Gå til innhold

Nytt fra Nokia


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

:lol:

 

Nå gjør Molna sitt ytterste for dempe forventingene til 6600... Blant annet med å klage på bagateller som SIM/MMC bytte problemer (berører 1% av brukerne), at det ikke er innebygget mp3 spiller, tregere GPRS (Er vel ikke for å bruke den som modem til laptopen folk kjøper den), og den er trolig plastikkaktig. Du nevnte også at displayet var mindre, hvis du mente at den ikke har den ekstra linjen i toppen som SX1 har, så vet ikke jeg helt om det er så mange som bryr seg om de ikke kan se hvor mye batteri/dekning mobilen har når de kjører full-screen apps.

 

Virker som om du er redd for at den skal bli fetere/bedre enn SX1 eller noe slikt. Hvis forsinkelsene til SX1 skulle fortsette er den kanskje ute før også? Det kan jo bli skummelt...

 

Du nekter vel kanskje også på at den ser OK ut?

 

Jeg personlig synes den ser en smule penere ut enn SX1, som forøvrig ser veldig bra ut og gjør Siemens aktuell, i hovedsak på grunn av symbian.

Lenke til kommentar
tregere GPRS (Er vel ikke for å bruke den som modem til laptopen folk kjøper den)

 

Jeg er uenig i det meste du skrev, men har ikke tid til å kommentere mer enn det med GPRS akkurat nå.

 

Bruker ikke du GPRS når du wapper?

GPRS brukes mer og mer, spesielt ved nedlasting av spill og applikasjoner. Raskere GPRS er en stor fordel. SX1 støtter klasse 10, mens Nokia holder seg til klasse 6. Både NetCom og Telenor støtter klasse 10.

 

En stor del av jobben min innebærer nedlasting av javaspill via GPRS og jeg merker tydelig at Siemens er raskere enn Nokia. Blir rett og slett litt uforståelig at Nokia som ifølge seg selv (...) skal være markedsleder men ikke klarer å lage mobiler med skikkelig GPRS-støtte.

Lenke til kommentar
heraldo

Skrevet: 18 Jun 2003 11:55    Tittel:  

nokia 3100 ser flott ut. Finnene kan design. På grensen til kunst. seriøst

 

HALLLLOOOOOO ????? HVOR HAR SÅNNE FOLK SOM DEG VÆRT DE SISTE FIRE ÅRENE ???? Det designet er jo DRIIIIITSTYGT, har jo skifta fasong minimalt siden 3210-3310-3330-3410-3510-2100-6610-6100osvosvosv...

 

Sånne folk som deg som kjøper såkalt "billigmobil" burde ikke kommentere 6600, og komme med noe slikt LOL liksom som fint design ? :lol::lol::lol::lol::lol:

 

Beklager, men HATER Nokia for de KJEEEDEEELIGE mobilene sine (de standard de har). 6600 ser utrolig fet ut. SX1 og den kommer til å konkurere, men 6600 ser ut som en forløpig vinner pga. tastaturet. Jeg har selv nå en 3650 og hater tastaturet på den, synes klapptelefonene alltid har digg tastatur jeg. 6600 tastene ser digg ut btw, og det er SymbianOS7 på den :):yes:

Lenke til kommentar
tregere GPRS (Er vel ikke for å bruke den som modem til laptopen folk kjøper den)

 

Jeg er uenig i det meste du skrev, men har ikke tid til å kommentere mer enn det med GPRS akkurat nå.

 

Bruker ikke du GPRS når du wapper?

GPRS brukes mer og mer, spesielt ved nedlasting av spill og applikasjoner. Raskere GPRS er en stor fordel. SX1 støtter klasse 10, mens Nokia holder seg til klasse 6. Både NetCom og Telenor støtter klasse 10.

 

En stor del av jobben min innebærer nedlasting av javaspill via GPRS og jeg merker tydelig at Siemens er raskere enn Nokia. Blir rett og slett litt uforståelig at Nokia som ifølge seg selv (...) skal være markedsleder men ikke klarer å lage mobiler med skikkelig GPRS-støtte.

 

Seriøst. Jeg bruker GPRS en del og har overhode ikke sett på hastigheten som et problem i det hele tatt. Synes det går mer enn raskt nok. Hadde ikke klaget om det gikk halvparten så raskt en gang. Det eneste som trenger å gå raskere er selve oppkoblingen. Spesielt siden det ikke er gratis å bruke GPRS i norge kan dette kalles et problem.

 

Hvis du derimot bruker mobilen som modem til en bærbar PC kan det være en fordel med rask oppkoblingen, men som sagt, det er ikke så veldig mange som gjør det.

 

Oppsumering: Du skal lete lenge før du finner en som har hastigheten på GPRS som kriterie når det skal kjøpes mobil.

 

btw, jobben hvis jobben din består av å laste ned spill/filer med GPRS, så er det selvsagt en fordel for deg, men andre folk laster kanskje ned ett spill i måneden eller noe slikt. Tror de godtar de ekstra sekundene da.

