Gå til innhold

Hjelp til kjøp av media PC [HTPC] 3D, HD playback.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har tenkt å investere i en ny media PC til stuen min. Siden jeg akkuratt har oppgradert til en ny Samsung 46" LED TV med 3D støtte tenkte jeg at det er en fordel at pcen er fremtidsrettet mot 3D.

 

PCen skal primært bli brukt for å se film og tv i 1080p, samt muligens spill som blir utgitt i 3D, tenker da på Crysis 2 blant annet.

 

Her er min handleliste så langt http://prisguide.har...l/lister/113911

Jeg har også et Nvidia GTS 260 eller GTX. Er ikke helt sikker. Uansett så lurer jeg også på om noen har erfaring med kabinettet og om det er plass til skjermkortet i det?

 

Det jeg lurer på er om den strømforsyningen jeg har valgt ut er tilstrekkelig, og evt hvor stor jeg trenger. Vil helst ha en strømforsyning som er så stille som mulig.

 

Hvilket hovedkort burde jeg gå for og hvilken CPU? Har allerede en DVD-Rom, og har Playstation 3 til Blue-Ray så det er ikke aktuelt å kjøpe.

 

 

Når det kommer til 3D på pc så er det nVidia som er ute med følgende pakke http://www.komplett....aspx?sku=451112 Det jeg lurer på er om noen har erfaring med dette, hva er det som følger med i pakken? Er det kun brillene og skjermen? Er det i så tilfelle aktive 3D briller?

 

Ut ifra nVidia sine nettsider hvor kravene til 3D er http://www.nvidia.co...rements_uk.html så er ikke samsung tv'ene støtte, men jeg kan tenke meg at det er fordi kravene ikke oppdatert. Noen som vet?

 

 

Takker på forhånd for svar :)

Endret av Spjeld
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kabinettet har nok ikke plass til hverken det skjermkortet du har eller andre som kan levere nok ytelse til Crysis 2. Et større kabinett er nok ikke til å unngå.

 

Skal du først kjøre slike spill i 3D regner jeg med at du selvfølgelig vil kjøre disse spillene med høye detaljer og 1920x1080 oppløsning og da setter det høye krav til maskinvaren og da spesielt til skjermkortet. Jeg vil anbefale Nvidia GTX470 eller 480 for å levere nok ytelse til fremtidige spill som Crysis 2 i 3D.

Jeg vil også anbefale minimum i5 750 CPU og Fractal Design Define R2 kabinett som skal være støyvennlig.

 

En ren HTPC til HD film og TV krever ikke i nærheten av like mye kraft fra maskinen, som klarer seg ypperlig med det du har linket til i tillegg til f.eks. et H55 hovedkort og en i3 530 som har integrert GPU (skjermkort).

Lenke til kommentar

Ok, var ikke klar over at det var såpass lite kabinett, ut ifra bildene så det litt mer romsligt ut en de fleste HTPC kabinetter, men sjekket jo såklart ikke dimensjonene.

 

Har allerede en desktop maskin som kjører E8400, Radeon 4870 og 4GB med minne, den strekker fremdeles til når det gjelder spilling, hadde bare håpet på at jeg kunne unngå flytting av den maskinen for spilling på TV'en. Har allerede en En Dell ultrasharp 24" og har null interresse i å kjøpe en skjerm som har 120hz i tillegg.

 

Hvordan fungerer det intergrerte skjermkortet til avspilling av HD material? Har du et alternativt skjermkort utenom det? Også lurer jeg på om det finnes skjermkort som har hdmi 1.4

Lenke til kommentar

Ok, var ikke klar over at det var såpass lite kabinett, ut ifra bildene så det litt mer romsligt ut en de fleste HTPC kabinetter, men sjekket jo såklart ikke dimensjonene.

 

Har allerede en desktop maskin som kjører E8400, Radeon 4870 og 4GB med minne, den strekker fremdeles til når det gjelder spilling, hadde bare håpet på at jeg kunne unngå flytting av den maskinen for spilling på TV'en. Har allerede en En Dell ultrasharp 24" og har null interresse i å kjøpe en skjerm som har 120hz i tillegg.

 

Hvordan fungerer det intergrerte skjermkortet til avspilling av HD material? Har du et alternativt skjermkort utenom det? Også lurer jeg på om det finnes skjermkort som har hdmi 1.4

Intergrete skjermkort kan da ikke spille spill som du ønsker, Crysis 2. Men til HD materiale vil jeg tro deg går greit, i alle fall 720P. Hadde selv en gammel HP maskin med intergrert grafikk og en prosessor på 1.8GHz, enkjerne. Så det vil gå fint, men hadde jeg vært deg så hadde jeg gått for et ATI vapor x kort og et lian li kabinett som er små og veldig bra.

Lenke til kommentar

Det jeg lurte på var støtte for HD avspilling, ikke spilling i seg selv når det kom til det interne skjermkortet som var på hovedkortet. 720 er ikke tilstrekkelig, skal støtte 1080.

 

Er ikke aktuelt med et Fractal med tanke på hvor stort det er. Er tross alt en HTPC, har som sakt allerede en desktop.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...