CToroP Skrevet 14. juni 2010 Skrevet 14. juni 2010 Heisann, Jeg har et problem når jeg innspiller i cubase. Jeg har koblet opp lydkortet og mikrofonen mot cubase og alt det der, men forsatt vil den ikke ta opp lyd når jeg innspiller. Jeg har testet i et annet program (audacity), og der funker det helt fint. Hva kan problemet være? Mvh Christoffer.
pijano Skrevet 15. juni 2010 Skrevet 15. juni 2010 (endret) Hei. Ettersom det er vanskelig å gjette hvordan Cubase hos deg er satt opp, linker jeg til denne informasjonstråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=651115 Hvis lydkortet er satt opp korrekt, så er det stort sette å start opp Cubase, add audio track og begynne å synge for full hals. Pass på at disse knappene i audio sporet er markert før du klikker record: Endret 15. juni 2010 av pijano
Stjerneskruen Skrevet 16. juni 2010 Skrevet 16. juni 2010 Sjekk først at driveren er satt til lydkortet ditt: Devices --> Device Setup Trykk så F4 og sjekk at du har inngangene på kortet riktig satt opp: Velg sporet du vil ta opp på og velg inngang på kortet i dropdown-menyen: Når du først har fått laget et bra oppsett kan det være lurt å lagre filen som en template (File --> Save as Template) så trenger du bare åpne template filen hvergang du skal begynne på et nytt prosjekt 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå