den er mer til bry enn til nytte. Benytt heller en større brennvidde og gjør bebyggelsen til et betydelig element i bildet.

 

Selv om dette kanskje høres veldig negativt ut, så er det sagt i beste mening. Prøv ut, eksperimenter, få inspirasjon av andre og stå på!

:)

 

 

Hovedmotiv er spilbilde og ikke mere og ja jeg tåler å få kritikk ...

Lenke til kommentar

 

En annen "felle" du har gått i her i mine øyne er å midtstille horisonten (her: skillet mellom vannet og fjellet), noe som gjør det kjedelig. Les deg opp på rule-of-thrids så vil du forstå.

Uenig i dette. Gylne snitt er en god tommelfingerregel, men når det kommer til speilbilder så fungerer det ofte bra med midtstilling, altså du får en speiling som han også så fint har puttet det i tittelen.

Selv om jeg synes midtstillingen fungerte fint, er det dog ett litt kjedelig bilde, både med tanke på motiv, men også litt mørkt og lite punch.

Endret av nbmofo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...