Lenke til kommentar
Fjortiser og annen ungdom under kvisestadiet syns sikkert de der er midt i blinken så salgstallene tror jeg ikke kommer til å falle.  

 

Designen minner litt om....... Star Trek sitt kommandohus, med alle de "gøye" knappene i rødt, gult og blått.

 

[ironi]

Du har helt fullstendig rett! Alle som har kviser og/eller er fjortisser og folk generelt i den alderen kommer garantert til å digge den mobilen. Alle sammen! Bare fordi det står nokia på den!

[ironi]

 

Hva er det med deg?

 

Helt greit for meg at du har en teori om at de eneste som kjøper dritt-mobiler fra nokia er fjortisser eller på en eller annen måte dårligere mennesker enn deg, men kan du ikke finne på en litt mindre tåpelig måte å si det på?

 

Tror du ikke fjortisser også har øyne til å se at denne mobilen er så stygg?

 

Og hvis de av en eller annen grunn ikke skulle ha det, plager det deg?

 

Hvis ja, hvorfor det?!? :shrug:

 

Uansett, det er ikke det værste jeg har sett. Synes 5510 var mye værre... Hva er i veien med at de tenker litt nytt når det gjelder design? Noen ganger blir resultatet elendig men da er det jo bare å la vær å kjøpe en slik mobil. Andre ganger går det bra! Noen må våge å ha litt ekstremt design for at vi skal få mobiler med et litt spesielt men fint design (f.eks 7210 når den kom).

 

Dessuten må du tenke på at dette bare var 3100 med et ekstremt spesielt deksel. Den er ikke like stygg med andre deksler. Da ser den mer ut som de andre mobilene til nokia bortsett fra det merkelige lyset. Blir mer en billig series40 mobil som er litt mindre enn 3510i, altså er det mulig at den på en måte er oppfølgeren til 3510i.

 

Å hva er vel galt med å gi ut en gammel mobil i ny innpakning (+med noe nytt stash) til en billigere penge.

 

Det er jo nøyaktig det SE gjorde med T300, og senere T310

 

Er det vanskelig?

 

T68 > T68i > T300 > T310

 

Som er sammenlignbart med:

 

Series 40 > 3510i > 3100

 

De har ofte mange forskjellige versjoner av en grunn-mobil som alle disse forskjellige versjonene er basert på. Det eneste som skiller dem er designet og et par andre småting (kamera, datafunksjoner, pris osv...) Som f.eks nå med Series 40. Det er da ikke første gangen de har gjort det. Hva er det som er galt med det? Jeg tror de fleste faktisk skjønner at 7210 er nesten den samme som 6610 bortsett fra designet slik at man kan velge en stil som passer seg selv bedre.

 

Så bare fordi de selger bra så begynner folk å gå til angrep på de som kjøper det, og kommer med anntydninger om at da er man dum og har slettes ikke peiling. Nokia kan rett og slett markedsføring, det er ikke værre.

 

Kvaliteten på enkelte nokia-mobiler er elendig. Og de har en haug av mobiler som er nesten like. Ofte kommer de med misslykka design-mobiler, men like ofte kommer de med velykkede mobiler. Men ikke kritiser nokia for at de tørr å tenke nytt!

 

Så hva er problemet? La vær å kjøp nokia da, så enkelt er det! Jeg ser ingen grunn til at man skal komme på forum å klage og syte over hvor dårlig kvalitet det er på nokia eller hvor dumme de som kjøper det er.

 

Selv har jeg t310, men tenkter på å kjøpe t610 etter hvert :woot:

 

Og hvir nokia skulle komme med en bra konkurent til t610 så er jeg, tro det eller ikke, ikke redd for å vurdere den bare fordi det står nokia på den.

Lenke til kommentar

 

HALLLLOOOOOO ????? HVOR HAR SÅNNE FOLK SOM DEG VÆRT DE SISTE FIRE ÅRENE ???? Det designet er jo DRIIIIITSTYGT, har jo skifta fasong minimalt siden 3210-3310-3330-3410-3510-2100-6610-6100osvosvosv...

 

Sånne folk som deg som kjøper såkalt "billigmobil" burde ikke kommentere 6600, og komme med noe slikt LOL liksom som fint design ? :lol::lol::lol::lol::lol:

 

 

du er vel bare nok en pappskalle.

les gjerne "Distinksjonen" av Pierre Bourdieu for å analysere din egen smak :lol:

 

trykk

Lenke til kommentar
Megavolt: Det var en spøk! Er ikke alltid at jeg er så gjennomsyret seriøs!

 

Skjønte vel egentlig at det var en spøk. Ihvertfall ikke dønn seriøst. Innlegget var vel ikke bare et svar til deg, men mer et innleg til de som skal være så fryktelig negative til nokia og påstå at hadde det ikke vært for "fjortisser og andre tullinger" så "hadde ikke nokia solgt en dritt".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...